تلاش اساتید متناسب با میزان درآمد نیست/ کشورهای همسایه به دنبال جذب معلم ایرانی هستند

560207 خبر ناگهانی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نقش استاد در آموزش دانشجویان حائز اهمیت است. در این میان یکی از مهمترین ارکان نظام آموزشی، یادگیری دانش آموزی است. محور اصلی تحول و توسعه نظام آموزشی ارتقای کیفیت تدریس و شناخت دقیق ویژگی های کار این قشر از جامعه است. اکنون باید دانست که اساتید مانند سایر اقشار جامعه چه نیازهای اساسی دارند و چه اولویت هایی برای این قشر مغفول مانده است.
سپیده اربابی بیدگلی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص کمبودها و نیازهای موجود اساتید دانشگاه، اظهار کرد: علم و شاید فعالیت در سایر حوزه ها از جمله صنعت و بخش خصوصی. ، شاید برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد، اما ریشه انتخاب کار دانشگاهی به شدت به علاقه، تعهد و مسئولیت قلبی این گروه برای تربیت نسل های آینده مرتبط است و با ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی نقش بلندمدت در جامعه ایفا می کند. .

شکافی بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها ایجاد شده است

وی افزود: اگرچه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولیت و علاقه فراوان وظایف خود را انجام می دهند، اما شاهد خلأ قانونی و تبعیض جدی مادی بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و اساتید سایر دانشگاه ها هستیم. اگرچه اساتید این دانشگاه سال هاست که برای بازتولید حقوق خود تلاش می کنند و با مکاتبات و مراجع متعدد راه های مختلفی را طی کرده اند، اما این تلاش ها تا به امروز به جایی نرسیده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سال های اخیر فاصله افزایش حقوق دانشگاه های دولتی با افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته و این تفاوت باورنکردنی در سال های اخیر باعث دلسردی این قشر شده است. اساتید و اساتید نیز نسبت به سابقه کاری و مقاطع تحصیلی مختلف با تبعیض معنوی مواجه هستند. با این حال، نه تنها ساعات تدریس آنها بسیار بیشتر است، بلکه امکان استفاده از کمک هزینه های پژوهشی سالانه و بودجه های لازم در روند انجام پایان نامه در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی به وضوح کمتر از دانشگاه دولتی است.

  میزان خواب مناسب برای افراد بالای 40 سال چقدر است؟

توقف محرک بخش کوچک

اربابی گفت: در مواجهه با تبیین مشکلات اساتید این دانشگاه باید گوش شنوایی از بدنه دانشگاه وجود داشته باشد تا با دست در آتش، با نگاهی عمیق تر و تسلط بر مشکلات موجود، وضعیت رفاهی را به دست آورد. اساتید و اساتید باید تجدید نظر شوند. نتیجه چنین تبعیضی ممکن است بدتر شدن کیفیت تدریس و تأثیرات نامطلوب بر روابط فردی و اجتماعی معلمان باشد.
این استاد دانشگاه گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی نظام های تشویقی بسیار ضعیف و ناکارآمد است و حتی اگر ارزیابی محدودی از فعالیت های آموزشی یا پژوهشی صورت گیرد، با عدم شفافیت و کاستی های فراوانی مواجه است که با همین مشوق های کوچک می توان آن ها را تشویق کرد. دامنه فعالیت های نوآورانه را به حداقل می رساند و کاهش می دهد.

پیشنهاد همکاری اساتید ایرانی از کشورهای همسایه

وی با بیان اینکه بسیاری از اساتید انگیزه ای برای ارائه پایان نامه به دانشجویان ندارند، تاکید کرد: به روز نبودن شرایط مادی در دانشگاه آزاد اسلامی و مقایسه حقوق با سایر دانشگاه های سراسر کشور بهانه ای برای کمتر گذاشتن است. کار می کند و باعث وسوسه بازنشستگی پیش از موعد، خرید مجدد و غیره می شود. از طرفی کشورهای همسایه می توانند در این فضای نارضایتی فرصت های متعدد و مناسبی را برای اساتید مجرب و مسلط زبان انگلیسی ما فراهم کنند. البته تاکید می کنم مشکلات ذکر شده تنها بخشی از درد عمومی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی است.

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پست های تخصصی استخدام نمی شوند

اربابی با بیان اینکه شاهد تبعیض بین اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها هستیم، افزود: اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در پست های تخصصی دولتی منصوب شده اند. معلمان دانشگاه آزاد اسلامی از نظر معنوی و شرعی با کار خود ناسازگار هستند. شرکا دارای حداقل دستمزد هستند و اگر مبلغی به عنوان تشویقی پرداخت شود حداقل 5 سال گذشته تعرفه دارد.
این استاد دانشگاه تاکید کرد: این شرایط نیاز به بازنگری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی دارد و شرمندگی معلمان، عدم پیگیری نتیجه، تلاش های قبلی و ناامیدی در این قشر بالاخره کمتر به نیازهای آنان توجه شده است.
انتهای پیام/

  مهاجم جدید استقلال کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید