میوه ها و داروی مفید برای بیماران دیابتی

551932 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، برخلاف تصور رایج، رژیم غذایی خاصی برای دیابت وجود ندارد. شما باید در رژیم غذایی خود میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها و غلاتی را بگنجانید که سرشار از فیبر، کربوهیدرات و آنتی اکسیدان هستند و مصرف چربی های اشباع شده، کربوهیدرات های تصفیه شده و شیرینی ها را کاهش دهید. در واقع این بهترین برنامه غذایی برای افراد مبتلا به دیابت است. خوردن غذاهای شیرین گاهی اوقات خوب است، به شرطی که بتوانید آنها را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

1 میوه پرتقال

خوردن پرتقال به عنوان میوه ای سرشار از ویتامین C می تواند برای بیماران دیابتی کاملا مفید و ضروری باشد. میوه پرتقال قند زیادی ندارد و کاملا طبیعی است و همچنین قند میوه پرتقال کم و شاخص گلوکز آنها پایین است که باعث می شود قند آن به کندی جذب بدن شود و انسولین خون را تنظیم کند. مصرف روزانه میوه های پرتقال برای افراد مختلف مشکلی ایجاد نمی کند. شاخص گلوکز میوه پرتقال بین 31 تا 51 است. روزی یک لیوان آب پرتقال بنوشید زیرا فاقد فیبر است.

2. سیب

میوه سیب میوه افراد دیابتی است. میوه سیب سرشار از فیبر محلول، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. میوه سیب همچنین حاوی پکتین است که به سم زدایی بدن و دفع مواد مضر کمک می کند و نیاز بدن به انسولین را تا 35 درصد کاهش می دهد. میوه سیب به پیشگیری از بیماری های چشمی در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. شاخص گلوکز میوه سیب بین 30 تا 50 است.میوه سیب در هر فصل و در هر رنگی موجود است. سیب ها طعم ترش و شیرینی دارند و می توانید آن را در انواع مختلف میل کنید و سعی کنید با پوست آن را بخورید زیرا فیبر و آنتی اکسیدان در پوست شما وجود دارد. فیبر موجود در میوه سیب باعث رفع گرسنگی و رفع گرسنگی می شود. آنتی اکسیدان های موجود در آن به همراه ویتامین ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. علاوه بر این، خوردن سیب به هضم غذا کمک می کند. اگر دیابت دارید روزی یک عدد سیب بخورید.

  سپیده خداوردی در کافه + عکس

3. میوه گریپ فروت

گریپ فروت حاوی ویتامین C، فیبر محلول و ترکیبی از لیمو و پرتقال است. علاوه بر این، ترکیباتی که قند خون را تنظیم می کند، آن را به یکی از مناسب ترین میوه ها برای بیماران دیابتی تبدیل می کند. گریپ فروت میوه افراد دیابتی است. شاخص گلوکز گریپ فروت 25 است.مصرف روزانه گریپ فروت نه تنها سطح قند خون را تنظیم می کند، بلکه به کاهش وزن و کاهش وزن با حفظ سلامتی کمک می کند.

4. کیوی

کیوی میوه افراد دیابتی است. کیوی سطح قند خون را کاهش می دهد. کیوی حاوی ویتامین های C، E و A، زرده تخم مرغ، پتاسیم و مقدار زیادی بتاکاروتن است که از رادیکال های آزاد محافظت می کند و سلامت بدن را بهبود می بخشد. کیوی حاوی فیبر و کربوهیدرات است. به کنترل قند خون شما کمک می کند. شاخص گلوکز آن بین 47 تا 58 است، خوردن یک عدد کیوی در روز برای کنترل قند خون بسیار مفید است.

5. میوه آووکادو

میوه آووکادو سرشار از فیبر و چربی اشباع سالم است. میوه آووکادو به تثبیت قند خون کمک می کند. این چربی ها سلامت قلب را نیز تضمین می کنند. افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیماری قلبی و سکته هستند. میوه آووکادو سرشار از پتاسیم است که به جلوگیری از نوروپاتی دیابتی که بر اعصاب تأثیر می گذارد کمک می کند. زمانی که دیابت دارید می توانید آووکادو را به عنوان سالاد بخورید.

6. توت فرنگی

میوه های توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و فیبر هستند که افراد دیابتی می توانند با خوردن توت فرنگی نیاز خود را تامین کنند.آنتی اکسیدان ها به حفظ سلامتی کمک می کنند. شاخص گلوکز آن 40 است. خوردن توت فرنگی باعث می شود مدت بیشتری احساس سیری کنید، سطح قند خونتان را ثابت نگه دارید و سطح انرژی را افزایش دهید. توت فرنگی یک دسر فوق العاده است. اگر دیابت دارید، توت فرنگی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

7. میوه گلابی

میوه گلابی از ویتامین های A، B1، B2، C و E تشکیل شده و همچنین دارای فیبر است که به تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این میوه گلابی کم کربوهیدرات و کالری است و شاخص قند خون 38 است.فیبر موجود در میوه گلابی باعث سیری کاذب می شود. اگر دیابت نوع 2 دارید و از انسولین استفاده می کنید، میوه گلابی بسیار مفید است. یادتان باشد هر روز میوه گلابی بخورید.

8. میوه آلو سیاه

میوه آلو سیاه به کنترل قند خون کمک می کند.این میوه سرشار از آنتوسیانین و اسید الاژیک است و به همین دلیل برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.میوه آلو سیاه به کنترل تبدیل کربوهیدرات ها به قند خون کمک می کند. تشنگی زیاد و تکرر ادرار که در بین دیابتی ها رایج است نیز با آلو خشک کنترل می شود. علاوه بر این، از میوه های آلو، برگ ها و دانه های آلو سیاه نیز می توان برای کنترل قند خون استفاده کرد.

9. میوه هندوانه

میوه هندوانه کلیه های شما را تمیز می کند، اما این میوه شیرین و آبدار با وجود شیرینی زیاد برای بیماران دیابتی عالی است. قند هندوانه با بدن شما تداخلی ندارد. میوه هندوانه قند بدن شما را تامین می کند. از طرفی میوه های هندوانه دارای آب و مواد معدنی زیادی به همراه فیبر هستند که می توانند به سلامت شما کمک کنند. خوردن میوه هندوانه باعث ایجاد سیری کاذب می شود که برای افراد دیابتی ضروری است.

  قیمت دلار را به نیم کانال 27 هزار تن برگردانید

10. متولد شد

چندین مطالعه نشان داده اند که چگونه آب انار می تواند به بیماران مبتلا به دیابت کمک کند. این خاصیت میوه انار به دلیل توانایی آن در کاهش کلسترول بد و حذف چربی از شریان ها است. مصرف میوه انار حتی به مقدار کم می تواند خطر ابتلا به دیابت را با کمک آنتی اکسیدان های فنلی کاهش دهد.

همچنین افراد دیابتی باید از مصرف میوه هایی مانند انگور، انبه، انجیر، آناناس و آب میوه خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید