عسل یا شکر؛ کدام را انتخاب کنیم؟

575510 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عسل طبیعی محصولی است که از شهد گل ها به دست می آید و تحت هیچ گونه فرآوری قرار نگرفته است، از طرفی عسل تولید شده در کارخانه برای افزایش ماندگاری باید فرآیندهای حرارتی مختلفی را طی کند. این امر باعث می شود که ترکیب عسل در اثر فرآیندهای حرارتی تغییر کند و برخی از مواد معدنی، آنزیم ها و آنتی اکسیدان ها را از بین ببرد به همین دلیل همیشه توصیه می شود که طبیعی ترین محصول را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا عسل سالم تر از شکر است؟

اگر بخواهیم در مورد عسل ارگانیک صحبت کنیم باید بگوییم که میزان شیرینی این نوع عسل بیشتر از شکر تصفیه شده است و همچنین آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند.طبق مطالعات انجام شده تمامی مواد مغذی موجود در ارگانیک عسل می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا کمک کند.بنابراین می تواند گزینه خوبی برای شیرین کردن چای و دسر باشد.این در حالی است که شکر تصفیه شده فقط کالری دارد.

عسل یا شکر: تفاوت ها و شباهت ها

غذاهایی که حاوی قندهای ساده هستند ما را گرسنه می کنند و این می تواند در دراز مدت بر سلامت ما تأثیر منفی بگذارد.تفاوت اصلی عسل و شکر در نوع قند موجود در این دو ماده است.شکر تصفیه شده یا سفید دارای ساکارز خالص است.در حالی که عسل حاوی فروکتوز و فروکتوز است. گلوکز اگرچه میزان قند موجود در شکر بیشتر از قندهای موجود در عسل است، اما باید بدانید که فروکتوز دارای شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به گلوکز و ساکارز است. زیرا از شهد گل های مختلف به دست می آید.از جمله کاربردهای عسل در پخت و پز می توان به حفظ رطوبت و استفاده از آن به عنوان ادویه در سس ها اشاره کرد.استفاده از شکر در غذاها و دسرها می تواند کاراملی کنند و از آن برای تزیین کیک بر اساس تحقیقات، خواص 100 گرم عسل و شکر به شرح زیر است:

  ذهن ما درگیر 7 امتیاز در 2 ماه بود/ در شرایطی هستیم که حتی به یک تساوی هم نمی رسیم

شاخص گلیسمی: عسل (58)، شکر (60)

آب: عسل (17 گرم)، شکر (0.03 گرم)

قندها: عسل (80 گرم)، شکر (99.99 گرم)

کالری: عسل (300)، شکر (387)

کلسیم: مس (6 میلی گرم)، شکر (1 میلی گرم)

منیزیم: مس (2 میلی گرم)، شکر (بدون)

فسفر: مس (4 میلی گرم)، شکر (بدون)

پتاسیم: مس (52 میلی گرم)، شکر (بدون)

نظریه هایی در مورد عسل

مطالعات نشان می دهد که عسل می تواند به عنوان یک مکمل شفابخش طبیعی در برابر برخی از مشکلات پوستی عمل کند، همچنین به سلامت قلب و عروق خونی کمک می کند و در درمان زخم معده موثر است. بیشتر مردم فکر می کنند که عسل کالری کمتری نسبت به قند دارد، در حالی که شواهد نشان می دهد که تفاوت زیادی بین استفاده از شکر یا عسل وجود ندارد یک قاشق شکر معادل یک و نیم قاشق عسل است و این نشان دهنده میزان کالری است که از طریق هر یک از این دو ماده به بدن شما اضافه می شود. البته تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که عسل می تواند جذب سلول های التهابی را کاهش داده و علائم این بیماری را در برخی افراد تسکین دهد.

در نهایت، گزینه های زیادی برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها وجود دارد و همگی مزایا و معایبی دارند، اگرچه همه اینها به ترجیحات فردی ما بستگی دارد، اما حقیقت این است که بسیاری از غذاهایی که استفاده می کنیم شیرین کننده های مختلفی دارند. استفاده از عسل برای شیرین کردن دسرها و چای ها می تواند راه خوبی باشد، اما می توانید از استویا، شکر نارگیل، شربت آگاوه، شکر ماسکابو یا ملاس نیز استفاده کنید. آنها نشان می دهند که شیرین کردن ظروف با عسل یا شکر تفاوتی ندارد. شما باید فواید خاص هر دو ماده را در نظر بگیرید و آنچه را که فکر می کنید برای شما بهترین است انتخاب کنید.

  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد -

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید