غذاهایی که بدن را از کم آبی نجات می دهند

552070 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غذاهای حاوی آب نه تنها کالری کمتری دارند و به کاهش وزن کمک می کنند، بلکه انتخاب مفیدی برای جلوگیری از کم آبی بدن هستند. اگرچه نوشیدن آب بهترین راه برای هیدراته کردن است، اما می‌توانید با خوردن برخی غذاها بدنتان را آبرسانی کنید.

بیشتر بخوانید:

به گفته وزارت بهداشت و درمان و دفتر ارتقای سلامت، مصرف مواد غذایی زیر می تواند در تامین آب مورد نیاز بدن موثر باشد:

_ ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵-۸۸ درصد آب است. علاوه بر این مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی ویتامین های گروه B مانند ویتامین B12 و ریبوفلاوین را برطرف می کند. برای خرید ماست، مطمئن شوید که نوع پروبیوتیک را برای حمایت از سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب کرده اید.

سبزیجات سالاد: دو فنجان سبزی سالاد حاوی 15 کالری و 90 درصد آب است. این سبزیجات سرشار از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان هستند و همچنین به حفظ سلامت چشم و پوست کمک می کنند.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فولات و ویتامین B برای رشد سلول های جدید سالم است. توت فرنگی 91 درصد آب، زغال اخته 85 درصد آب و تمشک 85 درصد آب در هر فنجان است.

_ هندوانه: تقریبا 92 درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین C است و لیکوپن و آنتی اکسیدان های موجود در آن از سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کند.

اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر است. همچنین 92 درصد آن آب است. اسفناج حاوی آنتی اکسیدان است و مصرف یک فنجان از آن در روز 15 درصد از نیاز ویتامین E را تامین می کند.

  ارزش شهدا قابل محاسبه نیست / لزوم تحلیل جامعه شناختی و روانشناختی نقش عنصر دین در پاسداری مقدس -

گوجه فرنگی: در هر زمانی از سال موجود است. برای یک وعده غذایی میانی می توانید یک کاسه گوجه فرنگی با پنیر و رژانگ میل کنید. گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: 95 درصد یک فنجان خیار خلال شده آب است. خیار حاوی فیبر و برخی ویتامین ها از جمله ویتامین C است و مصرف یک فنجان از آن معادل 6 درصد نیاز روزانه به این ویتامین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید