توسعه پژوهش در کشور مستلزم آموزش کارآفرینی/ارائه محتوای آموزشی متناسب با نیاز روز است.

572916 خبر ناگهانی

علی آقا بابایی بنی استاد دانشگاه و پژوهشگر مرکز رشد واحد کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص تحقیقات انجام شده گفت: محصولات تولید شده در راستای توسعه محصولات غذایی و پزشکی بر پایه مس است. . عسل در گریدهای مختلف در صنایع غذایی، فناوری عسل به بازار عرضه می شود و در حال حاضر برند محصول ما در صنایع غذایی با ساکارز فوق بکر به میزان 1.5 و 2.8 در صنعت برند تخصصی صنایع غذایی قابل فروش است.

وی افزود: بخش تحقیق و توسعه شرکت در زمینه تولید شربت سرد بر پایه عسل و چندین نوع گیاه دارویی فعالیت داشته است و در حوزه صنایع غذایی نیز محصولات دیگری برای عرضه به بازار از جمله عسل نانو قرمز وارد شده است. نانو مس سفید و نانو مس رنگی. این سه محصول جدید با به کارگیری دانش نانو ترکیب از چندین گیاه دارویی به بازار معرفی شده اند. البته باید دانست که محصول جدید این شرکت با نام شربت سرماخوردگی در حال آزمایشات بالینی در زمینه درمان است و قابلیت درمان سریع آنفولانزا و سرماخوردگی را دارد و هدف آن درمان سرماخوردگی است.

برای توسعه تحقیقات آموزشی در دانشگاه های نسل چهارم باید جدی گرفته شود

این استاد دانشگاه در ادامه اقدامات توسعه علمی پژوهشی در محافل دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه با پشت سر گذاشتن دانشگاه های نسل دوم و سوم وارد نسل چهارم دانشگاه های کارآفرین شد. انتخاب رشته های دانشگاهی باید با نگرش به تولید و ورود به فعالیت های دانش بنیان امکان پذیر باشد. دانشگاه آزاد اسلامی 99 درصد رشته های کارشناسی بدون کنکور را پوشش می دهد و بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

  حسین عبدالهی، مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی درگذشت

بابایی بنی افزود: دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن خلاقیت و علایق خود رشته های تحصیلی را انتخاب کرده و با هدف ورود به اقتصاد دانش بنیان و کارهای دانش بنیان به ادامه تحصیل بپردازند. علاوه بر این، چنین نمایشگاهی در هفته پژوهش برگزار شد و بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری توانستند محصولات مختلف را ببینند و برای فعالیت های بعدی ایده بگیرند. موفقیت در اقتصاد دانش نیازمند شجاعت و توانایی غلبه بر مشکلات و موانع است.

محتوای آموزشی باید متناسب با نیازهای فرد و جامعه باشد

وی درباره روش یادگیری عمیق و دغدغه محور برای دانشجویان گفت: اساتید دانشگاه در تدریس خود مطالب آموزشی را بر اساس نیاز روز ارائه دهند و کتاب دهه های اخیر در دانشگاه ها تدریس و به دانشجویان منتقل نشود. به صورت کپی شده و از مفاهیم و کلیات استفاده کنید از ساختار اساسی درس استفاده کنید و محتوای آموزشی باید مطابق با نیازهای فرد و جامعه باشد تا دانش آموز بتواند بر اساس نیاز جامعه عمل کند. علاوه بر این باید در سیاست های بالادستی با تغییر و تحول در سرفصل های موضوعی ایجاد شود تا دروس متناسب با نیاز کشور بودجه بندی شود و شاخص ها در آن گنجانده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید