چگونه سلامت روان را تقویت کنیم؟

اگرچه ممکن است به این موضوع توجه کافی نداشته باشیم، اما عادات روزمره می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت روان داشته باشد. تنبلی، دیر خوابیدن، خوردن غذاهای ناسالم، دیر بیدار شدن می تواند منجر به کاهش سلامتی شود. ترکیب عادات مثبت مانند مدیتیشن، گذراندن وقت در طبیعت، تغذیه سالم، یوگا و تمرینات تنفسی می تواند به بهبود سلامت روان کمک کند.

کارشناسان تاکید می کنند: عادات ما نه تنها روز ما را شکل می دهد، بلکه ذهن، جسم و روح ما را نیز شکل می دهد. در سبک زندگی شهری تنها چیزی که نیاز داریم آرامش است. برای رسیدن به تعادل کامل بین ذهن، بدن و روح، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی از عادات سالم را دنبال کنید.

روزنامه هندوستان تایمز به برخی از عادات روزانه اشاره کرد که به سلامت جسم و روح کمک می کند.

انجام مدیتیشن: مدیتیشن یک راه عالی برای التیام زخم ها و از بین بردن استرس و اضطراب غیر ضروری است. ذهن، ماهیچه ها و اعصاب را آرام می کند و ذهن را به سطحی از آرامش می رساند. مدیتیشن منظم می تواند به بهبود قابل توجهی در سلامت روان منجر شود و هنگامی که ذهن در آرامش است، بدن عاری از بیماری است.

ساعاتی را در طبیعت بگذرانید: بدن باید ساعت ها دور از فضای کار و محیط بسته خانه استراحت کند. گذراندن چند دقیقه در طبیعت به شادابی بدن و ذهن کمک می کند. هوای تازه یک محرک مغز عالی است و می تواند به آرامش ذهن کمک کند.

  نظرات بهروز افهمی در مورد شخصیت فرهادی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم: رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در سلامت کلی ذهن و بدن دارد. هنگامی که ما غذای سالم می خوریم، بدن و ذهن به طور موثرتری پاسخ می دهند و در سطح عمیق تری به هم متصل می شوند. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل را در برنامه روزانه خود بگنجانید که مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. سبزیجات و میوه های تازه غذاهای سالمی هستند. لازم است تا حد امکان از مصرف شکر و غذاهای سرخ شده پرهیز شود و غذاهای سالم و خوش طعم جایگزین آنها شود.

تنفس عمیق: تنفس عمیق به اندازه کافی قدرتمند است که الگوهای افکار منفی را تغییر دهد. در مواقع اضطراب نفس عمیق بکشید و خوبی های طبیعت را استشمام کنید. در این شرایط می توان به آرامشی دست یافت که در آن تمام افکار منفی از ذهن پاک می شوند.

خواب کافی: خواب هورمون های رشد را در بدن ترشح می کند که برای سلامتی ضروری هستند. همچنین خواب کافی باعث می شود که بدن در روز بعد عملکرد بهتری داشته باشد و انرژی کافی داشته باشید. وقتی به اندازه کافی بخوابید، بدن و ذهن شما هماهنگ‌تر می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید