راه هایی برای استفاده کمتر از روغن در هنگام پخت و پز

522618 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، استفاده زیاد از روغن به دلیل داشتن چربی های مضر، دشمن سلامتی و بدن انسان است، اما شاید حذف این ماده مضر از سبد غذایی خانواده کار آسانی نباشد. آنها بیشتر از غذاهای پخته شده دارند، اما با تمام این تفاسیر لازم است به عنوان یک خانم خانه دار سعی شود تا حد امکان روغن کمتری مصرف کند و غذاهای سالم تری در خانه بپزد، اما سوال اصلی این است که چگونه روغن کمتری مصرف کنیم.

در این مطلب می خواهیم نکاتی را به شما یادآوری کنیم که رعایت آنها با کاهش مصرف روغن خوراکی می تواند نقش مهمی در سلامت شما و اعضای خانواده تان داشته باشد، پس با ما همراه باشید.

1- ترجیحا سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به روغن کمتری دارند، استفاده از تابه های رژیمی می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

۲- سعی کنید تا حد امکان به جای سرخ کردن، غذا را کباب کنید. غذاهای کبابی قطعا به اندازه غذاهای سرخ شده خوشمزه هستند، شاید بیشتر!

3- برای سالم ماندن غذا حتما از روغن مخصوص استفاده کنید یعنی برای سرخ کردن غذا از روغن مخصوص و سالاد استفاده نکنید بلکه از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

4- بعد از سرخ شدن غذا حتما روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. اما چگونه غذاهای پرچرب دریافت کنیم و بهترین راه چیست؟

برای این کار از دستمال کاغذی استفاده نکنید! اگر روغن خوراکی را با دستمال کاغذی مصرف کنید، موهای روی دستمال می تواند به غذا بچسبد و این باعث می شود غذای شما ناسالم شود. برای این کار بهتر است از دستمالی استفاده کنید که روغن را جذب کند. قسمت بالایی غذا باعث فعل و انفعالات شیمیایی در آنها نمی شود.

  امثال جنجالی مهاجم نیمکت نشین مقابل سرمربی!

5- هنگام تهیه کتلت و … به جای استفاده از زرده تخم مرغ از دو عدد سفیده استفاده کنید.

6- برای جذب کمتر روغن بادمجان در هنگام سرخ کردن، از قبل پوست آن را بگیرید و در ظرفی حاوی آب و نمک بریزید و با کمی سفیده هم بزنید.

7- هنگام سرخ کردن سیب زمینی می توانید از تابه کوچکتری استفاده کنید تا سیب زمینی ها در حجم بیشتری از روغن شناور شوند و سریعتر سرخ شوند اما حتما بعد از سرخ شدن روغن اضافی بگیرید.

8- به جای خرید و استفاده از سرخ کن که نیاز به روغن زیاد دارد، می توانید از هواکش هایی استفاده کنید که در واقع سرخ کن های بدون روغن هستند. این دستگاه ها برای سرخ کردن سیب زمینی، مرغ و … بسیار مناسب هستند. و فقط به مقدار کمی روغن به مقدار یک تا دو قاشق غذاخوری نیاز دارند.

9- از تابه های محکم برای سرخ کردن غذا استفاده کنید. ماهیتابه هایی که کف آنها شکسته است به روغن بیشتری نیاز دارد.

10- برای اینکه روغن کمتری مصرف کنید و تمام موادتان به روغن آغشته شود، می توانید آن را روی مواد اسپری کنید.

منبع: بپرس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید