واردات خودرو از فرانسه منوط به تغییر مدل همکاری است

4515 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، منوچر لاگیگی معاون وزیر صنعت حمل و نقل در پاسخ به سوالی مبنی بر عرضه خودرو در بورس به منظور تعادل قیمت ها گفت: یکی از عواملی که باعث شد عرضه سهام اتفاق بیفتد. این است که محصول نهایی به دست کاربر برسد. عرضه محدود انجام شده است.

مثلاً گفتیم تا دو هزار خودرو عرضه می شود. حداقل 500 خودرو را در نظر بگیرید. در برخی موارد خودروهای تک با شرایط خاصی عرضه می شد که باعث رقابت قیمتی می شد.

و افزود: سقف و کف در نظر گرفته ایم. به گونه ای که اگر قسمت از سقف بیشتر شود، معامله حذف می شود. ما بین اقتصاددانان بحث هایی داشته ایم و راه حل بورس یک راه حل موقت است تا زمانی که عرضه و تقاضا متعادل شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عرضه و تقاضا تا خرداد ماه سال آینده متعادل می شود.

پیش بینی فروش خودرو 30 درصدی کمتر از قیمت بازار در بورس کالا

راگی در خصوص تلاش خودروسازان برای ورود بیشتر خودرو به بورس گفت: به عنوان مثال قیمت خودروی 207 از آبان ماه 1400 افزایشی نداشته است بنابراین می توان گفت این قیمت غیرواقعی است. زمانی که این خودرو در بازار عرضه می شود، زیر قیمت بازار فروخته می شود. بر اساس تصمیم، خودرو یا در لیست قرار می گیرد یا خیر. خودروهای در صف در حال حاضر در بورس کالا موجود است و احتمالا دانا نیز به این گروه اضافه خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تیراژ روزانه که بین 200 تا 1000 خودرو است، در طول ماه چندین تحویل خواهیم داشت. منابع فعلی اندک و روان هستند و ما انتظار داریم که قیمت برای عرضه های آتی 20 تا 30 درصد کمتر از بازار باشد.

جزئیات ضوابط وزارت حراست برای اعطای مجوز فروش خودرو

در نشست خبری که در رادیو گفتگو، معاون حریم خصوصی وزیر کشور برگزار شد، وقتی می آییم و مجوز فروش کالا را می دهیم، به دو نکته نگاه می کنیم. یکی بدهی ها و دیگری کمیت خروجی است. در نتیجه کنترل اولیه وجود دارد. زمان تحویل نیز طبق سیستم توسط سازمان پشتیبانی کنترل می شود. از ابتدای سال تاکنون حدود 750 هزار خودرو تحویل داده ایم که از این تعداد 17 هزار خودرو در زمان تحویل مشکل داشتند که درصد کمی است.

لیست کردن خودرو یک راه حل موقتی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش پوشش بخشی از زیان خودروسازان در عرضه آنها در بورس گفت: یکی از اهداف پوشش زیان است زیرا از سال گذشته افزایش قیمتی نداشته ایم. صرافی برای پوشش این تغییرات انتخاب شد. فهرست کردن خودرو یک اقدام موقتی است. زمانی که تعداد تولید افزایش یابد، طبیعتاً به روند تحویل خودرو از طریق کارخانه باز خواهیم گشت.

  شماره ثبت نام نهایی کنکور 1401 اعلام شد

چه عواملی بر قیمت ارز تاثیر می گذارد؟

راقی در خصوص تاثیر نوسانات ارزی بر خودروسازی گفت: این موضوع در همه موارد تاثیرگذار است. به عنوان مثال وقتی نرخ ارز 30 هزار تومان است، قیمت 206 حدود 300 میلیون تومان و 10 هزار تومان می شود. وقتی ارز به 37 هزار تومان می رسد، قیمت 206 نیز به حدود 350 میلیون تومان می رسد که معادل 10 هزار دلار است.

وی با بیان اینکه قیمت نهایی تنها به نرخ ارز مربوط نمی شود، گفت: بخشی از قیمت مربوط به بهره وری است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از طریق روش هایی مانند تولید مشترک، بهره وری رشد خواهد کرد. در واقع خودروسازان باید شروع به استفاده از ساب های رایج کنند و در نهایت قیمت را کنترل کنند.

زیان کلی خودروسازان به دلیل قیمت گذاری نیست، بلکه تا حدی به دلیل بهره وری پایین و تنوع پایین محصول است.

ماشین اقتصادی بین 7 در حالی که 10 هزار دلار هزینه دارد / تمرکز بر واردات خودروهای زیر 10 این هزار دلار است

قائم مقام وزیر صامت درباره خودروهای اقتصادی گفت: برای داشتن استاندارد باید بگوییم که خودروی اقتصادی خودرویی است که بین 7 تا 10 هزار دلار قیمت دارد. تولید این مدل خودرو در حال انجام است. از نظر خودروهای وارداتی، تمرکز ما بر روی خودروهای زیر 10 هزار یورو است و اولین گروه خودروهایی که وارد کشور می شوند، ترکیبی از این خودروها با خودروهای زیر 20 هزار دلار خواهند بود.

احتمال کاهش یا توقف تولید خودروها در صورت عرضه نشدن در بورس وجود داشت

وی در خصوص عدم تامین منافع مصرف کنندگان در عرضه خودرو در بورس گفت: تعداد خودروهای فروخته شده در بورس کمتر از پنج تا شش هزار خودرو است، بنابراین این موضوع را نمی توان به کسری بودجه دولت یا کسری بودجه مرتبط دانست. وزارت امنیت لازم به ذکر است این خودروساز 10 دستگاه خودرو فروخته اما قیمت 7 دستگاه را دریافت کرده است. اکنون به منظور افزایش تولید و جبران بخشی از نیاز نقدینگی خودروسازان، تصمیم گرفته ایم آن را به بورس عرضه کنیم.

اگر به همین منوال ادامه دهیم تولید کاهش می یابد و افزایش قیمتی نخواهیم داشت. در نتیجه راه حلی که در نظر گرفته شد بورس است. اگر راه حل دیگری وجود دارد مردم پیشنهاد دهند. از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش باید گفت که نقد باید منصفانه باشد.

راقی در خصوص نارضایتی مصرف کنندگان از خودرو گفت: موسسه خصوصی داریم که نسبت رضایت مشتری را محاسبه می کند. در حال حاضر میزان رضایت 70 درصد و برخی خودروها 91 درصد رضایت دارند.

آوردن مابه التفاوت قیمت خودروهای وارداتی به خزانه برای تحقق درآمد مورد انتظار

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر واریز مابه التفاوت قیمت های تعیین شده از سوی دولت و میزان فروش خودرو در بورس کالا، به خزانه دولت گفت: در مورد خودروهای وارداتی این اتفاق می افتد. قیمت فروش طبیعتا بالاتر از وارداتی خواهد بود. دولت می گوید برای خودروهای وارداتی درآمد بودجه در نظر گرفته است و بر این اساس مابه التفاوت قیمت برای تامین آن به خزانه دولت می رود.

  آمار طلاق در حال افزایش است

تغییر روند عرضه خودرو در بورس در صورت رفع نشدن مشکلات

وی با بیان اینکه عرضه در بورس برای اولین بار توسط گروه بهمن انجام شد، گفت: وزارت حراست مخالفتی با این موضوع نداشت، اما تاکید کرد که باید الزامات رعایت شود زیرا میزان عرضه و زمان عرضه است. باید تحت کنترل باشد از زمانی که تصمیم به عرضه این خودرو گرفته شد، شاهد عرضه این خودرو در ده ها مرحله بوده ایم. ما انتظار داریم که در طول زمان اوضاع بهبود یابد و اگر اینطور نشد، اصلاحاتی انجام خواهد شد.

راقی در خصوص خدمات پس از فروش و تعداد ارائه دهندگان خدمات گفت: در دنیا حد نرمال را در نظر می گیرند به عنوان مثال به ازای هر 10 هزار خودرو یک مرکز خدمات پس از فروش وجود داشته باشد. البته در صورت افزایش کیفیت تولید، نیاز به خدمات کاهش می یابد.

کاهش کیفیت تولید داخلی با افزایش خودکفایی در تولید خودرو

وی درباره افزایش سهم تولید داخل در تولید خودرو گفت: اگر بخواهیم خودکفایی خودرو را افزایش دهیم و ارزش افزوده بالاتری داشته باشیم به مرور ارزیابی منفی افزایش می یابد. از آنجایی که زیرساخت های نسبتا ضعیفی در قطعه سازی داریم، در نتیجه کیفیت پایین تری نسبت به قطعات ژاپنی خواهیم داشت.

زمانی می توان گفت که تولید واقعی وجود دارد که حداقل 51 درصد ارزش افزوده آن بومی باشد.

کارگردانی تولید 1 یک میلیون 200 هزار ماشین تا پایان سال

لاگی درباره تاثیر تحریم ها بر تولید خودرو نیز گفت: تحریم ها باعث کاهش تولید خودرو از یک میلیون و 600 هزار دستگاه به 700 هزار دستگاه شد. هدف این است که تا پایان سال به تولید 1.2 تا 1.4 میلیون خودرو برسیم. پارسال 50 درصد تولید به پارکینگ رفت چون کمبود قطعات وجود داشت. قانونی که ما وضع کردیم این بود که خودرو باید به دست مصرف کننده برسد. تیرماه در سایپا این اتفاق افتاد و از مرداد در ایران خودرو دیگر چنین مواردی نداریم. این موضوع برای بهره وری مالی مهم است.

مشکل دیگر کاهش تنوع محصول است. از منظر بیرونی اینطور نیست و بحث ما از نظر بستر است. یک پلت فرم مشترک را در مدل های 10 تا 15 خودرو می بینیم.

همکاری دو خودروساز بزرگ در تولید چهار پایه محصول

وی تاکید کرد: موضوع دیگر این است که خودروسازان خصوصی و بزرگ برای تعامل با یکدیگر بیایند. خودروسازان بزرگ در چهار پایه محصول و خودروسازان خصوصی نیز در یک مدل خودرو با یکدیگر همکاری خواهند کرد. نکته دیگر عیوب متعدد است. در حال حاضر در نیمه راه هستیم و امیدواریم تا سال آینده به نقطه قابل دفاعی برسیم.

  وضعیت پرتفوی سهام عدالت دوشنبه 26 اردیبهشت 1401

سه استراتژی وزارت دفاع برای افزایش کیفیت قطعات

معاون وزیر صامت در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهای افزایش کیفیت قطعات تولید داخل و حجم کم سرمایه گذاری های جدید در تولید، گفت: در بحث سرمایه گذاری های جدید تلاش شد تا نیاز به سرمایه گذاری کاهش یابد. راهکارهایی مانند تولید مشترک در این زمینه در نظر گرفته شده است. در بحث دوم قطعه سازان را گرد هم می آوریم و رتبه بندی ایجاد می کنیم.

اگر درآمد خودروساز افزایش یابد، بدهی به قطعه سازان کاهش می یابد. به این ترتیب امکان افزایش کیفیت بخشی از سود قطعه سازان فراهم خواهد شد.

تعیین منابع 40 میلیون تومانی برای هر خودرو وارداتی برای انتقال فناوری

وی درباره شرایط در نظر گرفته شده برای داخلی سازی واردات خودرو و انتقال فناوری گفت: رقمی در آیین نامه انتقال فناوری در نظر گرفته شده تا بخشی از کمبود در کشور از طریق این منابع جبران شود. می توان گفت حدود 40 میلیون تومان به این منظور اختصاص می یابد. اگر 10 هزار خودرو وارد شود، می توان گفت 4 هزار میلیارد تومان انتقال فناوری منابع محسوب می شود.

ما ممنوعیتی برای واردات خودروهای فرانسوی نداریم

راقی در برنامه گفتگوی اقتصادی رادیو تاک در خصوص محدودیت های اعمال شده برای ورود مجدد خودروسازان فرانسوی به کشور، گفت: دلیل این محدودیت ها این است که این خودروسازان قراردادهای مشترکی در زمینه تولید خودرو داشتند که از جمله آنها می توان به تولید اشاره کرد. L90 در کشور و تعهد به عرضه محصول. عدم رعایت این تعهد منجر به در نظر گرفتن محدودیت هایی شد.

در حال حاضر ممنوعیتی وجود ندارد، اما فرانسوی ها باید به تعهدات خود عمل کنند یا نحوه همکاری خود را تغییر دهند.

تعیین تعرفه بالا برای قطعات پیچیده برای افزایش انگیزه بومی سازی

وی در خصوص افزایش تولید و عرضه خودروهای چینی در ایران گفت: در حال حاضر تولید خودروهای چینی در سراسر جهان افزایش یافته است. زیرا کیفیت آنها در حال افزایش است.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر قانون داخلی سازی 40 درصدی خودرو و انطباق آن با خودروهای چینی، گفت: در مورد ساخت داخلی، هدف ما تولید قطعات با ارزش افزوده بالاتر است. بر این اساس، تعرفه قطعات ساده پایین است، اما در مقابل، تعرفه قطعات پیچیده تر بالاست تا انگیزه تولید داخلی آنها افزایش یابد.

در نتیجه اگر سازنده ای برای تولید یک قطعه پیچیده سرمایه گذاری کند، در واقع قطعه به هر چهار خودروساز عرضه می شود. این همان اشتراک گذاری است که ما در مورد آن صحبت می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید