پوکی استخوان و قاتل خوشمزه آن، آلو!

571679 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، خوردن 5 تا 6 عدد آلو در روز می تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

ادامه مطلب

بر اساس تحقیقات جدید، گنجاندن آلو در رژیم غذایی روزانه می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند. پوکی استخوان یا از دست دادن توده و تراکم استخوان به ویژه در افراد بالای 50 سال رخ می دهد که منجر به افزایش خطر شکستگی می شود.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نشان می دهد که خوردن 5 تا 6 آلو خشک در روز می تواند توده و تراکم استخوان را حفظ کرده و از پوکی استخوان جلوگیری کند.

در مطالعه دوم، همان محققان دریافتند که از دست دادن سلامت استخوان با فرآیندهای التهابی در بدن مرتبط است و آلو به عنوان ضد التهاب شناخته شده است.

این میوه خوشمزه قاتل پوکی استخوان است

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان های فرد تراکم و جرم خود را از دست می دهند و احتمال شکستگی استخوان افزایش می یابد.

نیمی از زنان بالای 50 سال و از هر چهار مرد یک نفر در معرض خطر شکستگی استخوان هستند. از دست دادن توده و تراکم استخوان می تواند در هر سنی رخ دهد. با این حال، پوکی استخوان در میان افراد مسن شایع تر است. پوکی استخوان در زنان یائسه شایع تر است.

استخوان های لگن، ستون فقرات و مچ دست شایع ترین محل شکستگی استخوان به دلیل پوکی استخوان هستند، اگرچه ممکن است در هر استخوانی رخ دهد. در افراد مسن، شکستگی لگن می تواند بسیار شدید باشد.

  سجالال در اوج از فوتبال خداحافظی کرد

دکتر مری جین سوزا، نویسنده ارشد این مقاله، خاطرنشان کرد: التهاب ممکن است عامل مهمی در از دست دادن استخوان پس از یائسگی و هدف بالقوه ای برای درمان های تغذیه ای باشد.

او گفت: «آخرین تحقیق ما نشان‌دهنده بزرگ‌ترین مطالعه کوهورت روی بیش از 200 زن یائسه برای بررسی ارتباط بین آلو خشک و سلامت استخوان‌ها است.»

وی در ادامه افزود: مطالعه ما اولین مطالعه ای است که نشان می دهد خوردن فقط 5 تا 6 آلو خشک در روز از تحلیل استخوان لگن جلوگیری می کند که در مردان و زنان مسن تر بسیار مهم است، زیرا شکستگی استخوان ران معمولا منجر به بستری شدن در بیمارستان و کاهش کیفیت می شود. از زندگی.

اگرچه لزوماً مشخص نیست که چه چیزی در آلو خشک وجود دارد که این تأثیر مفید بر سلامت استخوان دارد، اما کل میوه حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی مهم برای استخوان ها است، از جمله پتاسیم، مس و ویتامین K. آلو همچنین حاوی پلی فنول است. ترکیبات زیست فعال که به نظر می رسد در تشکیل استخوان نقش دارند.

منبع: سایت سلامت نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید