هر آنچه که باید در مورد پارگی تاندون بدانید

552230 خبر ناگهانی

تاندون کاسه زانو ساختاری است که کاسه زانو را به کشکک متصل می کند و رباط ساختاری است که یک استخوان را به استخوان دیگر متصل می کند. بنابراین برخی افراد این رباط را رباط کلاهک زانو می نامند. اما این ساختار عضلات چهارسر ران را به استخوان درشت نی متصل می کند، بنابراین تاندون عضلانی به استخوان می چسبد.

بیشتر بخوانید:

تاندون همسترینگ بخش مهمی از مکانیسم عضلانی اندام تحتانی است. مکانیسم عضله بازکننده شامل عضله چهار سر ران، تاندون چهارسر ران (کلاه زانو) و تاندون کشکک است. این ساختارها با هم کار می کنند تا زانو با نیروی قابل توجهی بایستد.

مکانیسم عضلانی گسترده برای عملکردهای طبیعی مانند راه رفتن و بالا رفتن از پله ها و فعالیت های ورزشی از جمله دویدن و لگد زدن بسیار مهم است. همه این فعالیت ها بدون مکانیزم عضلانی گسترده می توانند دشوار باشند.

علائم پارگی تاندون ساق پا:

مردی که معمولاً از پارگی تاندون کلاهک زانو رنج می‌برد، یک ورزشکار مرد جوان است. این آسیب در افراد میانسالی که فعالیت بدنی دارند شایع است. آسیب معمولاً به شکل یک فرود غیرعادی هنگام پریدن است که در آن عضله چهارسر ران منقبض می شود و زانو به شدت صاف می شود.

به این پدیده انقباض غیرطبیعی می گویند و فشار زیادی به تاندون وارد می کند. ورزشکارانی که از این آسیب رنج می برند زمانی که نمی توانند به طور عادی پس از آسیب راه بروند احساس سوزش می کنند.

علائم رایج پارگی تاندون کاسه زانو عبارتند از:

درد مستقیم زیر کلاه زانو
تورم و کبودی در جلوی زانو
نقص یا ضعف در جایی که تاندون فشرده شده است
مشکل در راه رفتن یا ورزش کردن
پارگی تاندون ساق پا

علل پارگی تاندون های ساق پا:

مشخص شده است که تقریباً همه بیماران مبتلا به پارگی تاندون کشکک دارای بافت تاندون غیرطبیعی با تاندونوز مزمن هستند. تاندون همسترینگ معمولا در حوضه تاندون آسیب می بیند، جایی که جریان خون به بافت و تاندون ضعیف است.

پرش، ضعف تاندون، تاندونیت کلاهک زانو، تزریق کورتون و بیماری های مزمن از دلایل پارگی کلاهک زانو هستند.

بیماری های مزمن:

تاندون‌های ضعیف نیز می‌تواند به دلیل بیماری‌هایی باشد که در جریان خون اختلال ایجاد می‌کنند. بیماری های مزمنی که می توانند تاندون را ضعیف کنند عبارتند از:

نارسایی مزمن کلیه
آبتالیپوتمی زیاد نیست
روماتیسم مفصلی
لوپوس اریتماتوز سیستمیک (SLE)
دیابت
عفونت
بیماری متابولیک
استفاده از داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها و استروئیدهای آنابولیک با افزایش ضعف عضلات و تاندون همراه است. پارگی تاندون می تواند در یک محیط غیر ورزشی رخ دهد. این افراد معمولاً دلیل ضعف کلاهک زانو مانند بیماری سیستمیک که تاندون ها را ضعیف کرده است یا یک عمل جراحی اخیر که باعث ضعیف شدن تاندون شده است دارند. درمان معمولاً برای ورزشکاران و غیرورزشکاران یکسان است.

  ژاوی می خواهد ستاره مسلمان لیورپول را به خدمت بگیرد

تشخیص پارگی تاندون:

تشخیص پارگی کاسه زانو معمولاً در آزمایشات بالینی واضح است. افرادی که کلاهک زانو پارگی دارند نمی توانند زانوهای خود را در برابر نیروی جاذبه کشش دهند و نمی توانند پای راست خود را آزمایش کنند. فرد معمولاً خلاء را در تاندون زیر کلاهک زانو احساس می کند.

شکستگی کاسه زانو علائم مشابهی دارد و با استفاده از اشعه ایکس تشخیص داده می شود. در عکس‌برداری با اشعه ایکس، کلاهک زانو معمولاً بالاتر از زانوی مقابل است، زیرا عضله چهار سر ران بالای زانو کشیده شده و چیزی را در موقعیت طبیعی خود نگه نمی‌دارد. اگرچه اغلب مورد نیاز نیست، اما می توان از MRI ​​برای تأیید تشخیص و بررسی زانو از نظر هرگونه آسیبی که ممکن است رخ داده باشد استفاده کرد.

همه گزینه ها برای درمان پارگی تاندون در ساق پا:

پارگی تاندون کاسه زانو به خودی خود بهبود نمی یابد و آزاد شدن آن باعث ضعیف شدن عضله چهارسر ران شده و انجام فعالیت های معمول از جمله راه رفتن را دشوار می کند. عمل ترمیم تاندون پارگی کار دشواری است.

در حین عمل باید انتهای پارگی تاندون وصل شود. مشکل در این واقعیت نهفته است که ما باید شدت مناسب را به رگ برگردانیم، نه اینکه آن را خیلی سفت یا شل کنیم.

همچنین انجام یک ترمیم خوب دشوار است، به خصوص اگر مستقیماً از استخوان جدا شود. در این حالت، بخیه مورد استفاده برای ریکاوری را می توان مستقیماً به استخوان وصل کرد.

داروهای زیر برای درمان پارگی تاندون زانو تجویز می شود:

NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) برای کاهش درد و تورم زانو
تزریق استروئید برای کاهش التهاب و تحریک بافت تاندون آسیب دیده

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی را پس از کاهش التهاب حاد اولیه پس از آسیب شروع کنید. به تدریج زانوبند را پایین بیاورید و وزن بیشتری را به زانوی خود وارد کنید و تحرک زانو را افزایش دهید و عضلات زانو را تقویت کنید.

لیزر درمانی

از فوتون های تابشی لیزر برای تحریک سلول های بافت آسیب دیده استفاده کنید. آنها تقسیم سلولی، جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت را افزایش می دهند تا به بهبود و ترمیم بافت کمک کنند.

اوزون درمانی

اوزون درمانی درد را تسکین می دهد و بافت ها را بازسازی می کند. ازن تشکیل شده حاوی مولکول های اکسیژن بهبود یافته ای است که به بافت آسیب دیده و ملتهب تزریق می شود و به بازسازی بافت کمک می کند.

  تشییع پیکر سید محمود دویی در موسسه اطلاعات برگزار شد.

تزریق پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت مستقیماً به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا اثرات مثبت تزریق PRP آشکار شود و بیمار در هفته اول یا دوم پس از تزریق PRP درد بیشتری را تجربه کند.

درمان خانگی و غیر جراحی پارگی تاندون ساق پا

باقی مانده

برای جلوگیری از فشار به زانو و جلوگیری از انجام فعالیت هایی که به زانو فشار وارد می کند از عصا استفاده کنید.

کمپرس سرد

روزی چند بار به مدت 20 دقیقه کمپرس سرد را روی زانوی خود قرار دهید، اما هرگز یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید.

زانوی خود را بالا بیاورید

برای کاهش تورم زانوها استراحت کنید و دراز بکشید تا پاهایتان بالاتر از سطح قلب باشد.

استفاده از زانوبند طبی

از یک زانوبند مخصوص برای بی حرکت کردن زانو استفاده کنید. بریس به صاف و ثابت نگه داشتن زانو در طول ترمیم تاندون کمک می کند.

طب سوزنی

برای درمان زانو درد از طب سوزنی استفاده کنید. طب سوزنی در نزدیکی یا روی زانو و همچنین سایر نواحی پا در امتداد نصف النهارهای آسیب دیده اعمال می شود و به ترمیم و ترمیم موانع کمک می کند.

ورزش

با انجام حرکات و تمرینات خاصی می توان دامنه حرکتی زانو و قدرت آن را بازیابی کرد. انجام یک کشش جزئی می تواند به تدریج دامنه حرکتی شما را افزایش دهد.

با انجام تمرینات قدرتی و استقامتی می توانید دامنه حرکتی زانو را به طور کامل بازگردانید و عضلات ساعد، همسترینگ و ساق پا را تقویت کنید. هنگامی که آسیب بهبود یافت، باید ورزش یا فعالیت خود را تغییر دهید تا وضعیت شما را بدتر نکند. مثلاً به جای دویدن، دوچرخه سواری کنید یا شنا کنید.

تست انعطاف پذیری

در انتهای نیمکت بنشینید و در حالی که روی پشت نیمکت دراز کشیده اید زانوهای خود را به سمت سینه خود ببرید.

کشش عضلات چهارسر ران

در حالت ایستاده و دراز کشیده عضلات چهار سر را بکشید. هنگام ایستادن، اگر نیاز به تعادل دارید، به چیزی تکیه کنید یا با دست مخالف گوش خود را بگیرید.

انقباض ایزومتریک عضله چهار سر ران

عضلات چهارسر ران را منقبض کنید و چند ثانیه در آن وضعیت بمانید و سپس استراحت کنید.

  هافبک استقلال همچنان بلاتکلیف است

کشش یک پا

برای تقویت عضلات چهار سر ران می توان از اکستنشن ساق پا استفاده کرد.

اسکات عجیب و غریب

این تمرین را برای درمان آسیب مزمن تاندون های زانو انجام دهید. با اسکات دو پا شروع کنید و سپس به اسکات یک پا بروید.

مدت زمان بهبودی التهاب کلاهک زانو

همانطور که گفته شد، میزان بهبودی برای هر فرد متفاوت است. تاندونی که به تازگی آسیب دیده و اندکی متورم شده است در عرض چند هفته بهبود می یابد، اما تاندونی که مدت زیادی است به طور قابل توجهی متورم شده و درد زیادی دارد چندین ماه طول می کشد تا بهبود یابد.

چه زمانی می توان فعالیت های عادی را از سر گرفت؟

بازگشت به فعالیت های عادی به سرعت بهبودی زانوی شما بستگی دارد. اگر فعالیت های خود را انجام می دهید و عجله دارید که به فعالیت های عادی بازگردید تا هرچه سریعتر و ایمن برگردید، ممکن است آسیب شما تشدید شود.

تا زمانی که بتوانید زانوی آسیب دیده خود را بدون درد خم و صاف کنید و ساق و زانوی بهبود یافته شما به اندازه ساق پا و زانوی آسیب دیده شما قوی باشد و زانوی شما ورم نکرده باشد، می توانید به فعالیت های ایمن عادی خود بازگردید.

چگونه می توان از آسیب به تاندون های زانو جلوگیری کرد؟

با انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین و پوشیدن کفش هایی به اندازه پاها و تقویت عضلات از آسیب به تاندون های زانو جلوگیری کنید.

بهبود و پیش بینی:

بهبود پارگی تاندون در کلاهک زانو دشوار و زمان بر است. یکی از مهم ترین عوامل تشخیصی برای بهبودی، زمان جراحی است. جراحی پس از چند هفته ممکن است توانایی بهبودی را محدود کند.

مشخص است که تحرک اولیه پس از عمل و جلوگیری از فشار بیش از حد بر روی تعمیر، بهبودی کلی را تسریع می کند. حتی با این مراحل، حداقل 3 ماه طول می کشد تا به فعالیت های عادی روزانه برگردید و 4 تا 6 ماه طول بکشد تا ورزش دوباره از سر گرفته شود.

در حالی که اکثر افراد پس از جراحی تاندون کاسه زانو به طور کامل بهبود می یابند، حتی بهبود موفقیت آمیز نیز می تواند منجر به ضعف طولانی مدت شود. ورزشکارانی که قصد بازگشت به ورزش های رقابتی را دارند ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا به سطح خود بازگردند. فیزیوتراپی می تواند برای اطمینان از اینکه ورزشکاران می توانند فعالیت های ورزشی خود را از سر بگیرند مفید باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید