با پیروی از یک رژیم غذایی سالم، امید به زندگی را افزایش دهید

551691 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مطالعه محققان روی موش ها نشان داد که خوردن تنها در طول روز و رژیم غذایی محدود می تواند پیری را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

اینکه چه می خوریم و چه زمانی می خوریم فاکتورهای مهمی در سبک زندگی هستند که سلامت ما را شکل می دهند و دانشمندان به کار خود ادامه می دهند تا بینش های ارزشمندی در مورد اینکه دقیقاً کدام عادات ممکن است برای سلامتی ما مفیدتر باشند را بیابند.
یک مطالعه جدید این موضوع را از طریق یک مطالعه چند ساله بر روی صدها موش بررسی می کند و نشان می دهد که تعادل مناسب بین محدود کردن کالری دریافتی و محدود کردن غذا به شلوغ ترین ساعات روز می تواند امید به زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

دانشمندان در حال جمع آوری شواهد قابل توجهی از راه هایی هستند که گرسنگی می تواند در درازمدت تأثیر مثبتی بر سلامتی داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه جذاب در هاروارد در سال 2017 نشان داد که چگونه گرسنگی می تواند پیری را کاهش دهد و سلامت را با ایجاد انعطاف پذیری جوانی در فعالیت میتوکندری در سلول های ما بهبود بخشد.

از آن زمان، مطالعات دیگر مکانیسم‌های بیولوژیکی زیربنای این رابطه را بررسی کرده‌اند که نتایج شگفت‌آوری به همراه داشته است. یکی در سال 2019 نشان داد که گرسنگی می تواند باعث تغییرات متابولیک در خون شود که با طول عمر و پیری سالم همراه است.
مطالعات روی موش‌ها همچنین نشان داده است که گرسنگی می‌تواند بیان ژن را بهبود بخشد، که با بهبود حافظه بلندمدت و کاهش اختلالات شناختی مرتبط با افزایش سن همراه است.
در همین حال، مطالعات روی میمون ها نشان داده است که محدودیت کالری می تواند باعث افزایش امید به زندگی و بهبود سلامت شود.

  رونق غیرتورمی در بازار مسکن از ابتدای سال 1401

جدیدترین یافته ها توسط تیمی در موسسه پزشکی هاوارد هیوز به دست آمده است که صدها موش را که به مدت چهار سال تحت رژیم های غذایی مختلف بوده اند مورد مطالعه قرار دادند. محققان تصمیم گرفته‌اند نه تنها بررسی کنند که چگونه یک رژیم غذایی محدود می‌تواند پیری را کاهش دهد، بلکه چگونه می‌تواند تاثیرات آن در صورت ترکیب با محدودیت شدید کالری بیشتر باشد.

موش‌ها با تغذیه خودکار تغذیه می‌شدند، برخی از آنها اجازه داشتند هر چقدر که می‌خواستند غذا بخورند، در حالی که برخی دیگر 30 تا 40 درصد رژیم‌های کم کالری داشتند و رژیم‌های غذایی متفاوتی در جیره‌های مختلف گنجانده شد. فقط شب‌های فعال تغذیه می‌شد. ثابت شده است که محدودیت کالری به تنهایی طول عمر جوندگان را تا 10 درصد افزایش می دهد، اما زمانی که تنها با غذا خوردن در شب ترکیب شود، امید به زندگی آنها 35 درصد افزایش می یابد.

نتایج نشان می دهد که خوردن برای مدت محدود برای بدن مفید است و بدون توجه به کاهش وزن این کار را انجام می دهد. یک مطالعه جالب که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که محدود کردن مصرف غذا به مدت زمان کوتاه در روز موثرتر از محدود کردن کالری برای کاهش وزن نیست. به گفته نویسنده این مطالعه، جوزف تاکاهاشی، نویسندگان مطالعه جدید در واقع تفاوت‌هایی در وزن بدن موش‌ها در رژیم‌های غذایی مختلف پیدا نکردند، اما «تفاوت‌های عمیقی را در طول زندگی» مشاهده کردند.

ترکیب کاهش کالری دریافتی با غذا خوردن در شب به مدت 9 ماه به زندگی طبیعی دو ساله موش ها می افزاید. به گفته دانشمندان، چنین برنامه ای در انسان معادل صرف غذا خوردن در طول روز است.
یادگیری بیشتر در مورد نحوه تعامل رژیم های غذایی کم کالری با ساعت بدن، که به عنوان ریتم شبانه روزی ما شناخته می شود، تمرکز کلیدی برای دانشمندان متحرک است. این یافته می تواند منجر به رژیم های کم کالری یا حتی داروهایی شود که این اثرات را تقلید می کنند.

  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

این مطالعه در مجله Science منتشر شد.

منبع: وب سایت نیواطلس منتشر شده توسط موسسه پزشکی هاوارد هیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید