10 فایده از فواید و خواص شگفت انگیز لوبیا سبز

561918 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، لوبیا سبز اگرچه کم کالری است اما بسیار مغذی است و از نظر جذب آهن بهترین جایگزین برای گوشت قرمز است. لوبیا سبز از حملات قلبی و سرطان جلوگیری می کند و خواص بسیار دیگری دارد.

بیشتر بخوانید:

تنوع و فراوانی میوه ها و سبزیجات در فصل بهار و تابستان در ایران بسیار زیاد است. هر کدام از این محصولات علاوه بر خوشمزه بودن، خواص بسیاری نیز دارند. یکی از این سبزیجات پرخاصیت و خوشمزه که در غذاهای اصیل ایرانی نیز استفاده می شود لوبیا سبز است.

فواید شگفت انگیز لوبیا سبز برای سلامتی

لوبیا سبز به عنوان نخود نیز شناخته می شود و به راحتی در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی موجود است. محتوای مواد مغذی شامل محتوای بسیار کم فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و کربوهیدرات ها است.

همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر، آهن و چندین ماده مغذی ضروری دیگر است. لوبیا سبز حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان است و حتی فوایدی برای سیستم قلبی عروقی دارد. لوبیا سبز نیز منبع غنی از چربی های امگا 3 است. کاروتنوئیدها و فلاونوئیدهای لوبیا سبز فواید ضد التهابی دارند. در این بخش از سلامت مرطوب در مورد 10 مزیت سلامتی لوبیا سبز توضیح خواهیم داد.

1. ویتامین K:

ویتامین K نقش مهمی در لخته شدن خون و بهبود زخم ها و همچنین در حفظ استخوان های سالم در سالمندان دارد.

2. ویتامین C:

ویتامین C منبع عالی آنتی اکسیدان است که به خوبی برای کاهش واکنش های رادیکال های آزاد عمل می کند. این واکنش های رادیکال آزاد منجر به تولید محصولات و فرآیندهایی می شود که می توانند سرطان زا باشند. آنتی اکسیدان های موجود در لوبیا سبز برای بدن بسیار مفید است.

  درس آشپزی/چگونه لپه آهسته پخته بپزیم؟

3-کالری کم:

لوبیا سبز تازه کالری بسیار کمی دارد. بنابراین افرادی که از کالری مطلع هستند نگران نباشند و می توانند آن را در مقادیر مناسب مصرف کنند. همچنین حاوی مقادیر کمی سدیم، چربی اشباع شده و کلسترول است.

4. سرشار از فیبر:

لوبیا سبز منبع غنی فیبر غذایی است. فیبر رژیمی فواید بسیاری برای سلامتی دارد. افرادی که از بیماری های گوارشی رنج می برند فیبر تجویز می شود. فیبر موجود در لوبیا سبز به پیشگیری و درمان یبوست، هموروئید و دیورتیکولوز کمک می کند. محتوای فیبر بالای لوبیا سبز همچنین به حفظ سطح کلسترول و قند در بدن کمک می کند.

5- فولات:

لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از اسید فولیک است که برای تقسیم سلولی و سنتز DNA مفید است. غذاهای غنی از اسید فولیک نیز برای زنان قبل از جلوگیری از بارداری و بارداری مفید است.

6. پیشگیری از عفونت:

تعدادی از ویتامین‌ها مانند نیاسین و تیامین که در لوبیا سبز یافت می‌شوند، منابع خوبی از مواد مغذی هستند که به جلوگیری از بسیاری از عفونت‌ها در بدن کمک می‌کنند.

7. حفظ سلول ها و مایعات بدن:

محتوای پتاسیم لوبیا سبز به بدن کمک می کند تولید سلولی و حرکت مایعات را بهتر حفظ کند.

8. کنترل بیماری های قلبی عروقی و فشار خون:

محتوای پتاسیم لوبیا سبز به کنترل فشار خون و سایر بیماری های قلبی کمک می کند.

9. اثرات ویتامین A:

ویتامین A موجود در لوبیا سبز به تولید آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی کمک می کند که از پیری جلوگیری می کند.

10. منگنز:

محتوای منگنز موجود در لوبیا سبز به آزادسازی آنتی اکسیدان ها کمک می کند، یک عنصر آنتی اکسیدانی که باعث حفظ اندام و سلامت شما می شود.

  پرسپولیس عصبانی و عجله دارد

حدود 100 گرم لوبیا سبز حاوی 31 کیلو کالری انرژی، 7.13 گرم کربوهیدرات، 1.82 گرم پروتئین، 0.34 تا 3.4 گرم چربی است. مواد مغذی دیگری مانند 37 میلی گرم کلسیم، 1.04 میلی گرم آهن، 25 میلی گرم منیزیم و 0.214 میلی گرم منگنز وجود دارد.

سدیم و پتاسیم به ترتیب 6 و 20 میلی گرم است. سایر مواد مغذی عبارتند از 38 میلی گرم فسفر، 0.24 میلی گرم روی، 14.4 میکروگرم ویتامین K و 16.3 میلی گرم ویتامین C. بهتر است مقدار موثری از مواد مغذی لوبیا سبز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لوبیا سبز برای خوردن به عنوان سالاد لوبیا سبز با بالزامیک خوب است، همچنین برای مصرف به صورت ترشی در دسترس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید