کمیسیون حفاظت تهدید کرد!

کمیسیون حفاظت تهدید کرد!

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بررسی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری در نامه ای به نایب رئیس مجلس نسبت به برخی کارشکنی ها در کار این کمیسیون اعتراض کرد.

در نامه اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اصل 85 قانون اساسی خطاب به پورسید معاون حقوقی مجلس شورای اسلامی آمده است:

بهزاد پورسید

بهزاد پورسید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

بازگشت به نامه 57 105727 مورخ 3.12.1400 موارد زیر به اطلاع شما خواهد رسید. البته این موارد قبلا طی نامه ای به شماره 114500 در تاریخ 28.12.1400 به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش شده است اما چون تاکنون پاسخی دریافت نشده است مجدداً اعلام خواهد شد.

متأسفانه در پی انتشار استرداد نامه فوق الذکر که در خارج از ساعت کاری تنظیم و صادر و قبل از ابلاغ به اینجانب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، اقدامات متعدد جنابعالی برای جلوگیری از فعالیت کمیسیون تلفیق اصل 85 قانون اساسی می باشد. بدیهی است و موجب اخلال جدی در تعهدات اعضای کمیته مشترک طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان و فضای مجازی می شود.

می دانید که کمیسیون مشترک بر اساس ماده. قانون اساسی 85 پس از 13 جلسه رسمی و 35 جلسه همراه از جمله جلسات کارگروه های مشترک با مرکز پژوهش های مجلس، در 24 اسفندماه با تصویب 19 نفر از 20 عضو حاضر، طرح حمایت را تصویب کرد. جنابعالی در ساعت 21 همان روز نامه ای خطاب به رئیس کمیته مشترک بر اساس اصل 85 قانون اساسی و به استناد مواد (165)، (166) و (142) این آیین نامه منتشر کردید. رویه مجلس رویه; به همین دلیل قابل ذکر است.

1. چنین رویه‌ای بدون اطلاع دقیق از موارد مذکور و مستندسازی و رسانه‌ای بودن آن‌ها ناشی از عدم دقت و عدم توجه به مفاد قانون است، زیرا مفاد مربوطه رعایت شده و قابل ارائه است.

  مرد سمنانی به همسرش رحم نکرد / زنش را رسوا کرد

2. علاوه بر جلسات تشکیل شده در دفتر رئیس جمهور (دو جلسه)، دفتر معاون اول رئیس جمهور (سه جلسه)، جلسات کارگروه و کمیته ها، حداقل پانزده جلسه کارشناسی، جلسات متعدد. با مرکز تحقیقات جلسات هفتگی منظم جلسات از تاریخ 7/1400 25 تا 12/3/1300 حداقل چهل و هشت جلسه برای بررسی و اظهار نظر موافقان و مخالفان و ایجاد شبهه در مورد عدم رعایت مواد تشکیل شده است. 165) و (166) کاملاً نادرست است و اجرای ماده (142) آیین نامه داخلی نیز در صلاحیت کمیسیون است.

3. در جلسه مورخ 1400/8/25 پس از تشکیل جلسه و طی مراحل بررسی طبق ضوابط داخلی کلیات طرح آماده رأی گیری شد ولی با توجه به وصول نامه محرمانه 1400/8/1400. وزیر محترم ارتباطات و رونوشتی از آن به رئیس مجلس نیز ارسال شد و مجلس شورای اسلامی تشکیل شد تا بنا به درخواست وزیر نسبت به اجرای نظرات این وزارتخانه و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گیری شود. قبل از بررسی نسخه 17 تیر 1400 (نسخه ای که مرکز پژوهش های مجلس به موجب ماده (142) اساسنامه تهیه کرده و قبل از ارسال به دادگاه به تصویب کمیسیون فرهنگی رسیده است). بنابراین در این جلسه مقرر شد برای همکاری مجلس و دولت و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، با رای اعضای کمیسیون، به طرح نسخه جدید توجه شود. کارگروه مشترک مرکز پژوهش های مجلس .

این پیشنهاد در جلسه کمیته مشترک اصل 85 قانون اساسی در تاریخ 1400/09/09 مطرح شد.

در این جلسه که مانند سایر جلسات، کمیته با شفافیت کامل و به صورت زنده و زنده از طریق رسانه ها پخش شد و شما نیز در جلسه حضور داشتید، اعضای کمیته پیش نویس آن را برای تدوین نسخه جدید به کارگروه مشترک ارسال کردند. بنابراین تهیه نسخه جدید توسط کارگروه مشترک نه تنها معتبر است، بلکه بر اساس مصوبه 1400/01/09 مجمع و تصویب جلسه 9/9/1400 به عنوان یک تکلیف قانونی و در عین حال تعریف شده است. زمانی که کمیته مشترک اصل 85 قانون اساسی گفته است در حال بررسی نسخه جدید است.

  اگر جلوی موتور سواری زنان گرفته نشود، اتفاقات خطرناکی می افتد

حال این سوال پیش می آید که طبق ابلاغ شما، کمیته مشترک اصل 85 قانون اساسی باید به کلیات نسخه اصلی که به کمیسیون اشاره شده رای می داد، یعنی. در 26 تیر 1400 چه لزومی داشت که اولین جلسه آذرماه با حضور رئیس جمهور و سه جلسه بعدی که با حضور معاون اول رئیس جمهور و مرکز پژوهش های مجلس بود تشکیل شود؟

رئیس مجلس در جلسه 7/10/1300 به آقایان تقی پور و سیاهکلی توصیه کرد که بنا به درخواست مرکز پژوهش‌های مجلس در نامه مورخ 30.9.1400 مهلت را 20 روز دیگر تمدید کنند. اگر قرار نبود از نسخه جدید استفاده شود، آیا همه اینها زمان صرف شده برای تهیه نسخه جدید را که بسیار پخته تر است و به گفته اکثر کارشناسان اکثر کاستی های نسخه قبلی برطرف شده است، توجیه می کند؟

اگر قرار بود کلیات نسخه 5 تیر رای گیری شود، هدف از تشکیل جلسه اول آذرماه با حضور رئیس مجلس چه بود؟ جنابعالی شخصاً در این جلسه حضور داشتید و تغییرات برنامه ریزی شده وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی را نه تنها پذیرفتید، بلکه توصیه هم کردید! موضوعی که در جلسه کمیسیون تلفیق اصل 85 قانون اساسی در تاریخ 9/9/1400 مطرح شد که در جلسه مورد بحث حل شد و شما هم حضور داشتید؟

4. در چهل و چهار سال گذشته در مجلس شورای اسلامی بی سابقه بوده است که با چنین رویه هایی کار مجلس نمایندگان و هیأت جانشین آن را به حالت تعلیق درآورند و به عنوان یک اقدام غیر متعارف، نظام قانونگذاری را در آینده تهدید کنند.

  ناهماهنگی در خط هافبک پرسپولیس

اعتراض رسمی مطروحه در استرداد نامه فوق توسط جنابعالی به دلیل سکوت در مقررات قابل استناد نیست.

در زیر توجه شما را به چند مورد تخلف از سوی معاونت حقوقی جلب می کنیم:

1- در 5 دی ماه 1400 کارمندان واحد جنابعالی از بارگذاری دعوتنامه های ارسالی برای اعضای محترم کمیته در سامانه مکاتبات مجلس ممانعت به عمل آوردند و در عمل کمیته مشترک ذیل ماده را تعطیل کردند. 85 قانون اساسی بدون قبول مسئولیت قانونی برای تعطیلی جلسات و این نقض عمده قانون اساسی است که اصولاً می گوید: هیچکس عملاً نمی تواند نمایندگان را از انجام وظایف نمایندگی باز دارد.

2- در 5 دی ماه 1400 با نقض آشکار قانون، نسخه ای که به کمیسیون درج شده بود را از نظام قانونگذاری حذف کردید. دلیل این چیست؟ آیا خارج از مجلس و رای نمایندگان به شما دستور می دهد؟

3- طبق قانون اساسی جنابعالی و هیچکس حق تعطیلی مجلس و کمیسیون های فرعی آن را ندارند. لذا بدون اتلاف وقت ضمن بارگذاری مصوبه کمیسیون تلفیق اصل 85 قانون اساسی در نظام قانونگذاری مجلس و اعلام مهلت لازم برای ثبت پیشنهادات نمایندگان محترم، باید دعوتنامه های لازم جهت تشکیل جلسات را در کمیسیون بارگذاری نمایند. با اساسنامه تعهدات خود را به موقع برای بررسی جزئیات و تصویب به موقع طرح انجام می دهند.

بدیهی است در صورت ادامه کارشکنی در روند کمیته مشترک اصل 85 قانون اساسی و عدم همکاری جنابعالی، از طریق کمیته اصل 90 و سایر مراجع قانونی برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید