طرح مجلس برای اعمال تخفیف سن معلمان در آزمون استخدامی

551875 خبر ناگهانی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهدی اسماعیلی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کمیسیون بررسی وضعیت کاری معلمان که هنوز شرایط آن مشخص نیست، گفت: چند مورد وجود دارد. معلمانی که در مدارس کار می کنند اما رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند. مثلا شرکت ها مذاکره می کنند و معلمان را تربیت می کنند و به مدارس می فرستند و آموزش و پرورش با این پیمانکار ارتباط مستقیم دارد نه معلم. این معلمان چند سالی است که مشغول به کار هستند و سمتی در آموزش و پرورش به آنها اختصاص داده نشده است، بنابراین می توانند چند سال دیگر در این سازمان استخدام شوند.

وی ادامه داد: طرحی که در مجلس پیش می بریم روی همین موضوعات است. این معلمان کم درآمد نقش معلم را بر عهده گرفته اند و کمک کرده اند تا سیستم آموزشی ما مختل نشود. ما برای تعیین وضعیت استخدامی این افراد، با توجه به اینکه راه حل قانونی در این زمینه نداریم، برنامه ریزی کرده ایم، بنابراین بر آن شدیم تا طبق برنامه، برای بررسی وضعیت این تعداد معلم راه حل قانونی پیدا کنیم. از مجلس خواستیم که این یک فوریت در روال عادی نباشد و این موضوع هر چه سریعتر جمع بندی شود.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت معلمان قرآن و طرح مهرآفرین که قبلا مطرح شده است در این کمیته بررسی می شود یا خیر؟ بله، حتی معلمان مدارس غیرانتفاعی نیز در این کمیته حضور دارند. ما چندین ماه است که این طرح را در کمیسیون آموزش که مسئولیت اینجانب است بررسی می کنیم و پس از تصویب طرح در کمیسیون، اکنون نوبت به طرح در مجلس رسیده و درخواست حذف آن را داریم. عادی و 70 نماینده. برای بررسی خارج از دستور هم امضا کردند تا طرح در صورت تصویب مراحل قانونی خود را طی کند تا در سال آینده برای این معلمان کاری انجام دهیم.

  سئو چیست؟ چرا باید به SEO اهمیت داد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح برای کار معلمان در آموزش و پرورش الزاماتی ایجاد می کند یا خیر؟ وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای دارد که اجازه نمی دهد این افراد را بدون آزمون استخدام کنیم و اتفاقاً این داوطلبان هم صلاحیت هایی دارند اما شورا الزامی کرده است که همه کارها براساس آن باشد. امتحانات. ما همچنین می خواهیم بین فردی که به تازگی فارغ التحصیل شده و متقاضی کار در آموزش و پرورش است و فردی که سال ها کار کرده و با این مشکلات و درآمد ناقص و کم به عنوان معلم به کار خود ادامه می دهد تفاوت داشته باشد. از نظر سنی به این افراد مجرب تخفیف داده ایم تا به اندازه سابقه کاری از شرط سنی کاسته شود و در آزمون گزینش برای آنها ضریب در نظر گرفته ایم. این ضریب به ازای هر سال خدمتی که در آزمون برای آنها لحاظ می شود 1/1 است و بدین ترتیب چنین معلمی در جایگاه بهتری در رتبه بندی قرار می گیرد.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود سابقه کاری معلمی به دلیل نداشتن شرایط مطلوب ممکن است در این فرآیند اخراج شود، گفت: لزومی ندارد همه معلمان استخدام شوند. به هر حال این یک آزمون است و با وجود این شانس ها و تخفیف ها، هرکسی که در این آزمون موفق شده باشد موفق شده است. اما تعداد داوطلبان زیاد است و از 400 هزار تا 500 هزار نفر را شامل می شود و البته آموزش به این تعداد نیرو نیاز ندارد و به هر حال تعدادی از آنها سقوط می کنند. شرایطی را مهیا کرده ایم تا این معلمان به تنهایی بالا بیایند اما این تسهیل گری به معنای آن نیست که با وجود ضریب در آزمون پذیرفته شوند. در واقع رقابت را برای این معلمان آسان‌تر می‌کند و آنها را از بقیه پیشی می‌گیرد.

  در آخرین روز مجلس دهم خواستار استیضاح وزیر کشور شدیم

رئیس کمیسیون آموزشی و پژوهشی کمیسیون آموزش مجلس در تشریح بحث قانون ستادی که بهمن ماه گذشته از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، تصریح کرد: ما گروهی از معلمان داریم که یک سال (یک سال) را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده‌اند و محقق شده‌اند. شرایط کار یعنی تست شده و قبول شده اند و مشکل انتخابشان حل شده و فقط منتظر کد هستند یعنی کد شخصی می خواهند.

وی افزود: برخی از افراد شاغل در آموزش و پرورش شامل دانش آموزان سال اول و دوم هستند که کد نویسی شده اند، اما برخی دیگر دقیقاً شرایط گروه اول و دوم را دارند، یعنی تمام مراحل قانونی را طی کرده اند اما برای در حال حاضر.» درگیر آموزش و پرورش نبوده اند و در واقع هنوز کلاس ندارند. این افراد در مرحله سوم و چهارم هستند. سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان آموزش و پرورش تفاهم نامه هایی نوشته اند. برای این افراد و انتظار می رود در ابتدای سال تحصیلی آینده کد شخصی یا شماره شناسایی کارکنان را دریافت کنند.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان از طریق ماده 28 افرادی هستند که در آزمون شرکت می کنند و پذیرفته شدگان آنها برای شرکت در دوره پودمانی یک ساله به دانشگاه فرهنگیان معرفی می شوند. شرکت کنندگان در دوره یک ساله تکمیل شده و کلیه شرایط اخذ کد شناسایی فراهم می باشد. اما این داوطلبان به دو مرحله تقسیم شدند و در مجموع حدود 35 تا 36 هزار نفر بودند و یک سری از آنها در آموزش و پرورش کار می کردند و کلاس داشتند و در اولویت گرفتن کد شناسایی قرار گرفتند و در نهایت کد شناسنامه را گرفتند و آنها نیز محکوم شدند. اما گروه های دیگر در مدرسه کلاس نداشتند و سال آینده کد شناسایی دریافت می کنند، مشروط بر اینکه آموزش و پرورش به آنها کلاس بدهد.

  کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای اصلی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید