برای جلوگیری از افسردگی چه غذاهایی بخوریم؟

اختلال عاطفی فصلی بیماری است که معمولا از پاییز شروع می شود و در بهار بهبود می یابد. این بیماری به دلیل تغییرات آب و هوایی، کمبود ویتامین D، کاهش سروتونین و تغییر سطح ملاتونین در بدن ایجاد می شود.

علاوه بر گفتار درمانی، نور درمانی و داروهای ضدافسردگی، ثابت شده است که خوردن برخی غذاها می تواند به درمان این بیماری کمک کند. در ادامه شما را با این غذاها آشنا می کنیم.

غلات غنی شده: شروع روز با غلات صبحانه سالم می تواند راهی عالی برای تقویت بدن شما باشد و در عین حال به شما در مدیریت علائم کمک کند. بیشتر غلات غنی شده سرشار از فیبر، ویتامین B12 و اسید فولیک هستند. این سه ماده مغذی برای مقابله با علائم افسردگی ضروری هستند.

2. ماهی: اگر از طرفداران غذاهای دریایی هستید، افزودن ماهی به رژیم غذایی شما ممکن است برای شما ایده آل باشد. به گفته متخصصان، مصرف پروتئین بدون چربی می تواند به کاهش علائم این بیماری کمک کند، زیرا منبع پروتئینی است که باعث سوء هاضمه یا التهاب نمی شود.

3. توفو: توفو می تواند با افزایش سطح آهن در بدن علائم افسردگی را کاهش دهد، زیرا بسیاری از سلول های مغز در این شرایط به سطوح بالایی از آهن نیاز دارند. این غذا برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند نیز بسیار مفید است زیرا آهن آنها را تامین می کند.

4. شکلات تلخ: مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ سرشار از منیزیم است، یک ماده معدنی کلیدی که به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. البته مصرف شکلات تلخ را فراموش نکنید و از مصرف شکلات های شیرین پرهیز کنید.

  جسد یک قهرمان بدنساز را در خانه اش کشف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید