چند نکته برای دیابتی ها در هوای گرم

537339 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بسیاری از موارد افراد نمی توانند آب از دست رفته را بر اثر گرمای هوا جبران کنند و دچار کم آبی می شوند. کمبود آب بدن تأثیر زیادی بر سطح قند خون دارد، به همین دلیل افراد دیابتی باید در طول تابستان رژیم غذایی خود را رعایت کنند.

ادامه مطلب

آب میوه های حاوی قند باید اجتناب شود

نوشیدن نوشیدنی های شیرین به طور موقت تشنگی را برطرف می کند، اما مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین نمی کند. آب میوه ها نیز فاقد فیبر هستند. توصیه می شود هنگام بیرون رفتن در هوای گرم یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

فیبر بیشتری بخورید

به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود که فیبر غذایی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا فیبر قند خون را کاهش می دهد و از افزایش گلوکز خون جلوگیری می کند. خوردن غذاهای غنی از فیبر باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

از مصرف زیاد میوه های انبه باید خودداری کرد

انبه حاوی قندهای طبیعی است که می تواند به افزایش سطح قند خون کمک کند. با این حال، فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در آن می تواند به کاهش اثر کلی آن بر قند خون کمک کند. به همین دلیل است که به افراد دیابتی توصیه می شود انبه را در حد اعتدال مصرف کنند.

آب کافی بنوشید

همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید و آب مورد نیاز بدن خود را در طول روز تامین کنید. مصرف آب کافی بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. منبع آب سطح قند خون را پایین نگه می دارد و سموم اضافی را از جریان خون خارج می کند.

  جذابیت دوچندان هلیا امامی + عکس

غذاهای متنوع بخورید

سعی کنید تنوع بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید تا با مصرف غذاهای پر آب، آب بیشتری وارد بدن شود. به عنوان مثال، میان وعده های عصر را می توان با برش های خیار یا هندوانه جایگزین کرد. از آنجایی که 90 درصد این میوه ها را آب تشکیل می دهند، وجود این میوه ها در رژیم غذایی بسیار مفید است.

به گزارش تایمز آو ایندیا، همچنین اگر از انسولین استفاده می کنید، آن را در جای خنک نگهداری کنید. مانیتور گلوکز و نوارهای تست قند خون نیز باید در دمای نرمال نگهداری شوند. گرما می تواند به این دستگاه ها آسیب برساند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید