توصیه هایی برای بهبود سردرد مزمن

573057 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردرد می تواند درد شدید یا مبهم باشد و چند روز طول بکشد. با این حال، علاوه بر مصرف مسکن ها و مسکن ها، می توانید اقدامات ساده ای برای کاهش این درد آزار دهنده انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

برخی از این اقدامات را در زیر با استناد به وب سایت مایو کلینیک مورد بحث قرار خواهیم داد.

* به طور منظم تمرین کن

ورزش موثرترین تغییر سبک زندگی برای کاهش قابل توجه شدت سردرد است. فعالیت بدنی یک تسکین دهنده استرس طبیعی است که تنش را که می تواند باعث سردرد شود را کاهش می دهد و اندورفین را آزاد می کند. اندورفین سیگنال های درد به مغز را مسدود می کند. حداقل پنج روز در هفته 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​انجام دهید.

* کافئین را محدود کنید

برخی از داروهای سردرد بدون نسخه حاوی کافئین هستند. مقدار کمی کافئین می تواند سردرد شما را متوقف کند. با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند باعث سردرد شود. این داروها فشار خون را بیش از حد بالا می برند و می توانند باعث سردرد شوند. به طور کلی، تا 400 میلی گرم کافئین در روز برای اکثر بزرگسالان بی خطر در نظر گرفته می شود. نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌توانند به ویژه سرشار از کافئین باشند، بنابراین مراقب مصرف خود باشید.

* رژیم غذایی سالم داشته باشید

برخی از افراد مبتلا به سردردهای مزمن یا میگرن با تغییر رژیم غذایی خود برای حذف برخی غذاها تسکین یافته اند. برای برخی، یک غذای خاص می تواند باعث سردرد شود و برای برخی دیگر، برخی مواد شیمیایی موجود در غذا، محرک هایی هستند که آستانه سردرد را افزایش می دهند. برخی از غذاهای رایجی که برای کاهش سردرد باید از آنها پرهیز کرد عبارتند از غذاهای بسیار فرآوری شده، کافئین، شکلات، گوشت های فرآوری شده با نیترات بالا، غذاهای پر قند و گلوتن. علاوه بر این، مولتی ویتامین ها و مکمل های روزانه حاوی ریبوفلاوین و منیزیم نیز به کاهش شدت سردرد کمک می کند.

  ترکیه جایگاه ویژه ای در امور اوکراین دارد

* به اندازه کافی خوابیدن

از کم یا زیاد خوابیدن خودداری کنید، زیرا این کار می تواند باعث میگرن شود. کمبود خواب می تواند باعث ترشح هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول شود. اگر خروپف می کنید، با پزشک خود در مورد راه های درمان آپنه خواب صحبت کنید، زیرا آپنه خواب درمان نشده می تواند منجر به فشار خون بالا، افزایش سردرد و حتی خطر سکته شود.

* تا حد امکان از استرس دوری کنید

زمانی که استرس دارید سردرد بیشتر اتفاق می افتد. استرس یکی از دلایل رایج سردردهای تنشی و میگرن است. همچنین می تواند باعث ایجاد یا تشدید انواع دیگر سردردها شود. تکنیک های آرام سازی می توانند علائم استرس از جمله سردرد را کاهش دهند. وقت گذاشتن برای فعالیت های لذت بخش مانند گوش دادن به موسیقی، ورزش و مطالعه می تواند کمک کننده باشد. همچنین، حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز باشد، زمانی را به تمرین آرامش از طریق مدیتیشن، یوگا و غیره اختصاص دهید. بیشتر سردردها جای نگرانی ندارند. اما اگر سردرد چند بار در هفته رخ می دهد، ناتوان کننده است، بیش از یک روز طول می کشد یا در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند، با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: پایگاه خبری ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید