کاهش وزن / کاهش وزن سریع با قهوه

552183 خبر ناگهانی

اضافه وزن و چاقی یکی از دغدغه هایی است که افراد همیشه با آن مواجه بوده اند و همواره به دنبال راه هایی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافه بوده اند. بسیاری از این افراد به دنبال بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به این هدف هستند. یکی از این روش ها کاهش وزن سریع با قهوه است. اما باید در نظر داشته باشید که نه تنها با نوشیدن قهوه سریع لاغر می شوید، بلکه باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید تا این کاهش وزن در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

بر اساس مطالعات اخیر، محققان دریافته اند که این نوشیدنی به کاهش وزن کمک می کند. این رژیم لاغری برای کسانی که عادت به نوشیدن قهوه دارند بسیار راحت تر است.

قهوه چه ربطی به کاهش وزن دارد؟

قهوه حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین است که همان کافئین موجود در قهوه است که باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر این، کافئین فعالیت سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه ها و قلب را افزایش می دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی مکمل های غذایی، هر فنجان قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین است که سوخت و ساز بدن را تا 9 کالری در ساعت افزایش می دهد. اما از آنجایی که این رقم چندان قابل توجه نیست و علاوه بر این، بدن می تواند در برابر کافئین مقاوم باشد و دیگر لاغر نشود، نمی توان تنها با استفاده از کافئین به کاهش وزن کمک کرد.

قهوه تلخ دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات یک فنجان قهوه تلخ حاوی ویتامین های B2، B3، B5، منیزیم، منگنز و پتاسیم است. نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. قهوه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد از انسداد رگ های خونی جلوگیری می کند.

این نوشیدنی به کاهش وزن سریع و رسیدن به وزن ایده آل کمک می کند. قهوه حاوی موادی است که چربی می سوزاند و سوخت و ساز بدن را به خصوص در ناحیه شکم افزایش می دهد. بنابراین، کسانی که عادت به نوشیدن روزانه قهوه دارند می توانند به سرعت وزن خود را کاهش دهند.

  گزارش زمان واقعی بازی ایران-آمریکا/Iran0-America1/9 دقیقه وقت اضافه

قهوه علاوه بر کاهش وزن، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد و دوره نقاهت را کوتاه می کند، متخصصان نوشیدن قهوه را در صورت نداشتن تب توصیه می کنند.

قهوه تلخ حاوی مواد ضد سرطانی است و مصرف روزانه قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را تا 40 درصد کاهش می دهد. قهوه تلخ همچنین باعث کاهش شیوع و پیشرفت بیماری آلزایمر و حفظ سلامت اعصاب و مغز و تقویت حافظه می شود.

برای کاهش وزن، علاوه بر نوشیدن قهوه، باید میزان کالری دریافتی از غذا را نیز تعدیل کنید و همزمان با آن ورزش کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. برای کاهش وزن مناسب باید توجه داشته باشید که نباید بیش از 900 گرم در ماه وزن کم کنید، زیرا کاهش وزن بیشتر از این مقدار می تواند به عضلات و سیستم ایمنی بدن آسیب برساند.

قهوه علاوه بر کاهش وزن، خواص دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به کاهش بیماری های قلبی، پیشگیری از دیابت و سرطان کبد و بیماری پارکینسون اشاره کرد.

اگرچه قهوه منجر به کاهش وزن سریع می شود، اما باید توجه داشته باشید که اگر از جمله افرادی هستید که به کافئین حساسیت دارید، باید از مصرف آن اجتناب کنید، زیرا نوشیدن قهوه باعث اضطراب، ترس و افزایش ضربان قلب می شود. مصرف زیاد آن نیز می تواند خواب شما را مختل کند.

قهوه اسپرسو نوعی قهوه تیره و بسیار تلخ است که با عبور آب داغ با فشار زیاد بین دانه های آسیاب شده قهوه تهیه می شود. طبق تحقیقات، نوشیدن این قهوه به طور موقت گرسنگی را کاهش می دهد و سطح انرژی را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به کاهش وزن سریع می شود.

خاصیت چربی سوزی این قهوه به دلیل مقدار قابل توجه کافئین است و نوشیدنی کم کالری است به شرطی که خامه یا شکر به آن اضافه نکنید. 30 گرم قهوه اسپرسو حاوی 3 کالری است.

با نوشیدن قهوه اسپرسو سطح انرژی را افزایش دهید

در هر برنامه کاهش وزن، معمولاً علاوه بر کاهش کالری دریافتی، افزایش فعالیت بدنی نیز توصیه می شود. این دو اصل با هم منجر به کاهش وزن سریع می شوند. مصرف قهوه باعث تحریک سیستم عصبی و بهبود ورزش می شود. وقتی فردی یک تمرین طولانی مدت را با شدت بیشتری انجام می دهد، با هر تمرین کالری بیشتری می سوزاند و این باعث کاهش وزن بیشتر می شود. نوشیدن یک فنجان اسپرسو که حاوی مقدار قابل توجهی کافئین است، ورزش را تسریع می کند.

  مردم تهران از نفس افتاده اند

با نوشیدن قهوه اسپرسو گرسنگی را کاهش دهید

نوشیدن اسپرسو اشتها را کاهش می دهد و باعث می شود فرد کالری کمتری مصرف کند. طبق تحقیقات، نوشیدن روزانه قهوه در افراد دارای اضافه وزن باعث کاهش کالری دریافتی آنها می شود. این افراد به ازای هر کیلوگرم وزن بدن بین 3 تا 6 گرم کافئین مصرف می کنند.

چربی سوزی با قهوه اسپرسو

نوشیدن قهوه اسپرسو گرمای بدن را افزایش می دهد و باعث تعریق می شود که منجر به سوزاندن کالری بیشتر می شود. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است، مصرف 100 میلی گرم کافئین 80 تا 150 کالری در روز می سوزاند. این مقدار کالری خیلی زیاد نیست، اما اگر ادامه دهید قابل توجه است. بنابراین سوزاندن 80 کالری اضافی باعث کاهش وزن 4 کیلوگرمی در سال می شود.

قهوه سبز همان دانه های قهوه طبیعی است و بو داده نمی شود. این قهوه همچنین دارای مقدار قابل توجهی کافئین است و باعث کاهش وزن می شود. اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند:

• باعث افزایش کافئین در خون و در نتیجه سفت شدن دیواره های قلب و عروق می شود.

• باعث مشکلات گوارشی می شود، بنابراین افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا ریفلاکس معده باید از آن اجتناب کنند.

باعث اختلالات خواب می شود.

• ضربان قلب و اضطراب را کنترل می کند.

مصرف زیاد باعث افزایش کلسترول خون می شود.

• سلول های داخل چشم را فشرده می کند.

باعث پوکی استخوان می شود.

کاهش وزن سریع با قهوه گانودرما

قهوه گانودرما ترکیبی از پودر بو داده گانودرما با کمی پودر قهوه است. قهوه گانودرما آسیب های ناشی از قهوه از جمله کافئین بالای آن را جبران می کند. مصرف این قهوه باعث افزایش سطح ایمنی بدن و کاهش وزن، تقویت حافظه و رفع خستگی می شود. همچنین کلسترول خون را کاهش می دهد، استرس و التهاب را کاهش می دهد، انرژی را افزایش می دهد، روند پیری را کند می کند و گردش خون را بهبود می بخشد.

  به هرکسی که میخوای دستبند نزن

این نوع قهوه باید دو بار در روز صبح و عصر به طور مرتب مصرف شود تا بعد از 14 روز اثر آن مشخص شود.

کاهش وزن سریع با قهوه عربیکا

قهوه عربیکا که یکی از معروف ترین و باکیفیت ترین قهوه های دنیاست، خواص زیادی دارد. این قهوه بیش از 60 درصد از قهوه تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. دانه های قهوه عربیکا یکی از با کیفیت ترین و خوشمزه ترین قهوه های دنیاست. این نوع قهوه حاوی 0.8 تا 1.4 درصد کافئین است.

این قهوه خواص زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

• خاصیت ضد میکروبی دارد و برای سلامت دهان مفید است.

باعث افزایش تولید هورمون اندورفین در بدن و کاهش اضطراب و استرس می شود. همچنین به درمان افسردگی کمک می کند.

از آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

عوارض دیابت نوع 2 را بهبود می بخشد.

کافئین موجود در آن متابولیسم را افزایش می دهد و منجر به کاهش وزن سریع می شود.

مصرف متعادل قهوه در طول روز

مصرف قهوه تا 200 میلی گرم در روز می تواند از بیماری هایی مانند بیماری های کبدی، سنگ کیسه صفرا، دیابت نوع 2 و … پیشگیری کند البته باید توجه داشته باشید که این مقدار قهوه باید بدون شکر و خامه در طول روز مصرف شود.

عوارض مصرف قهوه

اگرچه قهوه دارای خواص و فواید زیادی است، اما نوشیدن زیاد نیز خطرات و عوارضی را به همراه دارد که شامل افسردگی، افزایش ضربان قلب، حالت تهوع، اضطراب، بی خوابی و اضطراب، عصبی بودن، کاهش تمرکز، گیجی و آسیب به اندام های بدن می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید