با انجام این تمرین عمر خود را افزایش دهید

575305 خبر ناگهانی

افرادی که در برخی از انواع ورزش های شدید مانند تنیس رقابتی، دویدن یا ایروبیک شرکت می کنند، نسبت به افرادی که فعالیت های متوسطی مانند تنیس دوستانه، کارهای خانه یا شنا انجام می دهند، عمر طولانی تری دارند.

بیشتر بخوانید:

این یافته نتیجه یک مطالعه بزرگ استرالیایی است که بر روی 204542 فرد میانسال و مسن بیش از 6 سال انجام شد.

آنها پیشنهاد می کنند که سطوح بالاتر فعالیت شدید نسبت به فعالیت متوسط ​​تأثیر بسیار بهتری بر سلامت انسان دارد.

نتایج آنها نشان داد که خطر مرگ زودهنگام در افرادی که ورزش شدید انجام می دادند در مقایسه با افرادی که فقط ورزش متوسط ​​انجام می دادند 13 درصد کمتر بود.

دکتر کلاوس گوبل، محقق ارشد این مطالعه گفت: «مزایای فعالیت شدید برای مردان و زنان در تمام سنین واقعی و مستقل از کل زمان صرف شده در این فعالیت است.

نتایج نشان می دهد که چه چاق، لاغر، یا بیماری قلبی یا دیابت، مدیریت فعالیت شدید می تواند مزایای قابل توجهی برای طول عمر داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی در ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا در حال حاضر حداقل 75 دقیقه فعالیت شدید یا 150 دقیقه فعالیت متوسط ​​در هفته را برای بزرگسالان توصیه می کنند.

محققان پیشنهاد می کنند که دستورالعمل های بالینی و بهداشت عمومی باید ورزش با شدت بالا را برای بهبود امید به زندگی افراد توصیه کند.

شرکت کنندگان در این مطالعه به دو گروه تقسیم شدند. کسانی که ورزش متوسط ​​انجام دادند و کسانی که حداقل 30 درصد از ورزش خود را با شدت بالا انجام دادند.

  پاسخ ضیاء به زمان ازدواجش

خطر مرگ در افرادی که فعالیت شدید انجام می دادند در مقایسه با افرادی که ورزش شدید انجام نمی دادند، 9 درصد کمتر بود.

میزان مرگ و میر افرادی که بیش از 30 درصد ورزش با شدت بالا انجام دادند، 13 درصد کمتر از حد معمول بود.

دکتر گیبل گفت: “نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که حتی مقدار کمی فعالیت شدید می تواند به کاهش خطر مرگ زودرس کمک کند.”

نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که تمرینات اینتروال با تلاش شدید کوتاه اغلب برای افراد مسن، از جمله افرادی که دارای اضافه وزن یا چاق هستند، مناسب است.

نتایج این مطالعه در JAMA Internal Medicine منتشر شده است.
منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید