رژیم لاغری/حجمی چیست؟

552183 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کلید اصلی رژیم غذایی حجمی تمرکز بر احساس سیری است. دکتر رالز می گوید: افراد به دلیل تنوع و مقدار غذایی که می خورند احساس سیری می کنند، نه به خاطر تعداد کالری یا گرم چربی، پروتئین یا کربوهیدرات. رول، شما می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

برخلاف رژیم های غذایی مبتنی بر محرومیت، رژیم غذایی حجمی به شما این امکان را می دهد که همزمان با کاهش وزن، مقادیر زیادی از غذاهای سالم بخورید.

تعداد این رژیم غذایی انتخاب غذاهای مناسب برای احساس سیری و سوزاندن کالری کمتر است. یک رژیم غذایی حجیم به شما این امکان را می دهد که بیشتر بخورید و همزمان وزن کم کنید. البته با این برنامه نمی توانید در مدت زمان کوتاهی وزن زیادی کم کنید، در واقع این رژیم یک برنامه طولانی مدت است که با تنظیم کالری روزانه با کالری مصرفی از طریق پیاده روی و ورزش به اهداف کاهش وزن خود می رسد.

چه بخوریم و چه نخوریم؟

شما می توانید هر چیزی بخورید، اما باید به تعداد کالری موجود در مقدار معینی غذا توجه کنید.

غذاهای پرانرژی کالری زیادی دارند و برعکس ارزش غذایی کمی دارند، اما غذاهای کم انرژی کالری کمتر و کالری بیشتری دارند.

دکتر رالز غذاها را به چهار دسته تقسیم می کند:

دسته اول همیشه شامل میوه ها یا سبزیجات مجاز بدون نشاسته (مانند بروکلی، گوجه فرنگی، قارچ) و سوپ های بر پایه آبگوشت می شود.

دسته دوم: شامل غلات کامل (مانند برنج قهوه ای و ماکارونی گندم کامل)، پروتئین های کم چرب، حبوبات و لبنیات کم چرب است.

  دعوت از کنعانی ها باعث ایجاد آنارشیسم اخلاقی در تیم ملی می شود

دسته سوم: شامل تکه های کوچک غذا مانند نان دسر، تنقلات بدون چربی، پنیر و گوشت با چربی بالاتر است.

رده 4: شامل بخش هایی از غذاهای سرخ شده، آب نبات، کلوچه، آجیل و چربی است.

شما سه وعده غذایی در روز، دو میان وعده و دسر می خورید.در یک رژیم غذایی حجیم، غذاهای غنی از آب، مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات، اهمیت ویژه ای دارند. زیرا بدون افزودن کالری زیاد شما را سیر می کند.

دکتر رالز می گوید نوشیدن آب کافی نیست زیرا فقط تشنگی شما را رفع می کند، اما گرسنگی شما را رفع نمی کند.

شما باید به چگالی انرژی غذاهای انتخابی خود توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، در مورد کالری، یک کاسه بزرگ سوپ معادل یک ششم اندازه یک برگر است.

ورزش ها

با اضافه کردن 150 مرحله به فعالیت های روزانه خود با کمک گام شمار به صورت روزانه شروع کنید. هدف اول رسیدن به 1000 قدم در روز تا پایان هفته است.

این رژیم برای گیاهخواران و کسانی که نیاز به محدود کردن نمک و چربی دارند، انعطاف پذیر است.

با رژیم غذایی حجیم و در عین حال کاهش وزن، غذاهای سالم زیادی بخورید

نتیجه یک رژیم غذایی حجیم

توصیه می شود از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید که هر متخصص تغذیه می تواند تجویز کند. کالری و چربی های ناسالم را حذف کنید و مقدار زیادی سبزیجات و میوه های پر فیبر مصرف کنید.

این رژیم اساساً یک تغییر سبک زندگی است و به شما کمک می کند تا انتخاب های رژیمی عاقلانه تری داشته باشید که به کاهش وزن به طور پیوسته و طولانی مدت کمک می کند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

رژیم غذایی برای افراد با شرایط خاص

یک رژیم غذایی حجیم، اگرچه برای کاهش وزن استفاده می شود، برای بسیاری از بیماران به راحتی قابل انعطاف است. کاهش وزن در بیماری های مختلف مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی، آپنه خواب، آرتریت و … مفید است کاهش وزن خستگی و خستگی مداوم را به دنبال خواهد داشت. قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

یک رژیم غذایی حجیم به شما می آموزد که چگونه غذاهای بهتری انتخاب کنید و کالری را بدون محرومیت کاهش دهید. این رژیم غذایی برای کسانی که خواهان یک رژیم غذایی سالم اما یک رژیم غذایی انعطاف پذیر هستند ایده آل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید