نحوه درخواست وام فرزند

560518 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی چندی پیش اعلام کرد که تا 30 فروردین 190 هزار نفر در سامانه بانک مرکزی ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود 19 هزار نفر از استان تهران و حتی کردستان، لرستان، آذربایجان غربی و مرکزی هستند. بانک ها همچنین تعدادی وام زایمان را به متقاضیان بازپرداخت کردند.

این وام که دستورالعمل آن در اواخر فروردین ماه در شبکه بانکی اعلام شد برای فرزندان متولدین بعد از سال 1400 است که مبلغ تسهیلات برای فرزند اول 20 میلیون تومان، فرزند دوم 40 میلیون تومان و فرزند دوم 40 میلیون تومان است. میلیون تومان برای فرزند سوم 60 میلیون تومان و 80 میلیون تومان برای فرزند چهارم و 100 میلیون تومان برای فرزند پنجم.

ادامه مطلب

مدت بازپرداخت هر یک از این تسهیلات به ترتیب 36، 48، 60، 72 و 84 ماه است.

همچنین هزینه مهدکودک حداکثر 4 درصد در سال و پرداخت آن بر اساس اعتبار داوطلبان با اخذ سفته از متقاضی یا ضامن معتبر می باشد.

البته متقاضیان دریافت این وام باید در نظر داشته باشند که زایشگاه در اختیار افرادی قرار می گیرد که نرخ باروری آنها در شهر محل تولد پدر یا فرزند از 2.5 بیشتر نباشد.

بنابراین در صورتی که اعلام بانک مرکزی شروع بازپرداخت وام فرزند را نشان دهد، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید ابتدا از طریق سامانه ثبت نام و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

در صورت موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام، کد رهگیری 10 رقمی که کاملاً محرمانه و متعلق به متقاضی می باشد به شماره تلفن همراه ثبت شده در فرم ثبت نام از طریق پیامک ارسال می شود.

  خبر واقعی یا داستان واقعی؟!

ضمناً جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام و همچنین مشخصات شعبه تعیین شده توسط بانک عامل و پیگیری مراحل اخذ تسهیلات مذکور، به بخش «نمای وضعیت» در سامانه فرزندان با کد ملی و کد ملی مراجعه کنید. کد رهگیری در صورت تعیین شعبه بانک بستانکار برای متقاضی موضوع از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود و متقاضی باید حداکثر ظرف مدت 12 روز کاری با در دست داشتن مدارک لازم با شعبه مربوطه تماس گرفته و طرح دعوی نماید.

لازم به ذکر است در صورتی که متقاضیان در مدت زمان تعیین شده نسبت به ارسال درخواست اقدام ننمایند، ثبت نام آنان باطل تلقی شده و از سامانه حذف شده و باید مجددا ثبت نام نمایند.
پس از تعیین شعبه توسط بانک و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین شده، متقاضی توسط بانک پذیرفته شده و متقاضیان 45 روز کاری فرصت دارند مدارک را تکمیل و ضمانت نامه مورد قبول بانک را ارائه نمایند.

در صورت انقضای مهلت تعیین شده و تکمیل نشدن مدارک توسط داوطلبان، داوطلب از سامانه حذف می شود و باید در مدت مقرر در قانون مجدداً در سامانه ثبت نام شود. البته متقاضیان می توانند قبل از ایجاد شعبه از طریق گزینه «ویرایش ثبت قبلی» اطلاعات خود را در سامانه ویرایش کنند.

علاوه بر این، ممکن است قبل از تعیین شعبه، بانک عامل را تغییر دهند. بدین ترتیب با استفاده از گزینه «حذف ثبت نام»، ثبت نام قبلی خود را حذف کرده و با استفاده از گزینه «ثبت جدید» مراحل ثبت نام را تکمیل و بانک دیگری را تغییر داده و انتخاب کنید.

  مظاهری دروازه بان خوبی است اما سپاهان مشکلی با دروازه بان نداشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید