کاهش وزن / کاهش وزن موثر از طریق یوگا

552183 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یوگا به تمرکز ذهن شما کمک می کند، شما را آرام می کند و آگاهی شما را از تعامل بین بدن و ذهن بالا می برد. اما فواید یوگا بسیار بیشتر از آرامش و مدیریت استرس است.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات نشان می دهد که یوگا برای بسیاری از جنبه های سلامت و عملکرد سالم بدن مفید است. به عنوان مثال، تمرین منظم یوگا باعث افزایش انعطاف پذیری بدن می شود. داشتن بدنی منعطف برای فعالیت های روزانه ما مهم است، مانند برداشتن چیزی از کابینت های بالا. اگر کار شما این است که ساعت‌ها پشت میز بنشینید، خم‌کننده‌های کف لگن احتمالاً سفت‌تر و انعطاف‌پذیرتر از چیزی هستند که باید باشند. یوگا به مقابله با این مشکلات جسمی و بهبود وضعیت بدنی شما کمک می کند.

یوگا همچنین دامنه حرکتی شما را بهبود می بخشد و داشتن دامنه حرکتی بهتر به معنای حرکات بدن ایمن تر و کارآمدتر است. یوگا همچنین به تعادل و هماهنگی شما کمک می کند زیرا ذهن و بدن شما را آرام می کند. یوگا می تواند مکمل خوبی برای سایر تمرینات شما باشد، به خصوص اگر می خواهید وزن کم کنید.

تاثیر ورزش و یوگا بر اشتها

اگرچه ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه‌سواری و دوچرخه‌سواری کالری می‌سوزانند، اما ورزش‌های شدید نیز می‌توانند اشتهای شما را افزایش دهند. مطالعات نتایج متفاوتی را نشان می دهد، اما برخی از این مطالعات نشان می دهد که ورزش محرک اشتها به خصوص در زنان است!

وقتی ورزش می کنید، می توانید میل به خوردن را سرکوب کنید، اما پس از استراحت و ریکاوری پس از ورزش، بدن شما احساس ضعف می کند و شروع به احساس گرسنگی می کنید. هنگامی که این اتفاق می افتد، شما به راحتی می توانید پرخوری کنید و کالری بیشتری نسبت به کالری که در طول ورزش می سوزانید بخورید. این دریافت کالری اضافی، کاهش وزن را برای شما دشوار می کند.
یکی از فواید یوگا تقویت ارتباط ذهن و بدن است. همانطور که ارتباط ذهن و بدن بهبود می یابد، شما از سیگنال های واقعی گرسنگی آگاه تر می شوید و یاد می گیرید که گرسنگی واقعی را از گرسنگی و خستگی ناشی از استرس تشخیص دهید.

  از اقدامات و اظهاراتی که اوضاع را پیچیده می کند اجتناب کنید!

مطالعات نشان می دهد افرادی که یوگا انجام می دهند، انتخاب های غذایی آگاهانه تری دارند و در مورد آنچه می خورند دقت بیشتری دارند.

در مورد کاهش وزن؛ مطالعات نشان می دهد که افراد میانسال و سالم با انجام تمرینات یوگا به مدت 10 سال وزن بسیار کمی پیدا می کنند و این تاثیر یوگا حتی با در نظر گرفتن سایر عوامل وزنی (مانند فعالیت بدنی و رژیم غذایی) حفظ می شود.

کلید این اثر ممکن است توجه باشد. زمانی که ذهن آگاهانه ای دارید، احتمال کمتری وجود دارد که وقتی گرسنه نیستید غذا بخورید یا غذاهای اشتباهی را برای خوردن انتخاب کنید. تمرکز توجه یوگا به شما کمک می کند تا رابطه مثبت تری با غذا داشته باشید.

تمرینات یوگا توجه شما را به سرنخ‌ها و پیام‌های درونی‌تان جلب می‌کند که به شما می‌گوید آیا گرسنگی واقعاً چیزی است که بدن شما به آن نیاز دارد یا فقط می‌خواهید چیزی بخورید تا استرس و کسالت را از بین ببرید. یعنی همانطور که گفتیم می توانید تفاوت بین گرسنگی واقعی و احساسی را درک کنید.

یکی دیگر از جنبه های مثبت یوگا که شاید کمتر به آن پرداخته شده، تاثیری است که بر عزت نفس می گذارد، به طوری که بدن و اندام خود را بهتر می پذیرید و نیازی به تغییر آن احساس نمی کنید. یوگا به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه انتخاب غذا بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر می گذارد. در واقع، شما دارای یک حس درونی و شهودی هستید که به شما می گوید کدام غذا برای شما خوب یا بد است. انتخاب غذاهای سالم و مغذی به تنهایی می تواند وزن بدن و سایز دور کمر شما را کاهش دهد.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

یوگا کورتیزول را کنترل می کند

اگرچه تمرینات شدیدتر مانند دویدن و دوچرخه سواری به تناسب اندام و ساختار بدن شما کمک می کند، اما به دلیل فشار زیادی که به بدن شما وارد می کنند، استرس یا هورمون های کورتیزول را افزایش می دهند. ترشح کورتیزول با افزایش شدت و مدت ورزش افزایش می یابد، بنابراین بهتر است مدت زمان تمرینات دوره ای و شدید خود را کوتاه نگه دارید و هر روز انجام ندهید. تنظیم شدت ورزش با استراحت بهترین رویکرد برای سلامتی است.

چرا کورتیزول مانعی برای کاهش وزن است؟ کورتیزول گرسنگی و اشتها را برای خوردن شیرینی افزایش می دهد. افزایش کورتیزول به دلیل ورزش شدید می تواند باعث افزایش اشتها بعد از ورزش شود. کورتیزول همچنین در نحوه ذخیره چربی در بدن شما نقش دارد. کورتیزول بالا ذخایر چربی را در بدن تا وسط تنه و شکم می برد و این نوع چربی که چربی احشایی نام دارد خطرناک ترین نوع چربی از نظر سلامتی است.
بنابراین توصیه می کنیم در ورزش تعادل خود را حفظ کنید و به بدن خود زمان کافی برای استراحت بدهید تا پاسخ کورتیزول بدنتان را تنظیم کنید. یوگا به تنظیم تمرینات شدید که فشار زیادی بر بدن وارد می کند کمک می کند. برخی مطالعات نیز نشان می دهد که یوگا کورتیزول را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند که یوگا دارای اثرات ضد افسردگی و کاهش کورتیزول است.

یوگا می تواند نگرش شما را نسبت به رژیم غذایی و سلامتی تغییر دهد

انجام فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا می تواند نظر شما را در مورد سبک زندگی سالم و تغذیه خوب تغییر دهد. انگیزه بیشتری برای خوردن سالم‌تر خواهید داشت که تأثیر بیشتری بر اراده شما خواهد داشت و این نه تنها به شما کمک می‌کند تا رویکرد سالم‌تری به غذا خوردن داشته باشید، بلکه به سلامت روان شما نیز کمک می‌کند.

  قالیباف آب، برق و گاز را رایگان اعلام کرد

به هر تمرینی که انجام می دهید ادامه دهید، اما یوگا را به برنامه تناسب اندام خود اضافه کنید. یوگا دقیقا همان چیزی است که برای کنترل اشتهای خود بعد از تمرین به آن نیاز دارید و می توانید رابطه سالم تری با غذا داشته باشید.
متعادل کردن ورزش های سنگین یا یوگا به شما کمک می کند کورتیزول را تنظیم کنید و تأثیر این هورمون بر اشتها و ساختار بدن را کاهش دهید. اگرچه به نظر نمی رسد یوگا تمرینی برای سوزاندن کالری باشد، اما به شما کمک می کند وزن خود را به طور غیر مستقیم کنترل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید