غذاهای حاوی ویتامین B12

535952 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B12 برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها مهم است. زیرا ویتامین B12 یک جزء ضروری برای سنتز DNA در بدن، سلول های خونی و اعصاب است.

جوانسازی عضلات بدن با مصرف این ویتامین

کبد عضو اصلی بدن است که ویتامین B12 به شکل محلول در آب در آن ذخیره می شود و پایدارترین شکل آن سیانوکوبالامین است. بنابراین، غذاهای غنی از ویتامین B12 مصرف کنید. مشتقات حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و لبنیات را شامل شود، علاوه بر این، اینها توسط باکتری ها تولید می شوند و مشتقات گیاهی ندارند.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از مصرف فرآورده های حیوانی اجتناب می کنید، جایگزینی محصولات سویا سالم ترین راه حل برای دریافت ویتامین B12 است.بررسی ها نشان می دهد که جذب ویتامین B12 در افراد بالای 50 سال به تدریج کاهش می یابد، بنابراین توصیه می شود که مواد غذایی شامل این ویتامین باشند. ویتامین B12 و مکمل ها در رژیم غذایی شما.

فهرست منابع ویتامین B12 برای گیاهخواران:

آیا محصولات لبنی را ترجیح می دهید؟

یکی از بهترین راه ها برای دریافت میزان لازم ویتامین B12 در بدن، مصرف لبنیات است. می توانید به همراه غذای گیاهی به ناهار مقداری ماست اضافه کنید، یک تکه پنیر به عنوان میان وعده عصرانه، یک لیوان شیر در وسط روز، تخم مرغ آب پز، تخم مرغ آب پز و … میل کنید. به همین دلیل است که باید برخی از محصولات لبنی را به عنوان بهترین منابع ویتامین B12 در رژیم غذایی گیاهخواران بگنجانید.

  علت تاخیر در افزایش حقوق بازنشستگان چه بود؟

غلات:

اگر به دنبال غذاهای حاوی ویتامین B12 هستید، غلات را جدی بگیرید. نان و برنجی که برای صبحانه و ناهار می خورید به آسانی فرآیند گوارش کمک می کند زیرا نیازی به تجزیه ندارند.

غلات علاوه بر سلامت بدن به کاهش وزن نیز کمک می کنند و پس از مصرف غلات تا مدت ها احساس گرسنگی نخواهید کرد. بنابراین، غلات را به عنوان منبع غنی ویتامین B12 در رژیم غذایی خود بگنجانید.

قارچ:

البته گیاهخواران قارچ را به عنوان منبع غذایی گیاهی مصرف می کنند. به دست آوردن ویتامین B12 از مشتقات گیاهی تقریبا غیرممکن است و بیشتر غذاهای گیاهی از نظر ویتامین B12 فقیر هستند، بسیار مهم است که بدانید قارچ مقدار توصیه شده این ویتامین را تامین نمی کند.

مخمر:

مخمر حاوی مقدار زیادی ویتامین B12 است و استفاده از آن در بین گیاهخواران رایج است.

منابع حیوانی ویتامین B12:

غذای دریایی :

همانطور که در این قسمت گفتیم، اگر به دنبال منابع مختلف ویتامین B12 هستید، بهترین انواع غذاهایی که می توانید به راحتی در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از: سالمون، قزل آلا، ساردین و ماهی تن که انواع مختلف ماهی هستند.

الف) ماهی قزل آلا

از آنجایی که این تنوع از غذاهای دریایی در دسترس است، می توانید مصرف این ماهی را افزایش دهید که بهترین راه ممکن برای دریافت ویتامین B12 است. علاوه بر این، ماهی قزل آلا همچنین به بهبود استحکام استخوان، عملکرد مغز، سلامت قلب، بینایی و بافت پوست کمک می کند.

ب) قزل آلا

واقعیت جالب در مورد ماهی قزل آلا این است که انواع زیادی وجود دارد که خوراکی هستند و بسیار محبوب هستند.

  طب عامیانه / همه کاربردها و خواص روغن آویشن

منبع خوب ویتامین B12 تنها دلیل مصرف این ماهی نیست، بلکه ماهی سالمون سرشار از مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، منگنز، سلنیوم، مس و آهن است.

ج) ساردین

اگر به دنبال تامین ویتامین B12 هستید، از مصرف ساردین غافل نشوید، زیرا با مصرف بیش از سه اونس ساردین، 338 درصد از ویتامین B12 بدن را به دست خواهید آورد، همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. سلنیوم، کلسیم و مس. ید، کولین، فسفر و ویتامین B3.

د) ماهی تن

مصرف ماهی تن نباید کمتر از دو وعده ماهی تن در هفته باشد. اگر می خواهید وزن کم کنید، می توانید این ماهی آب شیرین را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا حاوی مقادیر کمی چربی و کلسترول است و منبع غنی ویتامین B12، سلنیوم، پروتئین و ویتامین D است.

شیر نر:

با افزودن شیر به صبحانه می توانید به راحتی ویتامین B12 کافی دریافت کنید و استخوان های خود را تقویت کنید.

خاویار:

قلیه ماهی یکی دیگر از منابع ویتامین B12 است که بسیار موثرتر از تخم مرغ و شیر در تامین نیازهای بدن است.

گوشت بره :

گوشت بره به دلیل طبع گرمی که دارد به اکثر افراد توصیه می شود به علاوه مصرف آن حدود 60 درصد نیاز بدن را تامین می کند.

تخم مرغ:

علاوه بر زرده تخم مرغ، تخم غاز و اردک حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B12 است.

پنیر:

پنیر به عنوان یکی از مشتقات حیوانی حاوی ویتامین B12 است، اگرچه همه انواع پنیر چنین نیستند، اما پنیر سوئیسی، پارمزان، موزارلا و فتا نیز حاوی ویتامین B12 هستند.

  حداقل حقوق کارمندان در سال آینده 7 میلیون است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید