کاهش وزن/تغییر عادات غذایی در کوتاه ترین زمان ممکن

552002 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از اصول رژیم لاغری و کاهش وزن، تغییر عادات بد غذایی است. یک عادت غذایی سالم یک شبه ایجاد نمی شود و اغلب اوقات سخت و غیرممکن به نظر می رسد، اما راه حل های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند در یک روز عادات غذایی سالمی برای خود ایجاد کنید. پس تا پایان این قسمت با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

آن را پیچیده نکنید

فکر نکنید تغییر عادات غذایی غیرممکن است. اگر به این سوال ساده نگاه کنید، قطعا موفق خواهید شد. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که در حال حاضر فقط باید از دسر صرف نظر کنید و از سبزیجات بیشتری استفاده کنید، که سخت نیست.

اهداف خود را بنویسید

اهداف خود را بنویسید، اما در نوشتن اهداف خود از منفی نگری بپرهیزید و اهداف خود را به معنای مثبت و با ذهنیت مثبت بنویسید.

حتما دلایل خود را ذکر کنید

وقتی اهداف خود را می نویسید، حتماً دلایل خود را برای تغییر عادات بد یادداشت کنید. ذکر دلایل خود باعث می شود به عادات غذایی بدی که در زندگی تان ایجاد شده اند فکر کنید و با این کار به عملکرد مثبت و مفیدتری دست یابید.

مدل های جایگزین را پیدا کنید

برای تغییر عادات بد غذایی بهتر است ابتدا یک الگوی جایگزین پیدا کنید مثلا اگر صبحانه را حذف می کنید و در ناهار زیاد می خورید حتما برنامه غذایی خود را سفارش دهید و صبحانه بخورید.

روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید

سعی کنید روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید قبل از اینکه به سراغ کافئین، قهوه و چای بروید تا متابولیسم خود را افزایش دهید.

  هشدار پلیس نسبت به شرکت های هرمی

صبحانه سالم بخورید

هیچ چیز به اندازه یک صبحانه سالم و مقوی به شما انرژی و خلق و خوی خوب نمی دهد. شما باید آن را در صبحانه خود بگنجانید. فیبر و پروتئین دارد تا شما را سیر نگه دارد.

بر میزان کالری دریافتی خود نظارت داشته باشید

مصرف بیش از حد کالری ناسالم است. اما مصرف کم کالری نیز خطرناک است. پس مراقب باشید زیاده روی نکنید و زیاد وسواس نکنید.

کمی بخواب

تغییر عادات غذایی می تواند آسان تر از تنظیم خواب باشد. وقتی خسته هستید، احتمال اینکه پرخوری کنید و به سراغ غذاهای ناسالم بروید بیشتر است. پس سعی کنید با تنظیم خواب خود متابولیسم خود را تنظیم کنید.

یک بشقاب کوچک انتخاب کنید

بهتر است ظرفی که می خورید کوچکتر از حد معمول باشد تا غذای کمتری در آن جا شود و ذهن شما فریب بخورد.

صبحانه را فراموش نکنید

حتی اگر اهل صبحانه خوردن نیستید، باز هم این عادت را در خود ایجاد کنید. صبحانه ساده ترین راه برای تنظیم متابولیسم است. صبحانه ای که حاوی پروتئین و فیبر است و قند کمی دارد.

ناهار خود را با خود ببرید

تلفن همراه خود را طوری تنظیم کنید که در مورد ناهار به شما اطلاع دهد. به عنوان مثال، می توانید برای ناهار یک کاسه سالاد و مقداری برنج قهوه ای، سبزیجات و پروتئین با خود ببرید.

غذاهای سالم را جایگزین کنید

به دنبال غذاهای سبک تر اما سالم تر و قوی تر باشید. مثلا سعی کنید به جای ساندویچ از پروتئین طبیعی استفاده کنید و مصرف شکر، نمک و چربی را به حداقل برسانید.

  15 روز کاری؛ نابودی کلان شهر زمان می برد

از پیش برنامه ریزی

اگر می‌خواهید ناهار بخرید، از قبل برنامه‌ریزی کنید تا مجبور نباشید در یک موقعیت ناگهانی غذای ناهار بخورید یا مطمئن شوید که غذای خود را از قبل آماده کرده‌اید.

گیج نشو

به عنوان مثال، اگر به خوردن شکلات عادت دارید، بهتر است در طول رژیم آن را کاهش دهید. اما متوقف نشوید، زیرا حذف کامل شکلات می تواند بدن شما را دچار استرس و سردرگمی کند.

ظرف میوه خود را تزئین کنید

فراموش نکنید که خودتان را به خوردن غذاهای سالم تشویق کنید. مثلاً یک ظرف میوه سالم جلوی خود بگذارید و روی آن را تزئین کنید تا تمایل بیشتری به خوردن داشته باشید.

به عادات غذایی ناسالم خود فکر کنید

در نظر بگیرید که چگونه عادات غذایی ناسالم تلاش شما را هدر می دهد. سپس فهرستی از غذاهای ناسالم تهیه کنید. اما شما آنها را مصرف می کنید. سعی کنید برای خلاص شدن از شر آنها در اسرع وقت برنامه ریزی کنید.

هنگام خرید مراقب باشید

مراقب باشید زمانی که می خواهید غذا بخرید و به خانه بیاورید وسوسه یا گمراه نشوید. به اندازه کافی سبزیجات، حبوبات و پروتئین های سالم بخرید. تا جایی برای غذاهای مضر باقی نماند.

در طول روز آب بنوشید

نوشیدن آب در طول روز به هیدراته شدن بدن شما کمک می کند، زیرا کم آبی باعث افزایش گرسنگی و پرخوری می شود.

یادداشت مهم

اگر توانستید در یک روز عادت های خود را تغییر دهید، پیشنهاد می کنیم حدود 21 روز از این الگو پیروی کنید، زیرا برخی از کارشناسان معتقدند اصلاح یک رفتار حداقل 21 روز طول می کشد، در پایان این 21 روز پاداش خواهید داشت. برای خودت بگیر

  آموزش و آزمون گواهینامه رانندگی الکترونیکی خواهد شد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید