راه اندازی دوره های کارآموزی الکترونیکی / استفاده از مقررات برای تشویق معلمان به آموزش کارآفرینی

544174 خبر ناگهانی

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نهمین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران که در تاریخ 20 اردیبهشت 1401 در دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد اصلی دانشگاه تهران رسیدن به دانشگاه کارآفرینان است. مسئولیت اجتماعی

وی یکی از مهمترین محورهای رسیدن به دانشگاه کارآفرینی را ارائه بسته تحول آموزش کارآفرینی دانست و افزود: این موضوع در جلسات مختلفی از جمله شورای آموزش و تحول دانشگاه و ترکیب مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دانشگاه کارآفرینی شورای نوآوری و آموزش در تهران منصوب شد.

مقیمی با اشاره به اینکه رویکرد ما استفاده از حاکمیت جهادی و جهاد علمی است، گفت: نقطه ضعف برنامه های ما همیشه این بوده که در مرحله اجرا موفقیت چندانی نداشته ایم. به همین دلیل امروز ارائه را در اولویت دانشگاه قرار داده ایم. در تلاش هستیم این بسته آموزشی را در تابستان نهایی کنیم و در مهرماه با اولویت اجرایی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه معمولاً تفاوت آموزش کارآفرینی با آموزش کارآفرینی نادیده گرفته می شود، یادآور شد: در آموزش کارآفرینی قصد داریم کسب و کار کارآفرینی تربیت کنیم، در حالی که در آموزش کارآفرینی درصدد ایجاد شغل هستیم.

وی با تاکید بر اینکه محوری ترین موضوع در بسته تحول دانشگاه تهران اساتید است، افزود: حاصل دانشگاه کارآفرین باید ثروت باشد. اساتید نقش آموزشی در بسته تحول دانشگاه خواهند داشت.

مقیمی با تجلیل از معلم درباره شخصیت شهید مطهری گفت: مطهری یک کارآفرین دانشگاهی بود. برخی معتقدند که کارآفرینی مختص رشته های فنی و آزمایشگاهی است. اما آموزش سرمایه اجتماعی به علوم انسانی بستگی دارد. به همین دلیل شهید مطهری به عنوان یک کارآفرین شناخته می شود. اساتید دانشگاه باید از شهید مطهری الگوی خود باشند. آیین نامه حداقل فعالیت معلمان را تعیین می کند. شهید مطهری اهمیتی نداشت که کارش چه نقشی در بالا بردن عنوان علمی اش در دانشگاه دارد.

  رئیسی نگفت قیمت ها اصلا افزایش نمی یابد

وی گفت: دوره های کارآموزی مستلزم همکاری صنعت با دانشگاه است. با رایزنی با وزیر راه از ما خواسته شد تا طرح ملی مسکن را اصلاح کنیم.»

مقیمی با اشاره به اینکه متاور به دنبال استفاده از اینترنت در فرآیندهای آموزشی است، گفت: آموزش مجازی باید به سمت آموزش های بیشتر برود که از فرصت های جدید بهره می برد. مثلاً دوره های کارآموزی الکترونیکی راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: اتفاقات خوبی در دنیا افتاده و به دنبال استفاده از تجربه کشورها هستیم. قوانین ترفیع معلم نیز این ظرفیت را دارد که برای آموزش کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از مقررات برای تشویق معلمان در راستای آموزش کارآفرینی

وی گفت: متأسفانه در مورد برخی رشته ها تعصباتی وجود دارد که البته بدیهی است اعتبار این رشته ها به پایان رسیده است. یک دانشگاه با مسئولیت اجتماعی باید به این سوال پاسخ دهد که فارغ التحصیلان آن در آینده چه نتایجی برای جامعه به ارمغان خواهند آورد و در چه بخش هایی کار خواهند کرد. در این زمینه باید اختیارات در سطح دانشگاه تفویض شود زیرا هیچکس به اندازه معلم بر مسائل آموزشی نظارت ندارد.

وی در پایان گفت: فرآیندها باید کارآفرینانه باشد. زیرا بروکراسی اداری مانع ارتقاء دانشگاه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید