درمان خانگی چربی خون و تغذیه مناسب این افراد

552765 خبر ناگهانی

هیپرلیپیدمی یک بیماری مزمن است که در بسیاری از موارد با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم قابل بهبود است. هیپرلیپیدمی و کلسترول بالا معمولاً بیماری قابل توجهی نیستند، اما می توانند به طور جدی بر بدن تأثیر بگذارند. کلسترول بالا به طور کلی می تواند منجر به تجمع پلاک در شریان ها شود که به عنوان تصلب شرایین شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه ضعف را در خانه درمان کنیم؟

این پلاک ها رگ های خونی را مسدود می کنند و منجر به حمله قلبی و سکته می شوند. خبر خوب این است که شما به راحتی می توانید هیپرلیپیدمی را تشخیص دهید.

در اینجا لیستی از افرادی که در معرض چربی خون بالا هستند، آمده است:

افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند
افرادی که رژیم غذایی ناسالم دارند
افرادی که سیگار می کشند یا الکل می نوشند
افراد مبتلا به دیابت
افراد مبتلا به نارسایی مزمن کبد یا کلیه
اضافه وزن

درمان های طبیعی و خانگی برای چربی خون بالا

اگر می‌خواهید چربی خون خود را با روش‌های خانگی و گیاهی درمان کنید، نسخه‌های ارائه‌شده در ادامه این بخش برای شما مناسب است، نسخه‌های آن عبارتند از:

1 دانه گشنیز
برای استفاده و استفاده از تخم گشنیز به عنوان یک درمان خانگی برای چربی خون بالا مراحل زیر را دنبال کنید:

حدود 2 تا 3 قاشق چایخوری تخم گشنیز (اگر می توانید پودر کنید) را به یک لیوان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.
اجازه دهید کمی خنک شود و سپس بنوشید.
استفاده مکرر از این درمان به طور قابل توجهی به کاهش چربی خون کمک می کند.

2. پیاز برای درمان چربی خون
پیاز را به طور منظم به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا همراه با غذا بخورید.

نکته: اگر این روش درمانی را انتخاب می کنید، باید بعد از هر وعده غذایی دهان خود را تمیز کنید، زیرا پیاز باعث بوی بد دهان می شود.

می توانید یک پیاز را رنده کنید و با یک سوم قاشق چایخوری فلفل سیاه و یک فنجان دوغ مخلوط کنید. استفاده منظم از این روش نیز بسیار موثر خواهد بود. همچنین می توانید یک عدد پیاز و یک قاشق چای خوری از آن و یک قاشق چای خوری عسل را رنده کنید و روزی یک بار میل کنید.

  بیوگرافی لیا زنگنه

3. درمان چربی خون با سیر
سیر حاوی یک ماده فعال به نام گوگرد است که آلیسبین نیز نامیده می شود. مطالعات نشان می دهد که آلبنزین می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. همانطور که در قسمت سلامت مرطوب گفتیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که سیر را به عنوان ادویه به غذای خود اضافه کنیم، این سیر نه تنها طعم بی نظیری به غذای شما می دهد، بلکه باعث کاهش کلسترول در بدن نیز می شود.

4. مغزها و دانه ها، لوبیا و جوانه لوبیا در درمان چربی خون موثر هستند.
مغزهایی مانند بادام زمینی، گردو و بادام سرشار از فیبر هستند، بنابراین در بهبود کلسترول بالا موثر هستند.کارشناسان معتقدند که گردو می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد.

جوانه لوبیا همچنین حاوی فیبر و ویتامین C است. بنابراین می توانند با چربی های بالای خون مبارزه کنند.

5. سیب در درمان چربی خون موثر است
سیب حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است. ویتامین C و پکتین موجود در سیب را می توان با کلسترول در کبد ترکیب کرد و سپس در صفرا دفع کرد و در نتیجه کلسترول بالا را کاهش داد.

مصرف روزانه سیب نه تنها سطح چربی خون را کاهش می دهد، بلکه پوست شما را نیز زیبا می کند.

6. خواص مرغ بدون پوست برای درمان چربی خون
در مقایسه با گوشت گاو، گوسفند و سایر گوشت های قرمز، مرغ حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است. بنابراین برای افراد مبتلا به چربی خون مناسب است، اما باید حتما پوست آن را جدا کنید، زیرا پوست مرغ سرشار از پروتئین و چربی است.

7. غلات
غلات حاوی منگنز هستند که می تواند عروق کرونر را مسدود کند. غلات می توانند به افزایش چاقی و کنترل چربی خون کمک کنند. بهتر است بیماران کلسترول بالا برای بهبود وضعیت خود غلات را به طور منظم مصرف کنند.

  ما در حال نوشتن قوانینی برای حوزه های جدید گردشگری هستیم -

8. قارچ عالی برای درمان چربی خون
بسیاری از گروه ها و مواد قارچی می توانند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کنند، از جمله:

بتا گلوکان
این یک نوع فیبر محلول است که از جذب کلسترول در خون جلوگیری می کند.

عربی
این ماده فعالی است که می تواند متابولیسم فسفولیپیدها را در کبد تغییر دهد.

مونیولین
آنها متابولیسم کلسترول را در کبد مهار می کنند. این مواد بسته به نوع قارچ می توانند متفاوت باشند. برای بهبود مشکلات مربوط به کلسترول و چربی خون بالا، قارچ را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

9. کاهو برای درمان چربی خون
این درمان ممکن است عجیب به نظر برسد اما در درمان چربی خون بسیار موثر است، کاهو حاوی مقدار زیادی سلولز است که به کاهش چربی خون کمک می کند، سلولز آن جذب بدن نمی شود. این برای پر کردن شکم و کاهش توانایی بدن در جذب غذا مفید است. همچنین برای کاهش LDL (کلسترول ید) استفاده می شود.

10. درمان چربی خون با چای (چای سبز، چای سیاه و کدو حلوایی)
چای از دیرباز به عنوان یک نوشیدنی محبوب در نظر گرفته شده و دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. امروزه مشخص شده است که چای در کاهش کلسترول LDL نیز موثر است. مصرف چای سیاه به مدت سه هفته می تواند میزان چربی را تا 10 درصد کاهش دهد. چای کدو حلوایی همچنین کم چرب، سدیم بسیار کم و تاثیر مثبت دارد و همچنین حاوی اسید مالونیک است که می تواند چربی خون و چربی اضافی را کاهش دهد. از بدن

11. سرکه سیب
همانطور که می دانید سرکه سیب کاربردهای زیادی دارد. یکی از فواید آن بهبود و کاهش کلسترول و تری گلیسیرید است.راه های استفاده از سرکه سیب بسیار ساده است. می توانید آن را به یکی از روش های زیر استفاده کنید:

یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و دو تا سه بار در روز بنوشید. این درمان را حداقل یک ماه ادامه دهید.
برای تغییر مخلوط می توانید کمی آب میوه مانند انگور، پرتقال یا سیب نیز اضافه کنید.
یا شما می توانید:

  طب سنتی / داروهای رفع پف چشم

3 قاشق چایخوری عسل را با 3 قاشق چایخوری سرکه سیب و دو فنجان آب داغ ترکیب کنید و این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.

12. درمان چربی خون با پرتقال
پرتقال یکی از میوه های حاوی روغن های معطر و دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که برای حفظ آبرسانی و تغذیه بدن بسیار مناسب و موثر است. آب پرتقال علاوه بر مواد مغذی، دارای اثر درمانی برای کاهش چربی خون است.

13. روغن نارگیل برای درمان چربی خون
این یکی از بهترین درمان های خانگی برای کلسترول بالا است. اخیراً در جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. روغن نارگیل قند خون را متعادل می کند. خواص ضد التهابی دارد و جذب ویتامین ها و مواد مغذی را افزایش می دهد.روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در نتیجه کلسترول بالا را بهبود ببخشید.

14. بلغور جو دوسر
جو نه تنها برای مراقبت های بهداشتی، بلکه برای پیشگیری و درمان بیماری هایی که در بدن وجود دارد نیز استفاده می شود. به خصوص در مورد کلسترول یا چربی خون بالا که تاثیر خوبی دارد. فیبر دارد و در کاهش جذب کلسترول بد نیز موثر است. مصرف منظم بلغور جو دوسر به بهبود کلسترول بالا کمک می کند.

نکات اضافی برای درمان هیپرلیپیدمی

علاوه بر استفاده از غذاهای ذکر شده در مقاله، باید نکات زیر را در برنامه غذایی روزانه خود رعایت کنید:

مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه بخورید (کمتر از 500 گرم در روز)
شما باید حداقل 3 بار در هفته ماهی بخورید.
اگر گوشت می خورید، گوشت بدون چربی را انتخاب کنید.
فقط دو عدد تخم مرغ در هفته بخورید.
در طول روز مقدار زیادی آب و چای سبز بنوشید.
تا حد امکان از خوردن غذاهای سرخ شده خودداری کنید.
بسیاری از شیرینی ها (مانند مربا، آب نبات و بستنی) را حذف کنید.
سیگار کشیدن ممنوع.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید