این 8 مورد برای افرادی که سیاتیک دارند ممنوع است

636139457742549351 خبر ناگهانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در بین تمام عوارض مربوط به کمر و پاها، سیاتیک یکی از آزاردهنده ترین دردهاست. هنگامی که عصب سیاتیک تحت فشار قرار می گیرد یا آسیب می بیند، می تواند باعث درد شدید در ناحیه کمر و پاها شود که با چیزی ساده مانند ایستادن شروع می شود.

بیشتر بخوانید:

اگر سیاتیک دارید، علاوه بر هر راهکار درمانی که پزشک شما توصیه می کند، مواردی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید. وقتی پا درد ندارید، خیلی چیزها ممکن است برای شما بی ضرر به نظر برسند. اما انجام این کارها درد سیاتیک شما را بدتر می کند.

دوچرخه سواری نکن
متأسفانه در صورت ابتلا به سیاتیک مجاز به دوچرخه سواری نیستید. وقتی روی دوچرخه می نشینید، به طور طبیعی به جلو خم می شوید که می تواند فشار بیشتری بر عصب سیاتیک شما وارد کند. اگر زین دوچرخه شما راحت، نرم و ضربه گیر نباشد یا ارتفاع مناسبی نسبت به رکاب نداشته باشد، درد سیاتیک شما بسیار بدتر می شود.

سیگار کشیدن ممنوع

دلایل زیادی وجود دارد که چرا نباید سیگار نکشید و فهرست کردن همه آنها فهرست طولانی خواهد بود. اما اگر همچنان به دنبال دلیل دیگری برای ترک سیگار هستید، خوب است بدانید که سیگار علائم سیاتیک را بدتر می کند.

سیگار حاوی ترکیبات سمی است که با استنشاق، سلول های شما را از بین می برد و انحطاط دیسک ها و شریان های ستون فقرات را تسریع می بخشد. همچنین، زمانی که سیگار می کشید، نیکوتینی که مصرف می کنید نیز می تواند شریان های شما را باریک کند و در نتیجه تأثیر منفی بر سیاتیک شما بگذارد. بدن شما برای ترمیم موثر خود به یک جریان خون ثابت و سالم نیاز دارد.

هنگامی که هنگام راه رفتن کمر خود را قوس می دهید، فشار بیشتری به قسمت میانی خود وارد می کنید که می تواند به کمر شما فشار وارد کند و فشار بر سیاتیک شما را افزایش دهد. راه رفتن با پشت کاملا صاف نیز می تواند به کمر شما فشار وارد کند. پس مراقب باشید با چه وضعیتی راه می روید.

  استقلال- مس کرمان با حضور 500 هوادار زن؟

تمام روز ننشین

اکثر ما ساعات طولانی در روز می نشینیم و بسته به شغلمان، ممکن است چاره ای نداشته باشیم. اما اگر سیاتیک دارید، باید سعی کنید ساعت های طولانی بنشینید.

نشستن می تواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند. زیرا باعث افزایش فشار روی کمر می شود. می توانید هر ساعت کمی بلند شوید و راه بروید. این نه تنها فشار روی کمر شما را کاهش می دهد. بلکه گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه به درمان سیاتیک شما کمک می کند. می توانید از میز ایستاده نیز استفاده کنید. در حالت ایستاده، بدن شما حالت بهتری دارد و فشار کمتری به کمر شما وارد می شود.

به جلو خم نشوید

اگر سیاتیک دارید، پس می دانید که چگونه کوچکترین حرکتی می تواند باعث تشدید درد سیاتیک شود و یکی از این حرکات، حرکاتی است که در طول روز چندین بار انجام می دهیم. به جلو خم شوید.

خم شدن به جلو برای برداشتن چیزی به ستون فقرات فشار وارد می کند و ماهیچه ها و تاندون ها وقتی به جلو خم می شوند باید با آن مقابله کنند و اگر برای برداشتن چیزی سنگین به جلو خم شوید، فشار بیشتری به ستون فقرات وارد می کنید. و درد سیاتیک شما بدتر می شود.

هنگام راه رفتن خم نشوید

وضعیت نامناسب بدن خیلی راحت به عادت تبدیل می شود و البته سخت است که همیشه از وضعیت بدن خود آگاه باشید. به عنوان مثال، می توانید همین الان که نشسته اید، پشت خود را صاف کنید. اما بعد از چند لحظه فراموش می کنی و دوباره خم می شوی. در مورد سیاتیک، این مشکل بسیار جدی است. زیرا شرایط جسمانی تاثیر بسزایی در شدت علائم دارد.

  حمله قلبی یا سکته مغزی در کمین مبتلایان به نقرس است

هنگامی که هنگام راه رفتن کمر خود را قوس می دهید، فشار بیشتری به قسمت میانی خود وارد می کنید که می تواند به کمر شما فشار وارد کند و فشار بر سیاتیک شما را افزایش دهد. راه رفتن با پشت کاملا صاف نیز می تواند به کمر شما فشار وارد کند. پس مراقب وضعیت راه رفتن خود باشید: اگر شکم یا لگن خود را به جلو فشار دهید، فشار و فشار زیادی به کمر وارد می کنید و ستون فقرات شما تحت تأثیر این وضعیت بد قرار می گیرد. پس مراقب باشید که در حین حرکت زیاده روی نکنید!

پس باید چکار کنید؟ کافی است ستون فقرات شما در حالت خنثی باشد. این بدان معناست که کمر و پشت شما باید شل باشد و انحنای طبیعی خود را داشته باشد. گردن و سر شما باید آزاد باشد و نه به عقب پرتاب شود و نه به جلو خم شود. سرعت راه رفتن شما نیز باید مناسب باشد و باید پاها را زیر باسن خود راه بروید.

بهتر است برای مدتی از پیاده روی سریع خودداری کنید

برای بسیاری از مردم، یک یا دو پیاده روی سریع صبحگاهی مانند یک فنجان قهوه است که آنها را خوشحال می کند و نمی توانند از آن عبور کنند. اما شاید بهتر باشد این عادت را برای چند هفته کنار بگذارید. مواردی که فشار زیادی به کمر شما وارد می کند، مانند پا گذاشتن مکرر روی سطح سخت، می تواند علائم سیاتیک را بدتر کند.

استرس خود را کاهش دهید

سیاتیک خود می تواند استرس زا باشد. درد مداوم پشت و پا که به نظر می رسد با کوچکترین محرکی ظاهر می شود، واقعاً استرس زا است. بنابراین مدیریت استرس هنگام ابتلا به سیاتیک تأثیر زیادی بر درد شما دارد. هنگامی که استرس دارید، بدن شما درگیر پاسخ های فیزیکی می شود که یکی از آنها کاهش اکسیژن دریافتی اعصاب است. هر چه عصب سیاتیک اکسیژن کمتری دریافت کند، احتمال دردناک شدن آن بیشتر است. استرس همچنین می تواند ماهیچه ها را تحت تاثیر قرار دهد و باعث انقباض و کشش آنها شود و در نتیجه بر درد سیاتیک تاثیر بگذارد.

  نظر محسن هاشمی رفسنجانی درباره حذف سریالی از فیلم منصور -

ورزش هایی که به عضلات همسترینگ فشار وارد می کنند انجام ندهید

یکی از ویژگی های سیاتیک درد ضربانی است که به عضلات ران نیز می رسد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند تمرین‌هایی که این عضلات را کشش می‌دهند خوب هستند، اما اگرچه ممکن است منطقی به نظر برسد، اما در واقع بهتر است از بسیاری از این تمرین‌ها اجتناب کنید تا اسپاسم سیاتیک تشدید نشود. به عنوان مثال، عمل ساده خم شدن به جلو برای رسیدن دستان به انگشتان پا می تواند به عصب سیاتیک فشار وارد کند و زمان بهبودی را طولانی تر کند.

البته، یک تمرین کششی همسترینگ وجود دارد که می تواند برای کسانی که از سیاتیک رنج می برند مفید باشد. این تمرین در حالت ایستاده انجام می شود، یک پا را روی سطح بالاتری قرار می دهید و پای دیگر را محکم روی زمین نگه می دارید و پایی را که بالاتر قرار داده اید به مدت 20 تا 30 ثانیه می کشید. این می تواند یک راه عالی برای شل کردن عضلات همسترینگ و کمک به سیاتیک باشد.

وقتی سیاتیک دارید، لازم نیست ورزش را متوقف کنید. یک پیاده روی ساده روزانه می تواند راهی عالی برای حفظ قدرت عضلانی و گرم کردن آنها در طول دوره ریکاوری باشد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید