مدیران برانداز

بابک ابراهیمی

استاد دانشگاه

تحلیل در سطح مدیریت اثربخش اغلب نادیده گرفته می شود و دلیلی برای سوء استفاده از مدیران ناکارآمد است که عوامل دیگری را مقصر می دانند. در یک نظام سیاسی مسئول و کارآمد، هر گاه مدیران ناکارآمد و فاسد وارد قوه مجریه حکومت و بوروکراسی شوند، با اعمال ناکارآمد یا فاسد خود، نظام سیاسی و دولت را فرسایش داده و موجب نارضایتی عمومی می شوند. بین ناکارآمدی، غیرقابل کنترل بودن و فساد ارتباط نزدیکی وجود دارد. یک نظام سیاسی قوی باید عناصر حاکمیتی را که ویژگی های لازم را ندارند شناسایی کند، آنها را از بدنه خارج کند، مانع ورود این عناصر به بوروکراسی کشور شود و سازوکارهایی را که منجر به برکناری مدیران برانداز می شود، براندازد.

دلیل وجود یا به عبارت دیگر نفوذ اسمز (نفوذ از یک غشای نیمه تراوا از محل محلول [قدرت] لاغرتر است، یعنی جامعه تا جایی که از هم می پاشد [قدرت] متمرکزتر است یعنی دولت (مدیران ناکارآمد) به عادت های تاریخی سهل و بی احتیاطی و استفاده از روش های معمولی و غیراخلاقی مانند تملق و بازی زبانی و نیز دستور خاصی در راس یا کناره برای غیرقانونی بودن برمی گردد. وظایف.

حضور علم برای پرهیز از تکرار آزمون و خطا است، زیرا علم قبلاً این مسیرها را طی کرده و به دستاوردهای موقتی خود رسیده است، بنابراین در نهادهای دولتی و هر مؤسسه یا شرکتی در جامعه باید علم موتور محرکه باشد نه علم دیگر. روش ها و ویژگی هایی مانند انتساب. تظاهر و….

متأسفانه در جامعه محلی مدارک تحصیلات عالی به قدری غیر قابل اعتماد شده است که تکیه صرف به اختیارات افراد در تعیین کارشناس و مدیر و تأمین کادر متخصص کار را برای دستگاه اداری و اجرایی سخت می کند. واحدهای تحقیق و توسعه در شرکت ها و سازمان ها به تقلید از دانشگاه برای توسعه علمی ایجاد می شود. متأسفانه برخی از فارغ التحصیلان بیشتر بروشورهای دانشگاه هستند (به جای مقالات عمیق و کتاب های گسترده و همچنان مستقیماً روی این موضوعات فکر می کنند). این مدیران با نگاهی ساده و ناآماده به مسائل، تفکر استراتژیک ندارند و فقط خبرنامه خوان هستند نه تحلیلگر و تصمیم گیرنده. هر بار که مدیری بر روی خبرنامه تاکید بیش از حد می کند، باید دانست که فاقد صلاحیت مدیریتی است. مدیران رای باز فقط موجوداتی سطحی هستند.

  واردات خودرو تا پایان اردیبهشت ماه ممنوع است

مشکلات متعدد استفاده از این روش های غیراخلاقی را در بررسی صلاحیت افراد توجیه نمی کند. اکنون که تعارفات و آداب و رسوم نادرست این روش ها را رایج کرده است، آیا قانون، صدور بخشنامه ها و دستورالعمل ها می تواند مانع از ورود مدیران میانی و یا ارشد به توصیه های معمولاً ثابت بوروکرات ها شود؟

پاسخ به این سوال دشوار است زیرا ممکن است عده‌ای با اختصاص بندهای بودجه‌ای غیرقابل دسترس، راهی برای تهیه منوی غذایی خود به نام ارائه منو به مقامات عالی رتبه کشور پیدا کنند. در حالی که این روند خطرناک که ریشه در توصیه های کارگردان دارد نه ارادت به نظام، بلکه ضربه به نظام و ورود فساد به نظامی است که با افتخار هویت خود را خون مقدس و مطهر شهدا اعلام کرده است.

توصیه حیاتی تشکیل شوراهای علمی در هر نهاد و سازمانی متشکل از افراد واجد شرایط علمی و اخلاقی جهت بررسی علمی طرح ها، سیاست ها و راهبردها است تا در صورت مغایرت علمی (و نیاز به تکرار بی مورد آزمون و خطا) . ). یا عدم سودآوری، یا توازن صحیح سود و زیان (هزینه و فایده)، یا تعدیل یا حذف از دولت کشور برای جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور. سوابق اقدامات مدیران در صورت اعمال چنین نظارتی پذیرفته می شود.

اگر برنامه های توسعه کشور به درستی ساماندهی و اجرا می شد، مسلماً ایران باید جزو ده کشور برتر دنیا قرار می گرفت، اما این اتفاق نیفتاد. به عبارتی رتبه ایران از آخر سنجیده می شود، به دلیل چنین مدیرانی که بدون عذاب وجدان و گاه بدون تنبیه وقت خود را در خدمت می گذرانند.

  نیمی از صورت جاستین بیبر خواننده کانادایی فلج شده بود

از این رو پیشنهاد می شود سوابق مدیران در پایان دوره مدیریتی، علاوه بر نظارت مستمر و فشرده در طول دوره مدیریت، مورد بررسی کامل قرار گیرد.

اصولاً پست‌های دولتی برای اداره صحیح کشور ایجاد و تعیین می‌شوند، نه برای ارتقای سطح زندگی متصدیان. در طول خدمت اینجانب بارها پیش آمده است که طی جلساتی با برخی از پست های مدیریتی نامشخص به ویژه پست های کلیدی آنها شرح وظایف حیاتی این سمت ها را به رئیس جمهور یادآوری کنم و با تاکید بر اینکه شغل آنها علاوه بر مسئولیت های قانونی و قانونی، مسئولیت حقوقی و اخلاقی دارد و آثار و پیامدهای مهم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از آخرت دارد.

نظارت نیروهای کشور بر یکدیگر امری طبیعی است اما دخالت در امور یکدیگر غیرقانونی است. بنابراین، در برخی موارد، نگارنده مجبور بوده است در طول سالیان متمادی به رهبران جلسات هشدار دهد که اجازه ندارند با نظر نمایندگان، یک گمرک ناکارآمد را تعیین کنند تا بتوانند در سمت خود باقی بمانند.

در برخی موارد در تذکراتی به مدیرانی که بر اساس سفارش سر کار آمده بودند، این پاسخ به درستی شنیده می شد که حق با شما بود، اما تصمیم گرفتیم به گونه ای دیگر (برخلاف قانون و حقیقت) (یعنی به نفع خود و به جای منفعت شخصی عمل کنیم). ) .جامعه جامعه و حاکمیت آن). لازم به ذکر است که در پیگیری بعدی، همین سوال از سوی افراد در پست دولتی و از سوی عناصر فوق العاده با ثبات با بهانه هایی از جمله هشدارهای تاخیری و فشار شدید بر آنها مطرح شد. مدیری که نمی تواند فشار قانون شکنی را تحمل کند، نمی تواند از عهده آن برآید. چه تردیدی وجود دارد که عذرخواهی فقط برای توجیه تصمیماتی است که خلاف قانون است؟

  کاهش وزن را بدون محدودیت غذایی تجربه کنید!

شاید اگر مدیرانی با حقوق های نجومی یا معمولی موفق می شدند تعداد کمی از شرکت های مدیریت شده را از زیان به سود تبدیل کنند یا نفوذ سازمان های کمتر کارآمد به ویژه سازمان های دولتی را افزایش دهند، مشکلی پیش نمی آمد، اما ظرفیت مدیریتی آنها معمولاً بسیار بود. کم . . الگوی حکمرانی آنها منسوخ، مبتذل و مبتذل است و در پایان حکومت خود همچنان به ارائه یک شرکت بازنده و سازمانی ناکارآمد ادامه می دهند و در عین حال افتخار می کنند که در خاورمیانه بدون توسعه لازم مدیر هستند. اگرچه حقوق آنها به دلیل فرآیندهای قانونی عادی مانند مالیات و سایر کسورات قانونی شده است، اما منشا مشکلات قانونی است. با توجه به این استدلال ها و منطق و عقل انسان، می توان گفت که اگر استادی به جای علم، شبه علم یا چیزی غیر از علم را نیز تدریس کند، حقوق او محل اشکال دینی است، هر چند شرعاً حق دارد.

در نهایت توصیه می شود یک سیستم دقیق و دقیق برای انتخاب مدیران و انتخاب معلمان که از ضروریات کشور است ایجاد شود.

اگر بادبان ایرانی استقامت می خواهد

کهنه باید محقق شود

چاو، آماده برای دور ریختن همه چیز خام

خوشبختانه فر ما آماده بود

دیدگاهتان را بنویسید