خداحافظی با مدارس دارای بخاری نفتی خطرناک

542940 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا خانمحمدی در برنامه «صف اول» شبکه خبر گفت: با توجه به اینکه امسال مدارس پس از دو سال تعطیلی به دلیل ویروس کرونا بازگشایی شد، یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود. بررسی و بازرسی از تاسیسات گرمایشی مدارس به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و به ویژه در مناطق سردسیر به اجرا درآمد.

آخرین وضعیت صدور ارزشیابی معلمان اعلام شد

وی افزود: پیگیری های زیادی برای بازنگری در تاسیسات گرمایشی مدارس به ویژه مناطق سردسیر انجام شد و پس از انجام این بررسی ها، دولت برای این مشکل بودجه اختصاص داد. بر این اساس در آبان ماه امسال 725 میلیارد تومان به ادارات کل نوسازی مدارس برای به روز رسانی سیستم گرمایشی کلاس های درس اختصاص یافت و با این اعتبار امکانات گرمایشی 14 هزار کلاس بهبود یافت.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این راستا یکسری اقدامات ضروری و فوری انجام شده است. به عنوان مثال در یکی از مناطق سردسیر بروجرد هفت روز قبل از شدت گرفتن سرما، سیستم گرمایشی استاندارد اجرا شد. اگر این پیش بینی و تزریق به موقع بودجه صورت نمی گرفت، این روزها با چالش قابل توجهی در مدارس مواجه بودیم.

حذف کامل بخاری نفتی/ 49 هزار صنف نیازمند استانداردسازی هستند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حال حاضر 91 درصد کلاس های درس کشور را گرمایش استاندارد دانست و گفت: در حال حاضر 49 هزار کلاس درس در سراسر کشور داریم که سیستم گرمایشی باید استاندارد شود. البته این به معنای استفاده از بخاری های نفتی خطرناک در این کلاس ها نیست. بلکه باید مجهز به گرمایش استاندارد باشند.

وی افزود: با توجه به راه اندازی اردوی جهادی در وزارت آموزش و پرورش، رفع مشکلات فوری و موردی کلاس ها با استفاده از ظرفیت این اردو نیز در دستور کار قرار دارد.

هانمحمدی گفت: طرح های مورد نیاز برای تکمیل استانداردسازی تاسیسات گرمایشی طبقات باقیمانده انجام شده است و در صورت تزریق اعتبارات در زمان مناسب طبق برنامه، استانداردسازی تاسیسات گرمایشی طبقات تا پایان تکمیل خواهد شد. دولت سیزدهم

مدرسه سازی با نگاهی به آینده

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به لزوم ساخت مدارس با نگاه به آینده اشاره و تاکید کرد و افزود: زمانی که مدرسه می سازیم باید حداقل 50 سال از آن استفاده شود. بنابراین توجه به نیازهای آموزشی نسل های بعدی در ساخت مدارس ضروری است که تاکنون در مدرسه سازی کمتر به آن توجه شده است.

  مرگ سومین خبرنگار در قطر

وی گفت: در دولت سیزدهم وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و معتقدیم برای رسیدن به این هدف باید از فعالیت های محصور در چارچوب اداری فاصله گرفت و به دانش رجوع کرد. بر این اساس رویدادی با عنوان «مدرسه های آینده» با مشارکت بنیاد برکت برای جمع آوری و بررسی ایده های واحدهای دانش بنیان برای پیاده سازی فناوری های نوین در بخش های مختلف مدارس اعم از محتوا و زیرساخت برگزار کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پس از انتشار فراخوان این رویداد، 110 ایده به دبیرخانه ارسال و در نهایت 10 طرح انتخاب و به صاحبان ایده های برتر جوایزی اهدا شد. با هدف ورود فناوری به مدارس خود، از بهترین پروژه ها در این رویداد حمایت خواهیم کرد تا در مدارس مورد استفاده قرار گیرند.

خانم محمدی افزود: استفاده از فناوری های نوین در بخش های مختلف مدارس از جمله ساختمان و همچنین در حوزه آموزش و پرورش تحولات خوبی ایجاد کرده است. این رویداد قرار است سالانه برگزار شود و از بهترین پروژه ها در ساخت مدارس استفاده شود تا به الگوی مناسب و مدرنی از مدارس ایرانی اسلامی برسیم.

صنعتی سازی، سبک سازی و تسریع در مدارس

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به برنامه ریزی برای سوق دادن روند مدرسه سازی به سمت سازه های صنعتی و سبک گفت: واگذاری روند سنتی مدرسه سازی به نوسازی و صنعتی شدن ساختمان ها ابتدا فرهنگ سازی و سپس اعتماد می خواهد. در این راستا اگر همکاری بین نهادهای مرتبط و مراکز علمی و دانشگاهی تقویت شود، طبیعتا سرعت تحقق این گونه مدارس افزایش خواهد یافت.

هان محمدی افزود: هم اکنون 64 مدرسه سبز در کشور احداث و 280 مدرسه صنعتی شده است. همچنین برنامه هایی برای ساخت مدارس صنعتی، سبک و سریع در نظر داریم.

  پیش بینی قیمت نفت در سال آینده

وی خاطرنشان کرد: 31 شهر داریم که سرانه فضای آموزشی آنها زیر 3 متر مربع است. استفاده از سازه های صنعتی بر اساس نقشه ها و استانداردهای مدرسه سازی می تواند به سرعت این خلأهای آموزشی را برطرف کند. در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به شهرستان بهارستان دستور ساخت 10 مدرسه با 15 کلاسه را صادر کرد و می توان از سازه های صنعتی برای تسریع در ساخت این مدارس استفاده کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این زمینه با گروه های اجرایی ساختمان های صنعتی صحبت کرده ایم. آنها اعلام کردند که در صورت دریافت اعتبار می توانند مدارس با معماری مدنظر سازمان نوسازی را در کمتر از سه ماه تحویل دهند.

6 درصد مدارس تخریب شده و 13 درصد مدارس نیاز به تجهیز دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نیاز به نوسازی برخی کلاس های درس در کشور گفت: حدود 13 درصد مدارس ما نیاز به نوسازی دارند و 6 درصد مدارس معادل 33 ​​هزار کلاس درس. ، نابود می شوند. اعتبار فعلی مورد نیاز برای بازسازی این صنوف حدود 30 هزار میلیارد تومان است.

خانم محمدی افزود: مقاوم سازی برای ما به ویژه در شهرهای بزرگ اولویت جدی است. زیرا هم زمان برای ایجاد کلاس مناسب به دست آمد و هم اینکه بافت منطقه از بین نرفته و مدارس پس از بازسازی و تجهیز با همان ظاهر در محیط باقی می مانند.

وی بر لزوم به روز رسانی روش های مقاوم سازی مدارس در کشور تاکید کرد و گفت: نسخه هایی که مهندسان ایرانی برای مقاوم سازی تعیین و استفاده کرده اند منحصر به فرد است. اما مدتی است که فناوری مقاوم سازی ما به روز شده است. اگر فناوری های روز را در تجهیز مجدد پیاده کنیم، سرعت و کیفیت کار افزایش می یابد.

معماری مکتب ایرانی اسلامی

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش توجه به هویت ایرانی- اسلامی در طراحی و ساخت مدارس را یکی از الزامات مهم مدرسه سازی دانست و گفت: در مدرسه سازی باید به سمتی حرکت کنیم که ساختمان ها و فضاهای آموزشی داشته باشد. هویت معماری مناسب و مرتبط با هر منطقه. فقط اماکن و ساختمان هایی که از نظر فرهنگ معماری فاقد ماهیت و هویت هستند ساخته شود.

  چرا صادرات اوکراین بر کاهش قیمت های جهانی تأثیر نمی گذارد؟

هان محمدی افزود: اخیرا برای گام برداشتن در عرصه معماری مدارس، همایشی با عنوان مدارس با سلام ایرانی برگزار کردیم. این جشنواره بار دیگر در اسفندماه امسال برگزار می شود و در نهایت از 14 طرح برتر برای ساخت مدارس بر اساس این طرح ها حمایت می شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت 28 مدرسه نمونه با معماری ایرانی اسلامی آغاز شده و 10 مدرسه به عنوان مدارس نمونه با معماری ایرانی اسلامی در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. همچنین در حال تدوین دستورالعمل هایی در این زمینه هستیم. یکی از مشهورترین مدارس معماری ایرانی-اسلامی در دهه فجر در ساری افتتاح می شود.

کم سابقه تعهد 4600 میلیارد تومانی مدرسه سازان

حنمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان حمایت خیرین از ساختمان مدارس و نقش این قشر در افزایش زیرساخت های آموزشی کشور، گفت: خیرین یاور اصلی و 50 درصد از همکاران ما در ساختمان مدارس هستند و معمولاً در این زمینه فعالیت بیشتری دارند. این حوزه از بخش دولتی است.» سال گذشته خیرین گران قیمت 3400 میلیارد تومان تعهد کردند و دولت نیز 3100 میلیارد تومان تخصیص داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از شهریورماه امسال که بیست و چهارمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار شد، خیرین 4 هزار و 600 میلیارد تومان تعهد کردند. علاوه بر تشکر همه استان ها، تنها در اصفهان که پنج شنبه گذشته جشنواره خیرین برگزار شد، 700 خیر حدود 1100 میلیارد تومان تعهد کردند. برآوردها حاکی از آن است که در صورت برگزاری جشنواره های مدرسه ساز خیرین تا پایان سال حدود 8 هزار میلیارد تومان از سوی خیرین تعهد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه بخش عمومی به خیرین مادی نیست، خاطرنشان کرد: فرهنگ کاری خیرین برای ما مهم است. سازمان تعمیرات مدارس نیز تسهیلاتی را برای خیرین فراهم کند. از حمایت همه خیرین و کمک کنندگان در این حوزه که به هر اندازه و به هر شکلی به ساماندهی نوسازی کمک کردند قدردانی می کنیم و سعی می کنیم تسهیل گر حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید