بیماری هایی که به دلیل عدم اقدام به آن مبتلا خواهید شد

559650 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محققان دانشگاه تورکو فنلاند می گویند تنها یک ساعت کمتر نشستن در روز و افزایش فعالیت بدنی سبک می تواند به پیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی از شایع ترین بیماری های مزمن در سراسر جهان هستند. خطر ابتلا به این بیماری ها به ویژه به دلیل اضافه وزن به دلیل کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم و اختلالات متابولیکی که اغلب با آن همراه است افزایش می یابد.

به خوبی ثابت شده است که ورزش منظم برای کنترل وزن و پیشگیری از بیماری مفید است. با این حال، بسیاری از بزرگسالان 2.5 ساعت ورزش با شدت متوسط ​​در هفته را توصیه نمی کنند و معمولا بیشتر روز را می نشینند.

محققان به دنبال این هستند که آیا می توان با کاهش زمان بی تحرکی روزانه برای یک دوره سه ماهه به مزایای سلامتی دست یافت. شرکت کنندگان در این مطالعه بزرگسالان کم تحرک و غیر فعال در معرض خطر بالای دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی بودند.

محققان دو گروه را با هم مقایسه کردند: گروه مداخله که با افزایش فعالیت بدنی با شدت سبک و ایستادن به مدت یک ساعت زمان نشستن خود را کاهش داد و گروه کنترل به حفظ عادات عادی و سبک زندگی بی تحرک دستور دادند.

گروه مداخله عمدتاً با افزایش میزان فعالیت بدنی با شدت خفیف تا متوسط، زمان عدم تحرک را 50 دقیقه در روز کاهش دادند. برای مدت سه ماه، محققان مزایای کنترل قند خون، حساسیت به انسولین و سلامت کبد را در گروه مداخله بررسی کردند.

  پیش بینی رشد اقتصادی 8 درصدی

محققان می گویند اگر فردی چندین عامل خطر برای دیابت و بیماری های قلبی عروقی داشته باشد، تنها کاهش زمان عدم تحرک برای پیشگیری از این بیماری کافی نیست.

او گفت: «کاهش زمان صرف نشستن همچنان می‌تواند بروز این بیماری‌ها را کاهش دهد، اما مطمئناً می‌توان با افزایش میزان یا شدت فعالیت بدنی علاوه بر نشستن کمتر، از مزایای بیشتری بهره برد.

گام بعدی برای محققان این است که بررسی کنند که چگونه تغییرات در فعالیت روزانه و زمان عدم فعالیت بر متابولیسم انرژی و ساختار بدن علاوه بر عوامل خطر دیابت و بیماری های قلبی عروقی در یک دوره شش ماهه تأثیر می گذارد.

منبع: Science Daily

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید