دوره های عملی و آزمایشگاهی با مشارکت پویا دانشجویان ارائه شود

533810 خبر ناگهانی

در سال‌های اخیر، شیوع ویروس کرونا آموزش را تغییر داده است. در شرایطی که بحران تاج و تخت فضای آموزشی کشور را بسته بود، آموزش مجازی بحث دروس نظری و تئوری را دنبال کرد و با ایجاد بسترهای برگزاری جلسات مجازی و آموزش از راه دور ظرفیت جدیدی را برای دانش آموزان در کشور ایجاد کرد. اما یکی از موضوعات مورد توجه دانشجویان بحث دروس عملی و آزمایشگاهی دانشجویان بود. با این حال، قبل از فوران تاج، نحوه انجام واحدهای عملی و آزمایشگاهی نیاز به بررسی بیشتر توسط تصمیم گیرندگان داشت. اکنون در شرایط فعلی نیاز به راهکارهای جدیدی برای بهبود عملکرد واحدهای علمی است.

مهسا جهانگیریراد عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از عدم توجه برخی واحدهای دانشگاهی به دروس آزمایشگاهی و عملی گفت: صنعت وجود دارد. دانش‌آموز در بخش بهداشت باید در کارهای بیرونی و در آزمایشگاه‌ها مشارکت داشته باشد تا اقدامات مختلفی برای توسعه مهارت‌ها انجام دهد.

وی افزود: دانشجویان مهندسی بهداشت باید وارد صنعت شوند و توجه بیشتری به واحدهای دانشگاهی دانشجویان داشته باشند. همچنین می توان دانشجویان را با مشکلات درگیر کرد و مشکلات موجود را در دوره های کارآموزی حل کرد.

آزاد، عضو هیئت علمی گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال می توان با مراجعه به محیط زیست افراد را استخدام کرد و برای ادامه تحصیل دانشجو آورد. در این شرایط دانش آموزان بیش از گذشته علاقه مند هستند و اهمیت رشته را درک می کنند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

با افزایش کار عملی اهمیت درس را برای دانش آموزان افزایش دهید

وی افزود: البته توصیه می‌شود در ترم‌های آخر ویزیت و کار آزمایشگاهی به دانشجویان داده نشود، چرا که ارائه تمامی واحدهای آزمایشگاهی در ترم‌های آخر مناسب نیست و باید تلاش کنیم که دانشجویان را از دانشگاه خارج کنیم و اهمیت دارد. دروس عملی و آزمایشگاهی برای آنها.«به وضوح بیان شده است.البته توجه به کارهای آزمایشگاهی نه تنها برای دانشجویان بلکه برای دانشجویان نیز مهم است و این اقدامات کار عملی را ارزیابی می کند.

جهانگیری راد با بیان اینکه نیاز به همدلی با دانش آموزان و تقویت روحیه دانش آموزان با طرح مسائل داریم، گفت: یادگیری برای دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی باید آثار مناسبی داشته باشد.

ممکن است برخی واحدهای دانشگاهی دانشجو را پاسخگو بدانند

وی تاکید کرد: برخی واحدهای دانشگاهی می توانند به دانشجو مسئولیت بدهند. به عنوان مثال، ممکن است از دانش آموزان خواسته شود که به دانش آموزان کمک کنند. وی همچنین از دانشجویان دکتری خواست تا عملکرد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را بررسی کنند.

آزاد، عضو گروه مهندسی محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی اسلامی گفت: دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی نیاز به کمک به یکدیگر دارند. به عنوان مثال، زمانی که دانشجوی کارشناسی ارشد در مرحله پایان نامه است، باید بتواند دانشجویان را همراهی کند، زیرا دانشجویان دکتری و دکتری می توانند اهمیت دستگاه ها و کار و فعالیت آنها را توضیح دهند. این اقدام موجب تقویت همکاری دانشجویان در فضاهای علمی کشور می شود. برای دانش آموزان، فعالیت های گروهی در یک محیط صمیمی به دنبال تقویت روحیه همکاری و آزمایشگاه است.

  وضعیت ناپایدار قلبی بازیگر سریال خوش رابک

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید