معرفی مواد غذایی برای کنترل اضطراب در طول روز

575262 خبر ناگهانی

دانشکده پزشکی هاروارد گزارش داد که علیرغم در دسترس بودن درمان ها و داروها برای اضطراب، تنها حدود یک سوم بیماران مبتلا به این اختلال واقعاً به دنبال درمان هستند.

برای کسانی که به دنبال مهار اضطراب خود هستند، برخی تغییرات ساده در رژیم غذایی وجود دارد که می تواند به جلوگیری از برخی علائم کمک کند.

در اینجا چند راهکار مهم برای کاهش استرس آورده شده است

تصور می شود کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل، کینوا و جو دوسر باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شوند. علاوه بر این، شروع روز با یک صبحانه غنی از پروتئین نیز می تواند به کاهش برخی از علائم اضطراب کمک کند.

خوردن تخم مرغ در صبحانه می تواند برای افرادی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند مفید باشد، زیرا تخم مرغ حاوی تریپتوفان، اسید آمینه ای است که به تولید سروتونین کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که سطوح پایین پروتئین و تریپتوفان موجود در تخم مرغ ممکن است به سطوح بالاتر اضطراب کمک کند.

علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که از ارتباط بین کمبود ویتامین D و اضطراب حمایت می کند. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 6 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین D است.

یک مطالعه در سال 2009 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان داد که سطوح پایین کولین ممکن است با افزایش علائم اضطراب مرتبط باشد.

تحقیقات بیشتری برای تعیین اثربخشی تخم مرغ در برابر اضطراب و همچنین غذا به عنوان ابزار اصلی برای مدیریت علائم اضطراب مورد نیاز است. با این حال، افزودن غذاهای سالم به رژیم غذایی می تواند از سلامت جسمی و روانی شما حمایت کند.

  چرا برخی محصولات کشاورزی گران شد؟

اگر فکر می کنید علائم اضطراب را تجربه می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا در مورد بهترین گزینه های ممکن برای مدیریت علائم خود صحبت کنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید