روزه داران غذای سبک را بعد از ماه رمضان جدی بگیرند

547435 خبر ناگهانی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، گرسنگی منجر به تغییر یک ماهه در سبک زندگی مردم شده است. ریکاوری کم بدن مستلزم آگاهی است و بسیاری از افراد پس از پایان ماه مبارک رمضان غذاهای پرکالری و بی کیفیت مانند فست فود، غذاهای چرب و تنقلات مصرف می کنند. در حالی که می توانید در این ماه از خویشتن داری بهره ببرید و یک رژیم غذایی سالم، سبک و مغذی را جایگزین کنید. این نوع رژیم غذایی در ارتقای سلامت جامعه موثر است.

مصرف 5 وعده غذایی برای سلامت انسان توصیه می شود

منصوره سادات موجانی کومی متخصص تغذیه و تغذیه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تغذیه روزه داران بعد از ماه مبارک رمضان گفت:. این افراد نیاز به تامین مایعات بدن و گنجاندن مصرف سبزیجات و میوه ها در 5 وعده غذایی روزانه دارند.

احتمال کم آبی بدن به دلیل گرسنگی

این متخصص تغذیه افزود: احتمال کم آبی (کم آبی) روزه داران در ماه مبارک رمضان وجود دارد. در این شرایط توصیه می شود افراد گرسنه به شرایط پس از روزه داری توجه کنند و در طول روز بین 6 تا 8 لیوان آب، شربت های رقیق شده و چای کمرنگ مصرف کنند و از 5 واحد میوه و سبزی برای جبران مایعات از دست رفته استفاده کنند.

وی تاکید کرد: برخی افراد در روزه داری دچار یبوست می شوند که برای رفع این مشکل چند نکته مهم مانند نوشیدن مایعات فراوان، خوردن سوپ و خورش های تهیه شده با سبزیجات و حبوبات وجود دارد. البته برای رفع یبوست، سوپ و آبگوشت نباید حاوی چربی اضافی باشد و می تواند حداکثر فیبر و مایعات بدن را تامین کند. مصرف آلو و توت برای جبران این مقوله مناسب است.

  هشدار هواشناسی ایران درباره بارش سیل آسا در برخی استان ها / وزش باد شدید امروز و فردا در شمال غرب کشور

این متخصص تغذیه می گوید: مصرف سبزیجاتی مانند کاهو، هویج و کرفس می تواند به رفع یبوست کمک کند. روزه داران روزه داری طولانی را تجربه می کنند و وعده های غذایی کوچک را برای رفع مشکلات روده و معده انتخاب می کنند. افراد دارای این سبک تغذیه باید سه وعده غذایی اصلی مصرف کنند و بقیه غذا به صورت میان وعده میوه، آجیل، چای و … استفاده شود.

ماجانی کومی با بیان اینکه بهترین صبحانه روزه داری عید فطر خوردن دو عدد خرما و یک میان وعده است، گفت: در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان بازگشت به رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه با 30 تا 40 دقیقه پیاده روی روزانه. می توانید با هماهنگی قبل از ماه مبارک رمضان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید