کاهش وزن / چگونه با آجیل لاغر شویم؟

575321 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، حتما از فواید آجیل در رژیم غذایی خود بدانید. آجیل علاوه بر طعم خوشمزه سرشار از مواد مغذی مفید و ضروری برای حفظ سلامتی است، گردو یکی از اجزای آجیل است که می تواند در رژیم غذایی گنجانده شود و به کاهش وزن کمک کند.

بیشتر بخوانید:

ارزش غذایی گردو:

گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین A و D برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نصف گردو حدود 190 کالری به شما می دهد، اما همه کالری ها برای سلامتی مضر نیستند. در مقابل، گردو فواید زیادی دارد، مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری.

کالری گردو:

هر 100 گرم گردو 645 کالری دارد. آجیل کالری بالایی دارد، اما مصرف آنها باعث افزایش متابولیسم می شود و طبق بسیاری از مطالعات، انرژی جذب شده از آجیل در مقایسه با مواد مغذی آنها کمتر از حد انتظار است.

چرا خوردن گردو باعث کاهش وزن می شود؟

تامین انرژی مورد نیاز بدن:

گردو با تامین انرژی مورد نیاز بدن به کاهش وزن کمک می کند، بنابراین همانطور که در قسمت تناسب اندام مرطوب ذکر شد، زمانی که گردو مصرف می کنید، بقیه کالری خود را از سایر غذاها در طول روز کاهش دهید.

بهبود سلامت قلب و روده:

سلامت شکم برای مدیریت وزن ضروری است. شکم ناسالم می تواند خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر معده سالمی داشته باشید، به طور خودکار قادر خواهید بود غذا را به درستی هضم کنید و وزن خود را کنترل کنید.

  پخش برنامه مدرسه تلویزیون در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 1401

کنترل اشتها:

گردو برای کنترل گرسنگی مفید است و می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری سیر بمانید و هوس غذاهای دیگر نداشته باشید زیرا پس از مدتی خوردن گردو، بخشی از مغز آنها به نام انسولا فعال تر می شود، این قسمت درگیر می شود. کنترل اشتها توسط مغز بنابراین مصرف گردو باعث کاهش وزن در انسان خواهد شد.

سرشار از چربی های امگا 3:

گردو سرشار از چربی های امگا 3 است که اگر به طور منظم و به مقدار مناسب مصرف شود، اشتها را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کند.

قند خون پایین:

افرادی که به طور منظم گردو را در برنامه غذایی خود قرار می دهند به تدریج تمایل به مصرف غذاهای شیرین، پرکالری، حجیم و چرب را کاهش می دهند و خطر ابتلا به دیابت و چاقی کاهش می یابد. خوردن گردو حساسیت به انسولین را افزایش می دهد.

کاهش کلسترول:

گردو سرشار از چربی های سالم است و این چربی ها باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

با مصرف گردو چربی دور شکم و پهلوها را بسوزانید:

گردو یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی است. گردو دارای خواص MUFA است، یعنی دارای چربی های سالم و فاقد چربی های مضر و اشباع است. رژیم غذایی سرشار از MUFA مانند گردو و ماهی در آب کردن چربی های شکم و پهلو موثر است زیرا چربی های سالم با افزایش سوخت مناسب چربی های شکم و پهلو را از بین می برند.

مصرف MUFA باعث کاهش کلسترول بد خون، تامین پروتئین و فیبر بدن و حفظ سلامت قلب می شود، بنابراین برای خلاص شدن از شر چربی های شکم و پهلو و داشتن اندامی سفت و خوش فرم، این مواد غذایی را به صورت روزانه و در حد اعتدال مصرف کنید.

  رهبری در ماجرای لاریجانی به هیئت امنا تذکر داد

چگونه از گردو برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای خوردن گردو قبل از دو وعده غذایی در روز است. قبل از غذا، یک مشت گردو (30 گرم) یا چند عدد گردو بخورید، سپس بعد از 15 تا 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید، به این ترتیب احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری مصرف کنید زیرا گردو سرشار از فیبر است و اشتها را تحریک می کند. برای پرخوری دسرهای خامه ای و … نخورید. همچنین باید توجه داشت که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات و میوه های سبز رنگ برای داشتن وزن ایده آل ضروری است.

سایر خواص گردو:

گردو منبع غنی منگنز و مس، منیزیم و فسفر، آهن و کلسیم و مقدار کمی سدیم و نمک، حاوی ویتامین‌های B3، B6، B5، E، B2 است و دارای خواص زیر است:

محافظت از پوست

استحکام استخوان

تنظیم متابولیسم بدن

تقویت عقل و حافظه

درد مفاصل را درمان می کند

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

تنظیم کننده فشار خون

برای پوست و مو مفید است

گردش خون را بهبود بخشد

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی

صفرا را بهبود می بخشد

منبع: Bretreni

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید