کاهش وزن / نکات و ترفندهای بسیار ساده برای حفظ تناسب اندام در دوران بارداری

552247 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حفظ تناسب اندام در دوران بارداری کار دشواری است، چرا که بیشتر افراد در این دوران وزن زیادی اضافه می کنند. اما خوشبختانه هنوز نکاتی وجود دارد که می توانید برای خوش اندام ماندن در دوران بارداری رعایت کنید و در این قسمت چند راهکار را توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

به پهلو چرخیدن؛ اول بشین

وقتی ماه های بارداری زیاد می شود و شکم شما بزرگتر می شود. بدن متکی به عضلات شکم خواهد بود یعنی فشار روی شکم بیشتر می شود و باید طوری رفتار کنید که شکم شما آسیب نبیند در غیر این صورت باعث ناراحتی و سختی می شود و همین سختی ها باعث می شود. برای جلوگیری از کاهش وزن بعد از زایمان بنابراین باید هر بار به یک طرف بخوابید. بعد از آن بنشینید؛ کنار هم حرکت کنید. این به شما کمک می کند تا بعد از زایمان و بارداری راحت تر بمانید و وزن خود را کاهش دهید و از عضلات شکم خود مراقبت کنید.

بطری آب باید در دست شما باشد

نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی شما ضروری است و می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. در دوران بارداری هیدراته ماندن بسیار مهم است. زیرا آب به تشکیل جفت نیز کمک می کند. اگر در نوشیدن آب کافی مشکل دارید، بطری بخرید که از دیدن آن لذت می برید و هر کجا که می روید با خود ببرید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

کنترل همه غذاها در دوران بارداری ممکن است دشوار باشد. اما مراقب باشید بیش از حد معمول کالری مصرف نکنید. پس در دوران بارداری به جای دو نفر باید خود و طرز فکر را کنترل کنید. اجتناب کردن. در طول سه ماهه دوم بارداری شما مجاز به مصرف 300 کالری بیشتر از روزهای عادی هستید.

  طب سنتی / چای ماسالا چیست و چه خواصی دارد؟

سنگین ترین غذا باید ناهار باشد

بهترین کار این است که بزرگترین وعده غذایی خود را در ناهار بخورید. خوردن یک ناهار سالم و مغذی و یک شام سبک به شما کمک می کند تا به راحتی افزایش وزن را مدیریت کنید.

یک ورزش سبک انجام دهید

بارداری به این معنا نیست که هر ثانیه روی کاناپه دراز بکشید و استراحت کنید، بلکه باید به طور منظم ورزش کنید و وزن خود را کنترل کنید. ورزش به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. اگرچه برخی از فعالیت ها مانند بسکتبال یا ایروبیک و … در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما می توانید از پیاده روی و سایر ورزش های سبک لذت ببرید.

از نوشیدنی های شیرین و شیرین خودداری کنید

نوشیدنی های شیرین دارای مواد مغذی کم و کالری بالایی هستند و اگر بیش از حد از آنها بنوشید می توانید وزن اضافه کنید. پس از مصرف شکر و نوشیدنی های شیرین که هرگز برای این دوران مناسب نیستند، کاملاً پرهیز کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید