معلمان باید بتوانند به شبهات و سوالات دانش آموزان پاسخ دهند

535768 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «احمد محمودزاده» رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری فضای گفت و گو در مدارس غیردولتی توضیح داد: ما این کار را از مدیران مدارس شروع کردیم و در بحث جهاد برنامه‌هایی داریم تا مدیران مدارس با جهاد خود توضیحی خود در این زمینه بیایند و در مرحله اول آموزش ببینند و در جریان مسائل جاری قرار گیرند. در ادامه آماده می شویم تا دانش آموزان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و نظام آشنا کنیم تا بدانند از اول انقلاب تا امروز در چه زمینه هایی پیشرفت کرده ایم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: بخشی از این دانش را از طریق اردوی پیشرفت در حال اجرا به دانش آموزان منتقل می کنیم و مدارس غیردولتی شامل معلمان، مدیران و دانش آموزان خواهیم داشت.

ادامه مطلب

محمودزاده خاطرنشان کرد: آشنایی دانش آموزان با مشکلات موجود ضروری است و بسیاری از مدارس ما در این زمینه جلوتر هستند و تاکنون این طرح را اجرا کرده اند. مدارس فرهنگی و تربیتی ما برنامه های بسیار خوبی برای اقناع دانش آموزان در مسائل روز دارند و نتایج مثبتی هم دارند. امیدواریم این بستر و تلاش روز به روز رشد کند و بیش از پیش تقویت شود.

محمودزاده همچنین در خصوص مشاوره در مدارس غیردولتی و استفاده از توان مشاوران متناسب با توضیحات جهاد و جلسات گفتگوی دانش آموزی گفت: در تعامل با معاونت آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش کارهای مشترک انجام می دهیم. یکی از برنامه های ما برنامه ای برای معلمان مدارس غیردولتی است که به آن استانداردسازی و توانمندسازی منابع انسانی می گویند. در قالب این طرح هم صلاحیت عمومی و هم صلاحیت حرفه ای معلم به سیستم منتهی می شود.

  قیمت برنج ایرانی در میادین میوه و تره بار + جدول قیمت

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره اهمیت استانداردسازی توضیح داد: استانداردسازی به این منظور مهم است که به دنبال تطبیق رشته تحصیلی معلم با تدریس او باشیم. توانمندسازی بخشی دیگر از طرحی است که با همکاری معاونت های آموزشی، توسعه و دانشگاه فرهنگیان و حوزه گزینش آموزش و پرورش انجام می شود و می خواهیم تخصصی تر از گذشته باشیم و برای سال های آینده پیگیری شود. .

محمودزاده تصریح کرد: ما می خواهیم معلمانی که در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، هم به دانش تخصصی و علمی و هم به دانش آموزشی، مهارت های عملی آموزشی و دانش عمومی مجهز باشند. این در راستای رهنمودهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که امسال می خواهیم با جدیت آن را دنبال کنیم و معتقدیم این بخش تا به امروز مغفول مانده است و می خواهیم این هدف را با همکاری موسسان و مدیران سازمان های غیر دولتی دنبال کنیم. مدارس دولتی.

محمودزاده با بیان اینکه در این طرح مباحثی مانند هویت، حجاب و عفاف و صلاحیت معلمان و مدیران مدنظر قرار گرفته است، تصریح کرد: موضوعات مربوطه را به معلمان آموزش می دهیم و از طریق معلمان این بحث های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان منتقل می شود. بنابراین در صورت وجود شبهه یا سؤال، معلم توانایی و آگاهی دارد که به آن پاسخ دهد.

وی ادامه داد: در طرحی که با معاونت آموزشی در حال پیگیری هستیم، بحث توانمندسازی و ارتقای معاونت ها و معلمان مدارس غیردولتی را داریم که به صورت مشترک اجرا می کنیم.

وی یادآور شد: تلاش می کنیم با سند تحول بنیادین پیش برویم و در سند تحول بنیادین بحث هویت مطرح است و برای رسیدن به این اهداف بخشی از کارها باید از طریق کتب درسی و پژوهش و آموزش سازمان برنامه ریزی انجام شود. وارد آن شده و به بررسی موضوعاتی مانند هویت ملی، هویت اسلامی، نماز، حجاب و عفاف و … می پردازد. در قسمتی دیگر به صورت غیرمستقیم و در قالب برگزاری مسابقات و جلسات و اردو به دانش آموزان آموزش خواهیم داد و این کار را شروع کرده ایم و تشدید خواهد شد.

  واردات مبهم خودرو پس از 4 سال

محمودزاده درباره راه اندازی مدارس غیردولتی و سیاست های صدور مجوز توضیح داد: به دو گروه مجوز می دهیم که قرار است مشکل را کنترل کنند. در واقع به افرادی که دارای صلاحیت حرفه ای مدیریت مدرسه در بخش های مختلف از جمله فضا، ساختمان، امکانات، معلمان و مدیریت مدرسه هستند، مجوز می دهیم، یعنی هم در بعد علمی و مدیریتی و هم در بعد سخت افزاری توانایی کافی را دارند.

وی درباره مدارس غیردولتی تابعه نیز گفت: این مدارس در واقع وابسته به نهادهایی مانند دانشگاه ها و حتی دانشگاه های دولتی هستند. ما در حال حاضر چنین مدارسی داریم و اگر به شیراز سفر کنید می بینید که یک مدرسه غیردولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشکده وابسته به دانشگاه شیراز داریم که واقعاً بهترین مدارس غیردولتی و تعداد تعداد دانش آموزان بیش از 1700 است.

محمودزاده افزود: ما به نهادهای انقلابی، نهادهای فرهنگی، گروه های جهادی، خیرین، نهادهای مرتبط با سازمان های دولتی و غیردولتی مانند دانشگاه ها، سازمان های تبلیغاتی، حوزه های علمیه و… علاقه مندیم. ما باید امکانات و تجهیزات خوب در اختیار مدارس غیردولتی را کنترل و تضمین کنیم و فضا طوری نباشد که هرکس پول دارد به مدارس غیردولتی برود. ما دوست داریم همه به مدارس غیردولتی در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک دسترسی داشته باشند، اما باید یادآور شویم که برخی از مدارس غیردولتی ما شهریه و برخی دیگر رایگان هستند.

وی افزود: هفته گذشته یک مدرسه غیردولتی و خیریه در بندرعباس ساختیم که شهریه ندارد و اسمش راه ایمان است و واقعا استاندارد است. برخی مطبوعات این اقدام ما را جور دیگری پوشش می دهند و می نویسند مثلاً حوزه علمیه وارد آموزش و پرورش شد، سپاه وارد آموزش و پرورش شد و … این شیطنت است، از متخصصان دعوت می کنیم که همکاری کنند تا غیردولتی باشد. مدارسی که شهریه نمی پردازند، اما کمکی به آموزش و پرورش کشور است. مسئولیت آموزش و پرورش بزرگ است و مدیریت 16 میلیون دانش آموز آسان نیست و باید تعامل سازنده داشته باشیم و از ظرفیت ها استفاده کنیم.

  افشای نیات اصلی روسیه در قبال ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید