تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اجرای طرح رتبه بندی معلمان

540422 خبر ناگهانی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد محبر روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از 2 هزار و 950 طرح آموزشی در سراسر کشور که همزمان و به صورت متمرکز در مدرسه کودکان ممتاز امام رضا (ع) جنوب تهران اجرا شد، ایام الله دهه فجر را تبریک گفت. دهه و بزرگداشت و در یاد امام خمینی (ره) آمده است: دین، شجاعت، بی اعتنایی به دنیا، استواری در راه، خویشتن داری و مهم ترین اعتماد به مردم از ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام راحل بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) تلاش کردند تا زمینه نقش آفرینی ملت در کشور و پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کنند و همچنین در دوران دفاع مقدس نیز کتابخوانی مردمی به نمایش گذاشته شد و امروز مسائل مختلف می توان به مردم کشور اعتماد کرد و به آنها اعتماد کرد تصمیم گرفته شده است.

مخبر با اشاره به اینکه معلمان و دانش آموزان یکی از رایج ترین اساتید امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس هستند، گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان و معلمان بخش قابل توجهی از رزمندگان بوده و نقش اساسی در پیروزی ما دارند. کشور.» در جنگ تحمیلی بازی کردند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان یک خانواده خوب یاد کرد و گفت: تاکنون 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است و باید از این الگو در سایر بخش ها مانند تولیدی استفاده کنیم. و اشتغال».

وی با قدردانی از خانواده مدرسه ساز میرمحمدصادق خیر که در این مراسم حضور داشتند، گفت: خیرین مدرسه ساز کارهای بزرگی را در کشور انجام داده اند و اثر کارهای خیر آنها در جای جای کشور قابل مشاهده است.

  امکان ثبت نام داوطلبان دکتری در وزارت بهداشت فراهم شد

مخبر یکی از شعارهای محوری دولت سیزدهم مردم را «عدالت» خواند و گفت: عدالت آموزشی یکی از مهم ترین شاخه های عدالت است و اگر نتوانیم در این بخش عدالت برقرار کنیم، عدالت در سایر بخش ها محقق نمی شود. ”

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر فردی از تحصیل محروم شود و نتواند از عدالت آموزشی برخوردار شود، استعدادها و توانایی های خدادادی آن فرد ظاهر نمی شود و از امکانات و توانایی های دیگر برخوردار نمی شود.

وی با اشاره به خاطره حضور مقام معظم رهبری و تمرکز ایشان بر مدرسه سازی بیان کرد: زمانی که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بودم، مقام معظم رهبری بر ساخت ستاد هزار مدرسه در کشور اصرار داشتند و پس از مدتی محقق شد. در دیدار دیگری که با معظم له داشتم، تاکید کردند که عدد هزار مورد تاکید است و باید هرچه بیشتر مدرسه در کشور بسازیم.

محبر با اشاره به توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش گفت: برای تحقق.

وی افزود: به همین دلیل علیرغم اینکه لایحه دولت قبل درباره رتبه بندی معلمان دارای اشکال و ایراداتی بود، اما رئیس جمهور تاکید کرد که باید همین لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم تا موضوع رتبه بندی بتواند باید دنبال شود. سریع و به نتیجه برسیم.»

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده در این مراسم مبنی بر وجود مدارس سنگی و صومعه سرا به ویژه در مناطق مرزی و کم برخوردار، گفت: دولت برای حل این مشکل هم از ظرفیت خود و هم از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده خواهد کرد و وزیر آموزش و پرورش و پرورش این موضوع با جدیت در دستور کار خود قرار گیرد.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از خانواده مدرسه ساز میرمحمدصادق هیر قدردانی و از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با 4 استان هرمزگان، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی دستوری صادر شد. صادر شده 2950 پروژه آموزشی با 13450 کلاس درس در سراسر کشور.

به گفته وزیر آموزش و پرورش دستاوردهای آموزشی جمهوری اسلامی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر توجه جدی به آموزش همگانی را زیرساخت آینده و پیشرفت کشور از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و استقرار دانست. جمهوری اسلامی ایران وابستگی نظام آموزشی کشور به کشورهای استکباری مرتفع شده است که در این راستا اقداماتی در دو جهت زیرساخت فیزیکی و کیفی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: نرخ باسوادی 96 درصد نسبت به 48 درصد در سال 57، افزایش سرانه آموزش در کشور از 1.5 متر مربع به 5.2 متر مربع برای هر دانش آموز، افزایش تعداد 100 هزار کلاس در سال 57 540000 کلاس درس و افزایش تعداد مدارس از 52000 به 113000 را یکی از اقدامات و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران برای توسعه نظام آموزشی کشور عنوان می کند و می گوید: «یکی از مهمترین برکات انقلاب اسلامی از نظر توجه به مشکلات: زیرساخت‌های فیزیکی در نظام آموزشی کشور به این صورت است که در 40 سال گذشته مدارسی که به تدریج فرسوده شده‌اند با اعتبارات لازم بازسازی و مرمت شده‌اند.

افزایش 10 برابری مدارس با نیازهای خاص از 162 به 1680 مدرسه و افزایش تعداد مدارس استعدادهای درخشان از 5 به 708 و همچنین افزایش کادر آموزشی و معلمان با مدرک لیسانس و بیش از 40000 مدرسه در سال. 57 تا 700 هزار وی دیگر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و تصریح کرد: با اقدامات و تلاش های دولتمردان و خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور، هیچ جایی در کشور وجود ندارد که دانش آموزان این کار را انجام دهند. از نعمت کلاس درس و نظام آموزشی بهره مند نشوید.

  بیا، ترسوها!

نوری افزود: بر اساس سند تحول بنیادین در نظام آموزشی کشور، تلاش شد تا با بازنگری اساسی در فضاهای آموزشی و مدارس کشور، یک انسان استاندارد با آرمان های والای امام خمینی (ره) و نظام اسلامی آموزش داده شود. جمهوری ایران.”

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی متخصص در حمایت از صنعت و صنعت کشور، گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش توجه ویژه ای به گسترش هنرستان ها در کشور برای جذب دانش آموزان به بازار کار و تامین تولیدات داشته است. بخش همچنین در سیاست های مقام معظم رهبری در سال 92 ارتقای نظام آموزشی کشور حائز اهمیت است.

وی در پایان با تشکر از جامعه خیرین برای مدرسه سازی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک ها، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه ها و ارگان های دولتی که در زمینه ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس تلاش کرده اند، خاطرنشان کرد: افزایش دانش‌آموزان از 12 میلیون در سال 92 به 15.5 میلیون دانش‌آموز در سال جاری نشان می‌دهد که نظام آموزشی کشور هر ساله باید کلاس‌های جدید بسازد و علاوه بر آن باید زمینه را فراهم کند که کیفیت یادگیری دانش‌آموزان روز به روز ارتقا یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید