با این 6 غذا اشتهای خود را کنترل کنید

574201 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ثابت شده است که پیروی از رژیم های غذایی حاوی کربوهیدرات های تخمیری مانند جو، کنگر فرنگی، قارچ، مارچوبه، پیاز و موز حاوی دو نوع ماده به نام های بتا گلوتن و اینولین است که به رسیدن به هدف از دست دادن کمک می کند. وزن کمک

مصرف این نوع کربوهیدرات ها تولید هورمون های کنترل کننده اشتها را بیشتر می کند و باعث می شود فرد برای مدت طولانی احساس سیری کند. همچنین، مصرف این کربوهیدرات ها به کاهش چربی مضر و چربی احشایی کمک می کند. چربی هایی که با خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها مرتبط هستند.

این نوع غذاها با کنترل و حفظ سطح قند خون در سطح سالم، نقش مهمی در مدیریت یا پیشگیری از دیابت دارند. این کربوهیدرات ها علاوه بر تقویت ایمنی بدن، باکتری های مفید روده را افزایش داده و فرآیند گوارش را بهبود می بخشد.

به گفته وزارت آموزش بهداشت و دفتر ارتقای سلامت، شش ماده غذایی که می توانند به شما در رژیم های کاهش وزن کمک کنند، شامل موارد زیر است:

جو: بدانید که فقط دو وعده بلغور جو دوسر در روز می تواند LDL یا کلسترول بد را تا بیش از پنج درصد در عرض شش هفته کاهش دهد. بتا گلوتن موجود در جو به حذف LDL از بدن کمک می کند.

_ کنگر فرنگی: این غذا داروی لاغری است و کسانی که می خواهند لاغر شوند می توانند هر روز کنگر بخورند. از تمام قسمت های این گیاه می توان برای تهیه انواع سالاد و غذا استفاده کرد. پس از تمیز کردن، گیاه تازه را می توان منجمد کرد تا در فصول مختلف استفاده شود. آب برگ کنگر حاوی املاح معدنی مختلف و سینارین است و کاربردهای درمانی زیادی دارد.

  عکس های روی جلد جدید لیندا کیانی

قارچ: به جنگ با چربی بدن می رود. مصرف قارچ می تواند تولید و فعالیت گلبول های سفید را افزایش دهد. بهتر است این غذا را به صورت سالم طبخ کنید. بنابراین استفاده از قارچ سرخ شده توسط کارشناسان توصیه نمی شود و قارچ خورشتی یا کبابی انتخاب مناسب تری است. توصیه می شود ناهار یا شام در این رژیم به قارچ اختصاص داده شود، البته می توانید در وعده صبحانه یک وعده غذایی ترکیبی مانند املت با قارچ نیز میل کنید. قارچ حاوی بتا گلوکان است که برای تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری ها مهم و ضروری است.

مارچوبه: برخی از غذاها تاثیر زیادی بر روند گوارش دارند و مارچوبه یکی از این غذاهاست. این گیاه منبع اینولین است. این یک فیبر ویژه است که به افزایش باکتری های خوب در روده کمک می کند و هضم غذا را کارآمدتر می کند. مارچوبه متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به عنوان یک چربی سوز به کاهش وزن کمک می کند. هر 100 گرم مارچوبه تنها 20 کیلو کالری انرژی دارد که آن را جایگزینی عالی برای میان وعده های پر کالری می کند.

_ موز: مصرف این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین B6 باعث افزایش تولید سروتونین در مغز می شود. بنابراین مصرف آن با کاهش استرس و اضطراب همراه است. اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تأثیر زیادی بر سطح قند خون ندارد. میزان گلوکز پایین آن باعث می شود که قند خون در مقایسه با سایر غذاها به حد قابل قبولی برسد. از سوی دیگر، سطوح پایین گلوکز در کنترل گرسنگی بسیار مفید است و این یکی از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

  لحظه به لحظه او با بورس / شاخص 140 واحد سقوط کرد

_ پیازها: خوردن پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس ها و مواد معدنی مختلفی است که به سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به کاهش وزن طبیعی می شود. پیاز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که یکی از بهترین سلاح ها در برابر افزایش وزن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید