بهترین زمان برای ورزش

571664 خبر ناگهانی

گالی آلبالاک، نویسنده این مطالعه از دانشگاه لیدن هلند، می گوید: «اول از همه، می خواهم تأکید کنم که فعالیت بدنی یا انجام نوعی ورزش در هر زمانی از روز مفید است. گروه ایسکانیوز.

بیشتر بخوانید:

آلبالاک افزود: در واقع، بیشتر دستورالعمل‌های بهداشت عمومی نقش زمان‌بندی را به‌طور کامل نادیده می‌گیرند، و ترجیح می‌دهند بیشتر بر روی «دقیقاً چند وقت یک‌بار، چه مدت و با چه شدتی باید فعال باشیم» تمرکز کنند تا فواید سلامت قلب را به حداکثر برسانیم.

در این مطالعه، محققان بر روی جزئیات چرخه بیداری تمرکز کردند که دانشمندان آن را ریتم شبانه روزی می نامند.

برای یافتن این موضوع، محققان الگوهای فعالیت بدنی و سلامت قلب را در بین 87000 مرد و زن پیگیری کردند.

شرکت کنندگان در محدوده سنی 42 تا 78 سال بودند و نزدیک به 60 درصد آنها زن بودند.

وقتی به یک ردیاب فعالیت که الگوهای ورزش را به مدت یک هفته ردیابی می کرد، همه سالم بودند.

وضعیت قلبی آنها به طور متوسط ​​به مدت شش سال تحت نظر بود. در طول این مدت، تقریباً 2900 شرکت کننده به بیماری قلبی مبتلا شدند، در حالی که تقریباً 800 نفر سکته کردند.

با ارتباط «رویدادهای قلبی» با زمان ورزش، محققان به این نتیجه رسیدند که زنانی که بیشتر در «اواخر صبح»، تقریباً بین ساعت 8 تا 11 صبح، ورزش می کردند، کمترین خطر حمله قلبی یا سکته را داشتند.

در مقایسه با زنانی که در پایان روز بیشترین تحرک را داشتند، مشخص شد آنهایی که در اوایل یا دیروقت صبح تحرک بیشتری داشتند، 22 تا 24 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی بودند. و کسانی که بیشتر در اواخر صبح ورزش می کنند، 35 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

  انتظار نداشتیم از انگلیس 6 گل بزنیم

با این حال، هیچ مزیت افزایشی از ورزش صبحگاهی در بین مردان مشاهده نشد.

چرا؟ آلبالک خاطرنشان کرد: ما نظریه روشنی که بتواند این یافته را توضیح دهد پیدا نکردیم و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

محققان تاکید می‌کنند که اگرچه بیشتر افراد شاغل این زمان را ندارند، اما اگر فرصتی برای فعال بودن در صبح، به عنوان مثال در یک روز تعطیل یا تغییر مسیر رفت‌وآمد روزانه خود داشته باشید، تلاش برای شروع روزتان ضرری ندارد. با کمی فعالیت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید