5 دهه نمی شود شعار داد اما در عمل حق مردم را تضییع کرد

مستقل آنلاین: مجتبی یوسفی درباره وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت در این بازار گفت: دو راه حل بیشتر برای کنترل قیمت هر محصول نداریم؛ به طوری که قیمت هر محصول را کنترل کنیم. اول تولید محصولات برای کاهش شکاف بین تقاضا و عرضه کالا در بازار و دوم رقابتی شدن بازار که با ایجاد تنوع در تولید این محصول محقق می شود. برای خروج بازار از انحصار راهی جز واردات نداریم. این موارد در بازار خودرو نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: اگر اختلاف تقاضا و عرضه در بازار به صفر نرسد، نمی توان قیمت خودرو را کنترل کرد، بیش از قیمت خرید فروخت. البته در آن زمان خودروی داخلی گران بود و کیفیت آن پایین بود.

البته کیفیت این خودروها از کیفیت خودروهای داخلی امروز بالاتر بود. دلیل این امر در آن زمان این بود که خودرو تقریباً یک کالای مصرفی بود و به عنوان کالای سرمایه ای مورد استفاده قرار نمی گرفت.

کاربر واقعی به وسیله نقلیه دسترسی ندارد

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی تصریح کرد: امروز از آنجایی که بین تقاضا و عرضه خودرو تفاوت وجود دارد، عملاً هر فردی که خودرویی را از کشور بازار خریداری کرده است، می تواند آن را با قیمت بالاتری بفروشد. به عبارت دیگر، در بیشتر موارد مصرف کننده واقعی نمی تواند خودروی مورد نیاز خود را با قیمت واقعی تهیه کند. در عمل این فاصله بین عرضه و تقاضا در بازار خودرو باعث افزایش هر روز قیمت ها می شود که یکی از راهکارهای کنترل این وضعیت افزایش تولید است.

  چگونه داروها را در خانه نگهداری کنیم؟

شکاف بین تقاضا و عرضه دلیل افزایش روزانه قیمت خودرو است

یوسفی در ادامه با بیان اینکه نباید از خدمات وزیر صلح و دولت در این زمینه غافل شد، تاکید کرد: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، خودروهای ناقص زیادی در کف کارخانه داشتیم که پوسیده شدند و تحویل داده نشدند. کاربر. و نیازهای بازار برآورده نشد، اما امروزه این خودروها تکمیل شده و وارد بازار شده اند، اما با توجه به انباشت نیازهایی که در دهه اخیر در بازار به وجود آمده، شکاف بین عرضه و تقاضا همواره باعث شده تا خودرو روز به روز گران تر می شود و در مورد کیفیت آن چیزی نمی توان گفت.

وی افزود: راه حل کوتاه مدت تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو واردات است. مجلس در این دو سال تلاش زیادی برای واردات خودرو انجام داده است و امسال با وجود همه سختی ها، نمایندگان موضوع واردات خودرو را در بودجه تصویب کردند. ما نزدیک به 5 دهه است که نمی توانیم فریاد بزنیم که می خواهیم خودروساز شویم و کاری نکرده ایم و فقط از حقوق مصرف کننده مانند قیمت و کیفیت سوء استفاده کرده ایم.

بالاخره ما خودروساز هستیم یا واردکننده!

این عضو کمیته ساختمان شورای اسلامی همچنین گفت که از وزیر صلح انتظار داریم هر چه سریعتر برای کنترل قیمت خودرو اقدام کند. بالاخره نفهمیدیم که در حوزه خودرو تولیدکننده هستیم یا واردکننده. اگر تولیدکننده هستیم قیمت ارز نباید روی قیمت نهایی خودرو تاثیر بگذارد، اگر واردکننده هستیم باید از روز اول تکلیفمان را روشن کنیم و اجازه واردات خودرو را بدهیم.

  ساعت رسمی ایران یک ساعت به عقب کشیده شد

یوسفی در پایان گفت: شنیده می شود خودروهای گرانقیمت طبق قوانینی که برای واردات خودرو نوشته شده است، یعنی خودروهای چینی با چند برابر قیمت وارد می شود.

امروزه اکثر طبقه متوسط ​​جامعه به خودرو نیاز دارند و واردات یک میلیاردی خودرو نمی تواند بازار را تنظیم کند. مجلس بر این موضوع نظارت خواهد کرد./ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید