کاهش وزن / چند باور رایج اما کاملا اشتباه در مورد کاهش وزن

552002 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاهش وزن قطعا روند آسانی نیست. اما با اعتبار خوب، می توانید دقیقاً آنچه را که نیاز دارید پیدا کنید. از همه مهمتر بسیاری از افراد در مورد کاهش وزن باورهای غلط رایجی دارند که در این قسمت به شما معرفی می کنیم تا مانند دیگران مرتکب اشتباه نشوید.

بیشتر بخوانید:

مصرف چربی را به طور کامل حذف کنید

این یک تصور اشتباه است که مصرف چربی باید در روند کاهش وزن به طور کامل حذف شود. بدن به چربی کافی نیاز دارد. بنابراین، برای کاهش وزن، لازم نیست چربی به طور کامل از بین برود. زیرا به بدن شما آسیب می رساند.

گرسنگی را نادیده بگیرید

اگر گرسنگی خیلی قوی و طولانی مدت باشد. به بدن آسیب می رساند. بسیاری از افرادی که رژیم دارند به اشتباه گرسنگی زیادی را تحمل می کنند، اما بهتر است مراقب باشید زیرا برخی از این گرسنگی ها باعث بیماری می شود. بنابراین بهتر است به تدریج رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

کالری ها را بشمار

بسیاری از مردم بر این باورند که برای کاهش وزن، باید هر کالری مصرفی را محاسبه کنند. اگرچه این امر تأثیر مثبتی بر روند کاهش وزن خواهد داشت. اما این را نیز باید در نظر داشت که تیپ بدنی هر فرد متفاوت است و این تئوری برای همه صد در صد جواب نمی دهد. پس بهتر است زیاد حساس نباشیم.

داروها و مکمل ها مفید هستند

داروها و مکمل ها می توانند به کاهش وزن کمک کنند. اما شما همچنین باید مراقب رژیم غذایی خود باشید، نه فقط داروها و مکمل ها، و سبک زندگی کلی خود را برای سالم ماندن.

  اگر این علائم را دارید، پس یک بیماری جدی دارید!

چربی دشمن است

همانطور که در بالا اشاره شد؛ برخی افراد به اشتباه چربی را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف می کنند. اگر می توانید از چربی های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، آجیل و ماهی قزل آلا استفاده کنید تا انرژی کافی به بدنتان بدهید.

ناراحتی و احساسات بد باعث کاهش وزن می شود

ناراحتی عاملی برای کاهش وزن نیست، پس بهتر است فریب نخورید، زیرا ناراحتی و احساسات بد می تواند آسیب های دیگری به بدن شما وارد کند که قطعا غیر قابل جبران است.

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر وزن کم کنند; یعنی تمام مشکلات تمام شده است. اما زمانی که به این هدف مهم دست یابید اینطور نیست. متوجه خواهید شد که ارزش های دیگری در زندگی وجود دارد و کاهش وزن تنها چیزی نیست که برای رسیدن به آن نیاز دارید.

شما باید یک رژیم غذایی سخت را دنبال کنید

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود؛ رژیم غذایی اولین چیزی است که به ذهن می رسد اما در واقع همیشه موثر نیست زیرا محدود کننده است و منجر به احساس کمبود و پرخوری می شود و نتیجه برعکس خواهد بود و برای مدت طولانی پایدار نخواهد بود. بنابراین، شما باید به بدن خود گوش دهید و سیگنال های گرسنگی را دریافت کنید و غذا را در مقادیر کمتر به موقع به بدن خود برسانید.

ژنتیک علیه شما

بسیاری از مردم فکر می کنند که ژنتیک آنها به گونه ای است که در روند کاهش وزن شکست می خورند. اما باید این تفکر را کنار بگذارید. با یک سبک زندگی سالم می توانید وزن زیادی کم کنید.

  صورتحساب رتبه معلم برگشت داده شد

کاهش وزن برابر با سلامتی است

مطالعات اخیر نشان می دهد که اگرچه اضافه وزن باعث افزایش فشار خون می شود. این می تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت و غیره شود، اما چاقی لزوما به معنای عدم سلامتی نیست. بسیاری از متخصصان تغذیه ثابت کرده اند که شما می توانید چاق و سالم باشید. بنابراین شما باید به او احترام بگذارید و بدون توجه به اندازه بدنتان به او عشق بورزید.

همش ورزش و رژیمه

بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر ورزش و رژیم غذایی را رعایت کنند به این معنی است که به کاهش وزن نزدیک شده اند، اما اینطور نیست. یک سبک زندگی سالم که می تواند به کاهش وزن کمک کند؛ به عنوان مثال خواب کافی یکی از بهترین و مهم ترین عوامل در دستیابی به وزن ایده آل است.

باید مدام خودتان را وزن کنید

در واقع، افزایش وزن منظم می تواند یکی از بزرگترین موانع کاهش وزن، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی باشد. پس بهتر است این عادت را کنار بگذارید. اینکه هر روز خودت را وزن کنی؛ این می تواند شما را ناامید کند و انگیزه خود را از دست بدهید.

مصرف زیاد میوه به کاهش وزن کمک می کند

میوه ها می توانند به طور قابل توجهی اشتهای بیش از حد را کنترل کنند. اما به شرطی که به اندازه کافی مصرف کنید، زیرا در صورت مصرف بیش از حد قند بالایی دارد و می توانید نتیجه معکوس بگیرید.

گلوتن باید دور ریخته شود

این یک تصور اشتباه است که برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید از گلوتن اجتناب شود. در واقع باید مراقب باشید که به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

  اتفاق بسیار بدی برای محمدجواد ظریف افتاد

اسموتی ها باید با غذا جایگزین شوند

این یک باور کاملا اشتباه است. اسموتی ها نمی توانند جایگزین غذا باشند، زیرا فقط غذا می تواند مواد مغذی بدن شما را تامین کند. پس بهتر است این روش را برای همیشه کنار بگذارید.

تشنگی غذا را نباید ساده گرفت

افرادی که رژیم دارند گاهی بیش از حد نگران هستند و فقط روی مواد بی مزه مانند آب کرفس تمرکز می کنند. اما این روش اشتباه است، زیرا پس از مدتی شما را ضعیف می کند و باعث می شود رژیم غذایی خود را رها کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید