فواید شگفت انگیز تخم مرغ

3932 خبر ناگهانی

مطالعات اخیر نشان می دهد که تخم مرغ در صورت مصرف متعادل می تواند یک ماده غذایی مغذی و بسیار مفید در رژیم غذایی افراد سالم باشد.

بیشتر بخوانید:

حتی متخصصان قلب می گویند که برخی از افراد مبتلا به بیماری قلبی می توانند هر روز تخم مرغ بخورند، حتی اگر هر زرده تخم مرغ حاوی 210 میلی گرم کلسترول باشد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که تخم مرغ خواص منحصر به فردی دارد که برخی از آنها شما را شگفت زده می کند!

تخم مرغ به کنترل وزن کمک می کند

اگر نگران افزایش وزن و افزایش وزن در اطراف کمر خود هستید، خوب است بدانید که گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی به شما کمک می کند وزن خود را بهتر کنترل کنید. یک تخم مرغ متوسط ​​تنها ۷۵ کالری دارد و وقتی یک تخم مرغ می خورید احساس سیری و رضایت می کنید. در واقع، مطالعات نشان می دهد که تخم مرغ یکی از سیر کننده ترین غذاها است. بنابراین وقتی یک تخم مرغ در یک وعده غذایی می خورید، کمتر احتمال دارد که غذاهای ناسالم یا ناکافی برای سیر کردن شما مانند کربوهیدرات های تصفیه شده را انتخاب کنید.

چرا با تخم مرغ پر شده است؟ تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و پروتئین در بین سه درشت مغذی (کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها) رضایت بخش ترین است. علاوه بر این، 6 گرم پروتئین موجود در تخم مرغ به قدری با کیفیت است که دانشمندان آن را استانداردی برای اندازه گیری کیفیت پروتئین در سایر غذاها می دانند. تخم مرغ همچنین سرشار از ویتامین های گروه B است و یکی از معدود غذاهای حاوی ویتامین D است. یک تخم مرغ آب پز بزرگ حاوی 44 واحد بین المللی ویتامین D است.

  آیا این مجلس و دولت گفته یارانه بنزین را به مردم می دهیم؟

تخم مرغ حاوی کولین است

زرده تخم مرغ منبع خوبی از یک ماده مغذی ارزشمند به نام کولین است. کولین غذایی است که به ندرت درباره آن شنیده اید. اما این ماده ای است که بیشتر مردم به اندازه کافی از آن استفاده نمی کنند. یک تخم مرغ بزرگ حدود 35 درصد از نیاز روزانه شما به کولین را تامین می کند. کولین در غذاهای حیوانی مانند تخم مرغ یافت می شود، اما می توانید مقادیر کمی کولین را با خوردن غذاهای حاوی سویا، غلات کامل، آجیل و دانه ها نیز دریافت کنید. کولین نقش های زیادی در بدن دارد و حتما باید به اندازه کافی از آن استفاده کنید.

چرا کولین مهم است؟ کبد شما برای متابولیسم چربی و تبدیل آن به انرژی به کولین نیاز دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که کولین ممکن است خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد. کولین همچنین برای حافظه و یادگیری مهم است، زیرا به جریان خون در بدن کمک می کند و از اسپاسم عضلانی جلوگیری می کند. کولین همچنین برای رشد جنین و مغز نوزاد ضروری است.

تخم مرغ سرشار از آنتی اکسیدان است

تخم مرغ منبع آنتی اکسیدان است. در یک مطالعه، محققان دریافتند که قدرت آنتی اکسیدانی زرده دو تخم مرغ خام دو برابر قدرت آنتی اکسیدانی یک سیب است. تخم مرغ یکی از معدود غذاهای حیوانی است که حاوی آنتی اکسیدان است.

دو آنتی اکسیدان موجود در تخم مرغ، لوتئین و زآگزانتین، می توانند خطر ناهنجاری های چشمی مرتبط با افزایش سن، مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را که یکی از شایع ترین علل کاهش بینایی در سنین بالا هستند، کاهش دهند. این آنتی اکسیدان ها از بافت ظریف پشت چشم در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کنند. میوه ها و سبزیجات نیز حاوی لوتئین و زآگزانتین هستند. اما به اندازه یک تخم مرغ نیست.

  فعالان صنفی خواهان رسمی شدن همه قراردادهای دولتی هستند

تخم مرغ منبع قابل توجهی از امگا 3 نیست

برخلاف تصور رایج، نمی توانید به تخم مرغ به عنوان منبع امگا 3 اعتماد کنید. جوجه هایی که به طور خاص تغذیه می شوند می توانند تخم مرغ هایی تولید کنند که امگا 3 بیشتری دارند، اما این مقدار هنوز هم در حد متوسط ​​است. به عبارت دیگر، تخم مرغ را به عنوان منبع امگا 3 مصرف نکنید. مطالعات نشان می دهد که میزان امگا 3 موجود در تخم مرغ غنی شده می تواند به 100 میلی گرم در هر تخم مرغ برسد. بهتر است امگا 3 را که بدن به آن نیاز دارد از منابعی مانند ماهی های چرب دریافت کنید.

تخم مرغ منبع خوبی از آهن است

شما برای عملکرد در مغز و حمل اکسیژن از طریق خون به آهن نیاز دارید. آهن همچنین برای عملکرد عضلات مورد نیاز است. آهن هِم که در غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز و مرغ یافت می‌شود، راحت‌تر از آهن موجود در غذاهای گیاهی جذب بدن می‌شود. تخم مرغ منبع استثنایی آهن هِم است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 5 درصد آهن مورد نیاز روزانه شما است.

آزمایش فوری در خانه برای بررسی سالم بودن تخمک

آیا می خواهید بدانید که آیا تخم مرغ در یخچال شما هنوز سالم است؟ ده اینچ آب در یک لیوان بریزید و تخم مرغ را در آن قرار دهید. اگر تخم مرغ در آب بماند، دیگر سالم و تازه نیست. اما اگر به ته لیوان برسد سالم و قابل مصرف است.

در مورد تأثیر تخم مرغ بر کلسترول خون

اگرچه تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد تخم مرغ کلسترول LDL را افزایش می دهد، خوردن تخم مرغ با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در افراد سالم مرتبط نیست. اما اگر سطح کلسترول خون شما بالا است، قبل از خوردن تخم مرغ با پزشک خود صحبت کنید. برخی افراد هنگام خوردن تخم مرغ نسبت به دیگران کلسترول خون بالایی دارند. اما در مورد اکثر افراد سالم اینطور نیست. خوردن تخم مرغ نسبتاً بی خطر است، که البته قانونی است که در مورد همه غذاها اعمال می شود!

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید