5 ریشه و عامل پنهان در سوزاندن عضلات بدن

552038 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ماهیچه ها همیشه در طول زندگی به ما حس یکسانی ندارند. گاهی باعث درد ما می شوند و ما را آزار می دهند. هنگامی که عضلات به درستی کار نمی کنند، احتمال آسیب یا درد وجود دارد. به نظر شما این دردها از کجا می آید؟

بیشتر بخوانید:

آیا عضلات شما می سوزند اما نمی دانید چرا؟

این درد ممکن است مشکلات اساسی داشته باشد که شما هنوز از آن آگاه نیستید. ماهیچه های کوچکی در بدن وجود دارند که باعث می شوند عضلات بزرگتر کار خود را راحت تر انجام دهند. هنگامی که این عضلات کوچکتر به درستی کار نمی کنند، باعث آسیب یا درد می شوند و عضلات بزرگتر را نیز درگیر می کنند.

هیچ راه آسانی برای دانستن اینکه دقیقا کدام عضله باعث درد می شود وجود ندارد. فقط یک فیزیوتراپ یا پزشک می تواند درد را ارزیابی کرده و آن را از طریق MRI و سایر آزمایشات تشخیص دهد. البته انجام حرکات کششی و قدرتی به شما در مدیریت درد کمک می کند.

این درد می تواند در نواحی زیر رخ دهد:

درد در پاها

شاید علت این ناراحتی پشت انگشت شست پا باشد که به آن عضله فلکسور بلند انگشت شست پا می گویند. اگر ضعف لگن دارید؛ به قسمت های دیگر از جمله پا فشار وارد می شود. این عضله خم کننده بلند پا به شما کمک می کند تعادل خود را در حین راه رفتن حفظ کنید و از زمین خوردن جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از این و درد، عضلات پا را تقویت کنید. روی عضلات کف لگن نیز کار کنید. با تمرین اسکات و لانژ می توانید کف پای خود را نیز تقویت کنید. حتما کفش مناسبی بپوشید که عضلات پا را تقویت کند. گاهی با پای برهنه راه می روی.

  یکی از فرمانداران مقصر شهرداری تهران بازداشت شد

کمر درد

بخشی از درد معمولاً به دلیل ضعف کمر و ماهیچه ای به نام پیریفورمیس است که پشت را می پوشاند و لگن را می چرخاند. برای جلوگیری از این امر و تقویت این عضله، باید سعی کنید به گونه ای راه بروید که زانوهای خود را در بر بگیرد. حتی می توانید با یک توپ بزرگ تمرین کنید. روی توپ بنشینید و حرکات دایره ای انجام دهید.

گردن درد

گردن درد می تواند ناشی از ماهیچه های اسکلن یا ستونی واقع در دو طرف گردن باشد. برای جلوگیری از این امر، باید قسمت بالایی پشت و شانه های خود را تقویت کنید. گردن خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید.

كمر درد

دو گروه عضلانی که باعث کمردرد می شوند، عضله پسوآس و عضله پسوآس هستند. پسواس عضله ای است که در داخل لگن قرار دارد و وقتی بیش از حد بنشینید این عضله سفت می شود. عضله چند وجهی عضله نازکی است که به ستون فقرات گردنی می چسبد و آن را پایدار می کند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که وقتی این عضلات را تمرین می دهید، بسیاری از کمردردها نیز کاهش می یابد. برای جلوگیری از درد در این ناحیه، از جای خود بلند شوید، حداقل هر ساعت دو دقیقه راه بروید. به خصوص اگر زیاد بنشینید.

درد شانه

معمولا زمانی که شانه شما درد می کند، گردن شما نیز درگیر می شود و این درد ممکن است از یک عضله کوچک به نام بالاهاری باشد که در قسمت بالایی پشت قرار دارد و به استخوان متصل می شود. چرخاندن شانه ها به سمت جلو باعث ایجاد درد در این ناحیه می شود.

  هماهنگی بین آمریکا و اسرائیل در تمامی گام ها در قبال ایران -

برای جلوگیری از آن، کمر خود را صاف نگه دارید تا تنش از این ناحیه برداشته شود و درد عضلانی از بین برود. شما همچنین می توانید یک وزنه سبک را در هر دست نگه دارید. کمی به جلو خم شوید و وزنه ها را در دو طرف بدن بلند کنید. تمرکز شما باید روی فشار آوردن به هر دو تیغه شانه در کنار یکدیگر باشد.

چگونه با درد این عضلات کنار بیاییم؟

پیشگیری این یک راه موثر و مهم برای درد عضلانی است. کاری که باید انجام دهید استفاده از کمپرس سرد در روز اول یا دوم است. همچنین اگر آن ناحیه متورم شده است، می توانید آن قسمت را بانداژ کنید یا در صورت تایید پزشک. از ایبوپروفن استفاده کنید و هرگز از داروهای بدون نسخه استفاده نکنید. چند روز به عضلات خود استراحت دهید. معمولا درد چند روز قبل از بهبودی تشدید می شود، اما اگر بعد از 3 یا 4 روز درد همچنان شدید بود، به این معنی است که آسیب جدی رخ داده است و باید به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید