بهترین غذاها برای کاهش وزن

به گزارش هلث، متخصصان و متخصصان تغذیه غذاهای خاصی را برای کاهش وزن به افراد توصیه می کنند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.

غذاهای سرشار از پروتئین می توانند به سرعت متابولیسم بدن کمک کنند. بنابراین، کالری سوزی را افزایش می دهد و به عبارت دیگر، پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به بدن شما در سوزاندن کالری بیشتری در طول روز کمک کند.

این غذاها شامل تخم مرغ، مرغ، بوقلمون و ماهی است. البته همه پروتئین ها از حیوانات نمی آیند و غذاهایی مانند لوبیا نیز می توانند نیازهای تغذیه ای انسان را تامین کنند.

فیبر همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری کند. غذاهای غنی از فیبر عبارتند از: سیب زمینی، غلات کامل و جو سبوس دار.

انواع میوه های تازه مانند انواع توت ها، گریپ فروت و سیب می توانند هوس شیرینی را کاهش دهند. انتخاب خوب دیگر هندوانه است. هندوانه حاوی ویتامین A، ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که به ترمیم آسیب های سلولی برای حمایت از سیستم ایمنی قوی و سلامت کلی کمک می کند. این میوه همچنین حاوی لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن مرتبط است.

کرفس و سایر سبزیجات سبز کم قند هستند. بنابراین به بدن شما در سوزاندن چربی کمک می کند. بیشتر سبزیجات، به خصوص سبزیجات سبز و برگ دار، حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند که می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. آنها همچنین انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را برای عملکرد بهینه فراهم می کنند که می تواند به کاهش وزن سالم کمک کند.

  مهم نیست در بازی با پرسپولیس چه اتفاقی می افتد، او معتبر است

همانطور که در یک مطالعه در سال 2019 در ژورنال Nutrients نشان داده شده است، شیر کم چرب و سایر محصولات لبنی می تواند بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن باشد.

محققان دریافتند که چهار تا پنج وعده روزانه از غذاهای لبنی کم چرب ممکن است برای کاهش وزن یا حفظ وزن مفید باشد و منجر به نتایج مطلوب تری برای استخوان و بدن در زنان یائسه ای شود که به دنبال کاهش وزن هستند.

علاوه بر این، کافئین، قهوه و چای سبز از جمله غذاهایی هستند که باید در رژیم کاهش وزن خود بگنجانید. سرکه سیب برای مدت طولانی به عنوان یک مکمل چربی سوز و کاهش وزن در نظر گرفته می شود زیرا حاوی اسید استیک است که محصول جانبی فرآیند تخمیر است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اسید استیک می تواند به کاهش اشتها و سوزاندن چربی کمک کند.

البته برای ایجاد تغییرات پایدار، باید آهسته پیش رفت. کاهش وزن سریع معمولاً در دراز مدت پایدار نیست و آهسته و پیوسته برنده مسابقه کاهش وزن است.

موفق ترین برنامه های کاهش وزن ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است. عادات موفقی که از کاهش وزن حمایت می کنند شامل کنترل غذا خوردن، تغذیه سالم و خواب کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید