برکناری ۱۳۰ مدیر ناکارآمد

احمد صالحی در نشست خبری با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اطلاع رسانی دقیق به مردم، گفت: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دارای ساختار قوی برای نظارت، ارزیابی و پیگیری است و فعالیت این مرکز محدود به سفرهای استانی نیست، بلکه این مرکز مسئولیت ارزیابی کار مدیران را بر اساس شاخص های کارایی و دموکراسی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای اداره کل بازرسی این مرکز 401 مدیر مورد ارزیابی قرار گرفته و کمیسیونی 130 نفر از مدیران غیرموفق را شناسایی و طبق مراحل قانونی برکنار شدند. در واقع شاخص‌های ارزیابی مدیران باید توسط مرکز روابط عمومی اعلام شود.» ما این شاخص‌ها را به دستگاه‌های دولتی اعلام کردیم و بر اساس آن ارزیابی‌ها توسط معاونین استاندار، استاندار، معاون وزیر و مدیران کل انجام شد.

صالحی با اشاره به تعداد زیادی از جمعیتی که در سفرهای استانی تجمع می کنند، گفت: از ششمین سفر استانی تلاش کردیم تا یک ماه قبل از سفر موضوعاتی را که مردم به آن علاقه مند هستند شناسایی کنیم، سپس به وزارتخانه های مختلف فرستادیم و اکنون آن ها را داریم. جلسات قبلی قبل از طی این سفر نمایندگان تام الاختیار 30 تا 34 وزارتخانه و مؤسسه دولتی در استان ها مستقر می شوند و به راهنمایی مردم می پردازند و در هر سفر بین 6 تا 8 هزار مراجعه حضوری انجام می شود. سامانه صمد ثبت و پیگیری می شود.

وی افزود: تاکنون 77 میلیون و 756 هزار پرس و جو پرطرفدار را ردیابی و اجرا کرده ایم. همچنین روزانه بین 4000 تا 5000 تماس عمومی داریم و تاکنون 944425 درخواست مردمی دریافت کرده ایم. ما همچنین یک خبرنامه روزانه داریم که شامل 50 خبرنامه است.

  تیپ پسرانه السا فیروز + عکس

رئیس مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری با بیان اینکه حجم درخواست های مردم در دوره های گذشته 16 برابر شده است، گفت: رویکرد ما به این مراجع، اقدام و اقناع است؛ یعنی اگر درخواست غیرقانونی باشد، تلاش می کنیم. برای متقاعد کردن مردم به جای اینکه پشت اتاق کنترل منتظر مردم باشیم، مدیران را در بین مردم به بردگی می کشیم، در هر گشت استانی 30 تا 40 جلسه برای رفع مشکلات مردم از جمله تولید برگزار می شود و مرکز روابط عمومی نهادهای مختلف را دور هم جمع می کند. من دارم مشکلات رو حل میکنم

وی درباره برگزاری جلسات علنی در پاستور نیز تصریح کرد: اکنون این جلسات نسبت به ابتدا بسیار کمتر است و معمولاً در مورد مسائلی است که به دولت برنمی گردد اما با ارتباط با مجلس و قوه قضائیه موضوعات را به آنها منتقل کردیم. ما انجام می دهیم و آنها همکاری می کنند، مسائلی که مربوط به خود دولت است بلافاصله حل می شود و حتی در همان روز نتیجه را اعلام می کنیم، البته مسائلی هم هست که زمان می برد، اما همه مسائلی که مردم مطرح می کنند. تماس با مسئولان و ارزیابی و نظارت بر اجرای پاسخ های مسئولان. البته تاکید می کنیم که اطلاعات باید در دولت قوی تر شود.

وی همچنین با اشاره به مهمترین دغدغه های مردم گفت: موضوع تاج، بورسیه، حقوق و مزایای جانبازان و کارگران، رتبه بندی فرهنگی، وام، معلمان نهضت و باقیمانده یارانه ها و نحوه اعتراض به این امر و دهک ها هستند. مهمترین سوالاتی که مردم به ما می گویند اعلام شده است در مورد مانده یارانه ها هم باید بگویم به زودی سامانه ای در این حوزه راه اندازی می شود. در حال حاضر 120 پاسخگو به صورت 24 ساعته در وزارت کار به مردم پاسخ می دهند.

  تصویر جدید مهران مدیری

وی در خصوص برخی اعتراضات در برخی شهرها گفت: گزارشی از این تجمعات به رئیس جمهور داده ایم و رئیس جمهور نیز از این مشکلات آگاه است. البته مردم متوجه شده‌اند که دولت به خواسته‌های آنها عمل می‌کند و این تجمع‌ها محل رجوع دشمن نیز است.»

صالحی در پایان یادآور شد: 82 درصد از مطالبات مردم را اجرا کرده ایم و حتی در مواقعی که رئیس جمهور سفر می کند به مطالبات مردم پاسخ داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید