نکاتی که باید در مورد ویتامین A بدانید

542528 خبر ناگهانی

همه ما به جسم، ذهن و روح سالم نیاز داریم، بنابراین باید یک سبک زندگی منظم ایجاد کنیم. شما می توانید با ورزش، مراقبت از پوست و مو و رژیم غذایی مناسب به این مهم دست یابید، علاوه بر این، مراقبت از چشم یکی از مهم ترین کارهایی است که با رژیم غذایی مناسب و قرار گرفتن کمتر در معرض تلویزیون و کامپیوتر به راحتی می توانیم انجام دهیم. پدر

بیشتر بخوانید:

ساده ترین راه برای تشخیص سلامت قلب در خانه

ویتامین A در غذاهای حیوانی و گیاهی وجود دارد و به دو شکل از پیش آماده شده است و پروویتامین A است. بتاکاروتن به عنوان فرم فعال ویتامین A شناخته می شود و در محصولات حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی و لبنیات یافت می شود. محصولات و حاوی ترکیباتی مانند رتینول و اسید رتینوئیک است.

عواقب جدی کمبود ویتامین A در بدن

کمبود ویتامین A در بدن ممکن است به دلیل رژیم غذایی یا دلایلی باشد که از جذب، ذخیره یا انتقال آن جلوگیری می کند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی نیز باعث از بین رفتن این ویتامین در کبد می شود. کمبود ویتامین A در بدن می تواند منجر به موارد زیر شود:

شب کوری
خطر عفونت به خصوص در گلو، قفسه سینه و شکم
هیپرکراتوز فولیکولی که منجر به خشکی پوست می شود
مشکلات تولید مثل
کندی رشد در کودکان
آبسه گوش
بیخوابی
کوفتگی
کاهش وزن
بیخوابی

فواید مصرف ویتامین A

آکنه
هویج، زردآلو و سیب را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از شر آکنه خلاص شوید. ویتامین A به کاهش مشکلات آکنه کمک می کند، به خصوص در افرادی که مشکلات آکنه متوسط ​​تا شدید دارند، زیرا تولید چربی اضافی پوست را کاهش می دهد. استفاده از ویتامین A در آکنه بسیار موثر است.

چین و چروک
ویتامین A حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن و رتینول است، یک آنتی اکسیدان قوی که با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه می کند. بنابراین، جذب منظم ویتامین A چین و چروک های ریز، لکه های تیره و تجمع رنگدانه ها را کاهش می دهد.

پوست سر سالم
ویتامین A به تولید مقدار مناسب چربی روی پوست سر کمک می کند که از خشک شدن پوست سر و مو جلوگیری می کند. این آنتی اکسیدان های موجود در ویتامین A ترشح چربی را تنظیم می کند و منجر به داشتن پوست سر سالم می شود.

  2 متر برف در روستایی در استان مرزی وان ترکیه / خبرگزاری آناتولی

چربی پوست سر

ویتامین A با جایگزینی سلول های مرده به بازسازی سلول های جدید پوست کمک می کند. سلول های جدید منجر به تشکیل پوستی سالم و صاف می شود که در نهایت علائم کشش را کاهش می دهد.

پیشگیری از آسیب
ویتامین A به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و در نتیجه از موها در برابر آسیب های رادیکال محافظت می کند و به بازیابی درخشش طبیعی مو کمک می کند.

کاهش خشکسالی
ویتامین A به دلیل خاصیت بازسازی کنندگی موها را نرم می کند. نرم کننده ها حاوی ویتامین های A و E هستند.

اختلالات پوستی
مطالعات نشان می دهد که ویتامین A به درمان آکنه، زگیل، آسیب آفتاب و روزاسه کمک می کند. برای نتیجه بهتر می توانید از آن به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنید.

شوره سر را کاهش دهید
ویتامین A به تنظیم تولید چربی در پوست سر کمک می کند. در نتیجه تشکیل لایه های شوره سر را کاهش می دهد. مصرف منظم سبزیجات برگ سبز، جگر پنیر می تواند شوره سر خشک را کاهش دهد.

مبارزه با عفونت
از رشد گلبول های سفید یا لنفوسیت هایی که به مبارزه با عفونت ها کمک می کنند، حمایت می کند.

بیماری های چشم
قبلاً در بخش تغذیه مرطوب گفتیم که این بیماری در مبارزه با بیماری های چشمی مانند آب مروارید، گلوکوم و سایر بیماری های چشمی مرتبط با افزایش سن کمک می کند.

برای بینایی مفید است
ویتامین A برای بینایی مفید است و بدن ما آن را به رتین آلدئید تبدیل می کند که برای چشم ضروری است. اگر ویتامین A مصرف کنید می توانید شب کوری را درمان کنید.

استخوان های سالم
برای داشتن استخوان های سالم، ویتامین A را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید، زیرا بدن ما آن را به اسید رتینوئیک تبدیل می کند که توسط استخوان های ما جذب می شود.

تعمیر
ویتامین A با جایگزینی سلول های قدیمی به رشد سلول ها و بافت های جدید کمک می کند.

سنگ های ادراری
برخی از افراد از مشکلات کلیوی یا صفرا رنج می برند. این سنگ های کوچک از سنگ هایی در مثانه ساخته شده اند که باعث درد، تهوع و استفراغ می شوند. ویتامین A کلسیم فسفات تولید می کند که به جلوگیری از این سنگ ها کمک می کند.

  گزارش زنده؛ استقلال 1-1 نود ارومیه

تقویت دندان
دندان های ما از ماده جامدی به نام عاج ساخته شده اند که برای استحکام و سختی طبیعی به ویتامین A نیاز دارد.

سیستم امنیتی
سیستم ایمنی بدن ما را قوی و سالم نگه می دارد. ویتامین A پوست و غشاهای مخاطی را سالم نگه می دارد و برای رشد و نگهداری سلول های اپیتلیال در اندام ها مهم است.

سلول های تومور
مطالعات نشان می دهد که ویتامین A به عنوان مانعی برای تولید سلول های سرطانی در بدن عمل می کند.

سیستم غدد درون ریز
نقش مهمی در عملکرد صحیح کلیه ها، کبد و سیستم غدد درون ریز دارد.

پیشگیری از سرطان
مهمترین مزیت ویتامین A این است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. جذب منظم ویتامین A در رژیم غذایی از تولید DNA در سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

خواص درمانی
نشان داده شده است که ویتامین A نقش مهمی در بهبود زخم، سوختگی و غیره دارد، زیرا به سلول‌ها در بازسازی و تولید سلول‌های جدید و سالم کمک می‌کند. بیشتر پمادها سرشار از ویتامین A هستند.

صرفه جویی
ویتامین A به ذخیره و تبدیل چربی ها و سنتز پروتئین ها و گلیکوژن در بدن ما کمک می کند.

درمان دیابت نوع 2
اسید ریتونیک، مشتق ویتامین A، قند خون را در افراد مبتلا به دیابت عادی می کند.

برای باروری مفید است
ویتامین A برای تولید مثل زنان و مردان ضروری است، زیرا در رشد اسپرم و تخمک نقش دارد. رشد جنین نیز برای سلامت جفت حیاتی است.

لیست غذاهای غنی از ویتامین A.

جگر بوقلمون، روغن ماهی، شیر، پنیر، خامه، کدو تنبل، ریحان خشک، کاهو، لوبیا، گوجه فرنگی، اسفناج، کلم، هویج، سیب زمینی، انبه، هلو، پاپایا، پاپریکا، آب گریپ فروت، زرده تخم مرغ، مرزنجوش، جو دوسر، پاپریکا، خربزه، شلغم، زردآلو، کره، مارگارین، سالمون، میوه ها و سبزیجات زرد یا نارنجی مانند هویج، سبزیجات با برگ سبز تیره

توصیه هایی برای ویتامین A

از مصرف آنها به مقدار زیاد یا کم خودداری کنید. این می تواند اثرات مضر سلامتی داشته باشد.
جذب بیش از حد ویتامین A منجر به اختلالات سیستم عصبی مرکزی، کاهش تراکم استخوان، نقایص مادرزادی، اختلالات کبدی، پوکی استخوان و غیره می شود.
ویتامین A می تواند باعث مرگ و میر مادران، کاهش توانایی مقابله با عفونت ها، شب کوری، عفونت، اسهال، توقف رشد، خشکی چشم، کراتومالاسی شود.
مکمل ویتامین A را فقط باید پس از مشورت با پزشک مصرف کرد.
چه کسانی در معرض خطر کمبود ویتامین A هستند؟
بیشترین خطر کسری در موارد زیر است:

  سرمربی استقلال تاج گرفت

نوزاد نارس
کودکان و نوزادان در کشورهای در حال توسعه
زنان باردار و شیرده در کشورهای در حال توسعه
افراد مبتلا به فیبروز کیستیک
داروهای کاهش وزن همچنین توانایی بدن در جذب ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A و خطر کمبود را افزایش می دهند.
مکمل های ویتامین A برای کسانی که در جذب مواد مغذی مشکل دارند موجود است، اما بهتر است نه تنها از طریق غذا، نیازها را تامین کنند.

مکمل ها را می توان برای پوشش سایر کمبودهای مواد مغذی استفاده کرد، اما به طور بالقوه منجر به مشکلات حاد و طولانی مدت سلامتی می شود.

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین A

ویتامین A بیش از حد می تواند سمی باشد و منجر به موارد زیر شود:

تغییرات پوستی مانند زرد شدن، ترک خوردن، خارش و افزایش حساسیت به نور خورشید
تغییر در بینایی و دوبینی
ناخن های شکننده
تغییرات مو مانند ریزش مو و چربی مو.
استخوان های ضعیف، درد یا تورم استخوان
استفراغ، سرگیجه، سردرد و حالت تهوع
کاهش اشتها، خشکی دهان، درد شکم
مشکل در افزایش وزن و کاهش اشتها
بیماری زبان
خلق و خوی بد
ایرلندی
بیماری کبد، خستگی، خواب آلودگی و تغییر هوشیاری در موارد جذب بیش از حد
زنان باردار نباید بیش از حد ویتامین A توصیه شده مصرف کنند، زیرا رتینول با بدشکلی جنین همراه است.

حدود 90 درصد از بدن ویتامین A را در کبد ذخیره می کند. بیشتر دفع از طریق صفرا و مدفوع است.

میزان توصیه شده این ویتامین در رژیم غذایی برای گروه های سنی مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، پسران بالای 11 سال و مردان بزرگتر به 1000 میکروگرم رتینول در روز نیاز دارند. زنان به 800 میکروگرم رتینول و زنان باردار و شیرده به رتینول نیاز دارند. به ترتیب 1300 و 1200 میکروگرم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید