با این روش برنج بادمجان را بدون گوشت بپزید

به گزارش مستقل آنلاین؛ در این گزارش طرز تهیه برنج بادمجان بدون گوشت را به شما آموزش می دهیم.

بادمجان پلو بدون گوشت یکی از خوشمزه ترین روش های تهیه پلو راحتی است. می توانید هر طور که دوست دارید از سویا استفاده کنید یا این برنج را کاملا گیاهی کنید. برای تهیه این برنج بهتر است از بادمجان های کشیده و براق با پوست صاف استفاده کنید تا خوش طعم و شیرین شود. اگر هوس پلو بدون گوشت می کنید، پلو بادمجان را در نظر بگیرید.

مواد لازم برای تهیه برنج بادمجان بدون گوشت

1 عدد پیاز

سیر 2 حبه

4 عدد گوجه فرنگی

3 عدد بادمجان

3 فنجان برنج

رب 1 قاشق غذاخوری

سویا 1/2 فنجان

نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه کاری، تخم گشنیز به میزان لازم

طرز تهیه برنج بادمجان بدون گوشت

مرحله اول

بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای برش دهید. سپس آن را در محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. اجازه دهید 30 دقیقه بماند سپس آن را آبکش کنید و در ماهیتابه با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود سپس از تابه خارج کرده و یک عدد گوجه فرنگی را بردارید و حلقه ای برش دهید و سرخ کنید.

مرحله دوم

سپس پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید، در ماهیتابه کمی روغن بریزید و با زردچوبه تفت دهید تا سبک شود، سیر را له کنید و با پیاز تفت دهید تا عطر سیر کمی بلند شود. سویا را داخل آبجو بریزید تا کمی نرم شود.

سطح سوم

سپس دانه های سویا را آبکش کرده و کمی فشار می دهند تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس با پیاز، سیر و ادویه ها تفت داده می شود تا قهوه ای شوند. پاستا را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ ماکارونی خوشرنگ شود، سپس بقیه گوجه فرنگی ها را له یا رنده کنید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ شود، سپس نمک اضافه کنید و تابه را از روی حرارت بردارید.

  200000 دلار به ایران برای تعمیر کشتی

مرحله چهارم

برنجی را که چند ساعت پیش خیس کردید روی اجاق بگذارید تا بجوشد و برنج نرم شود. سپس برنج را آبکش کرده و ته قابلمه می گذاریم و مقداری برنج و مواد میانی و بادمجان و گوجه فرنگی سرخ شده را اضافه می کنیم و لایه ها را به همین ترتیب تکرار می کنیم و می گذاریم پلو نیم ساعت بجوشد. برای دیدن دستور پخت پلو مخلوط طرز تهیه کلم پلو با مرغ ریش ریش را بخوانید.

نکات اصلی پخت برنج بادمجان بدون گوشت

برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری جذب کنند، مقداری ماست به بادمجان ها اضافه کنید.

می توانید سویا را حذف کنید.

در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران روی مواد بپاشید.

دیدگاهتان را بنویسید