تغییراتی که پس از ترک قهوه در بدن شما ایجاد می شود

556434 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مصرف چای در بین ایرانیان بیشتر از قهوه است و طبیعتاً اعتیاد به چای بیشتر از سایر نوشیدنی ها رایج است. اما اعتیاد به قهوه راه آسانی نیست. جالب است بدانید که قهوه در ایران روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند. کافئین، طعم تلخ، می تواند یکی از دلایل اعتیاد به قهوه باشد.

بیشتر بخوانید:

شما نمی توانید به طور مستقیم از قهوه خالص استفاده کنید. بلکه مشتقات آن مانند لاته، نسکافه و کاپوچینو مورد علاقه شما هستند. و در این صورت کافئین موجود در این دسته از نوشیدنی ها می تواند اعتیاد شما را توجیه کند. در اینجا تغییراتی در روتین شما پس از ترک قهوه آورده شده است.

1- کاهش وزن

بسته به نوع قهوه ای که دوست دارید، می توانید پس از ترک وزن کم کنید. اگر قهوه خود را با شکر، خامه و سایر غذاهای پرکالری میل می کنید، پس از رها کردن، قطعا وزن کم خواهید کرد.

2- افزایش وزن

یکی از خواص قهوه در صبح کاهش اشتها و کاهش وزن است. در این صورت، اگر صبح قهوه را بدون شکر رها کنید، باید صبحانه کامل بخورید که می تواند وزن اضافه کند.

3- خواب بهتر

کافئین موجود در قهوه و مشتقات آن زمان و کیفیت خواب شما را مختل می کند. وقتی قهوه را کنار می گذارید، خواب شما عمیق تر از قبل می شود. طبق مطالعه ای در سال 2013 در مجله کلینیک پزشکی خواب، نوشیدن 6 ساعت قبل از خواب تأثیر منفی بر میزان و کیفیت خواب دارد.

  در واقع چه نوع سرفه ای نشانه بیماری کرون است؟

4- سردردهای مکرر

امتناع از قهوه منجر به کمبود هورمون‌های آدرنالین و دوپامین می‌شود، هورمون‌هایی که در هنگام خستگی و استراحت به ما کمک می‌کنند. با مصرف مکرر قهوه، کافئین در ترشح طبیعی این هورمون ها اختلال ایجاد می کند. پس از قطع نوشیدن قهوه و در حالی که هورمون ها در حال تولید مثل هستند، ممکن است این سردردهای گاه به گاه را تجربه کنید که موقتی هستند.

5- استفراغ

سردرد تنها نشانه ترک قهوه نیست. کسانی که نوشیدن قهوه را متوقف کرده اند علائم دیگری مانند افسردگی، اضطراب، سرگیجه، بی خوابی، علائم شبیه آنفولانزا، تغییرات خلقی، عدم تعادل ذهنی و تنبلی را گزارش می دهند. اما خبر خوب این است که این علائم موقتی هستند و فقط برای مدت کوتاهی (حدود دو روز) باقی می مانند.

6- دندان های سالم تری خواهید داشت

قهوه محلول اسیدی است، به این معنی که بین دندان ها باقی می ماند و به مرور زمان دندان ها مسدود می شوند. ترک قهوه در وهله اول به شما کمک می کند تا در طول زندگی دندان های سالمی داشته باشید.

7- کمبود آنتی اکسیدان ها

طبق تحقیقات انجام شده در سال های 2015 و 2018، افرادی که قهوه می نوشند از مقدار زیادی آنتی اکسیدان بهره مند می شوند که از بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزایمر جلوگیری می کند و احتمال ابتلا به بیماری های دیگر را کاهش می دهد. اما مجموع مضرات و خواص قهوه تاکید بیشتری بر ترک اعتیاد است. می توانید با خوردن سبزیجات تازه، میوه ها و نوشیدنی هایی مانند چای، جای خالی آن را با آنتی اکسیدان ها پر کنید.

  درخواست فیلتر دائمی اینستاگرام و واتس اپ!

8- عدم تمرکز

ترک قهوه باعث احساس خستگی کاذب و نوسانات خلقی می شود که باعث می شود نتوانید روی موضوعات مختلف تمرکز کنید. سعی کنید آدامس بجوید تا مغزتان بیدار و هوشیار بماند.

9. احتمال یبوست

کافئین به عنوان یک ملین در روده عمل می کند که هضم را تسهیل می کند. ترک قهوه می تواند منجر به یبوست شود. اما راه های سالم تری برای تسهیل هضم وجود دارد. فقط سعی کنید فیبر فراوان، آب فراوان و ورزش منظم را در برنامه خود داشته باشید.

10. آرامش بیشتری داشته باشید

اگر به حرکت دادن پاها و چرخاندن صندلی خود ادامه می دهید، بهتر است با دو شات اسپرسو خداحافظی کنید. کافئین موجود در قهوه باعث افزایش ترشح هورمون آدرنالین و استرس در بدن می شود که با حذف قهوه این فشار از بدن خارج می شود و آرام می شوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید