خیالبافی خاطرات ترس و اضطراب را تقویت می کند

575424 خبر ناگهانی

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)؛ دانشمندان علوم اعصاب از دانشگاه فدرال توبینگن آلمان، تأثیر خواب را بر شکل گیری و تثبیت خاطرات ترس در حافظه بلند مدت بررسی کردند. آنها دریافتند که چرت کوتاه در طول روز حافظه را برای رویدادهای ناراحت کننده مانند استرس، ترس و آسیب های عاطفی بهبود می بخشد. نتایج این مطالعه در توسعه راهبردهای توانبخشی برای افرادی که آسیب های عاطفی را در نتیجه اعمال خشونت آمیز، عملیات نظامی یا بلایای طبیعی تجربه کرده اند مفید خواهد بود.

یکی از فرآیندهای مهم در مغز، تثبیت حافظه است که در آن خاطرات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت منتقل می شوند. این فرآیند معمولاً زمانی اتفاق می افتد که ما می خوابیم. چندین مطالعه نشان داده اند که خواب بعد از مطالعه معمولاً مزایای بیشتری نسبت به بیدار ماندن دارد زیرا باعث تثبیت محتوا در حافظه می شود. این فرآیند در نتیجه فعال شدن مجدد خاطرات مهم در خواب یا رویا رخ می دهد. تاثیر مثبت خواب حتی سال ها بعد نیز قابل مشاهده است. با این حال، در حال حاضر هیچ مطالعه ای وجود ندارد که آزمایش کند آیا خواب حافظه ترس را بهبود می بخشد یا خیر. بنابراین، این مطالعه به دنبال روشن کردن آنچه برای خاطرات ترس پس از یک دوره خواب و بیداری رخ می دهد، روشن شود.

یوری پاولوف، یکی از دانشمندان این پروژه می‌گوید: درک تأثیر خواب در برخی موقعیت‌ها که با ضربه‌های روحی به وجود می‌آیند بسیار مهم است. این می تواند استراتژی های مقابله ای موثری برای اختلال هراس یا استرس ارائه دهد.

  فدراسیون به یک سر استخوان خرد شده نیاز دارد

وی می افزاید: متوجه شدیم که خواب روزانه حافظه ترس و همچنین انواع دیگر حافظه مانند حافظه اپیزودیک را بهبود می بخشد، بنابراین به نظر می رسد کم خوابی پس از ضربه های عاطفی برای افراد مفیدتر است.

به گفته دانشمندان، آزمایشات نشان می دهد که چرت زدن دو ساعته در روز، خاطرات ترسی را که درست قبل از خواب تجربه کرده ایم، تقویت می کند و ما را عصبی تر می کند. با این حال، اثر مشابهی در طول بیداری مشاهده شد. خاطرات ترس زمانی که ما یک فیلم احساسی تماشا می کنیم یا یک بازی کامپیوتری خشن انجام می دهیم تقویت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید