Tech Omicron با این غذاها!

اگرچه واکسیناسیون بهترین راه برای پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب است، اما تمرکز بر یک رژیم غذایی خوب و مغذی می تواند سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با ویروس تقویت کند.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، حذف رژیم غذایی برای حفظ رژیم غذایی سخت، بدن را ضعیف می کند و آن را مستعد ابتلا به ویروس ها می کند. خواب خوب، مناسب و کافی همچنین به بدن اجازه می دهد تا از نظر فیزیکی و ذهنی بازسازی شود.

امی گودسون، متخصص تغذیه در دالاس، ایالات متحده، 11 ماده غذایی را شناسایی کرده است که ممکن است نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی بدن تاج داشته باشد:

1 – مرکبات

لیمو، پرتقال و مانند آن از خانواده مرکبات، سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که برای مقابله با ویروس ها تاثیر خوبی بر سیستم ایمنی بدن خواهند داشت.

2- مردم

انار به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا یکی از میوه هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

3- میوه های قرمز

امی گودسون همچنین توصیه می‌کند به میوه‌های قرمز از جمله تمشک و شاتوت که سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند، توجه کنید.

4- ادویه جات ترشی جات

ادویه ها و گیاهان خشک شده مانند زردچوبه، زیره سبز، کاری، سیر، آویشن، ریحان، رزماری، پونه کوهی، زنجبیل یا حتی زعفران سرشار از آنتی اکسیدان هستند و برای سیستم ایمنی مفید هستند.

5- آجیل و دانه های روغنی

میوه های خشک مانند توت، توت، آلو و کشمش تاثیر خوبی در تقویت ایمنی بدن دارند. دانه های روغنی نیز منبع خوبی از مواد مغذی برای بدن هستند، از جمله بادام، گردو یا حتی فندق.

  عدم اجرای پروتکل های ملی کارکنان کرونا در خوابگاه ها و دانشگاه ها حذف می شود

6- غلات

اگرچه حبوبات در نگاه اول چندان زیاد به نظر نمی رسند، اما همچنان منبع خوبی از مواد مغذی برای محافظت از بدن در برابر ویروس ها هستند. این خوراکی های ارزشمند شامل لوبیا قرمز، عدس و نخود است.

7- ماهی روغنی

مصرف ماهی به طور کلی گزینه بسیار مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی است. اینها شامل ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین و ماهی خال مخالی هستند. علاوه بر این، ماهی های روغنی برای تقویت ایمنی عالی هستند.

8- چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ضد سرطان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. این ترکیب گیاهی از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد، اتم های ناپایدار که باعث آسیب سلولی می شوند، جلوگیری می کند. علاوه بر این، مطالعات قبلی نشان داده است که آنتی اکسیدان کاتچین موجود در چای سبز دارای خواص ضد التهابی است.

۹- اسفناج

متخصصان تغذیه همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج را به دلیل داشتن ویتامین C توصیه می کنند.

10- چلمپیچ

کلم همچنین سرشار از ویتامین C است و مصرف آن به تقویت سیستم دفاعی بدن کمک می کند.

11- کلم بروکلی

واژه خانواده به دلیل اثرات شگفت انگیز سلامتی اش شناخته شده است. اما در میان کلمات، کلم بروکلی سرشار از ویتامین C است که به بدن در مبارزه با ویروس ها کمک می کند.

همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید